Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds drie weken krijg ik telkens ads by Google, zou normaal niet erg zijn maar ook tijdens het appen of midden in een spel zelfs tijdens het filmen waardoor ik opnieuw moet beginnen met filmen. Hier zelfs na dit kleine stukje schrijven alweer een add erdoorheen.
Ik word er niet goed van. Help wat kan ik nog doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik dacht dat het gekomen was door het installeren van een spelletje door m'n zoontje, dus heb ik alle laatste games verwijdert. Dit heeft echter niet geholpen

Beste antwoord (via rens-br op 16-07-2018 10:59)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aangezien je een galaxy S7 hebt:

Heb je onder instellingen->algemeen beheer->marketinginformatie toevallig aanstaan. Zo ja zou ik die uitzetten. Als je bij instellen overal op alles bevestigen klikt wordt deze optie ook aangevinkt.

Onder game launcher bij instellingen staat ook nog een optie van marketinginformatie indien je deze ingeschakeld hebt.

Staan ze hier beiden uit dan is het inderdaad een app die ervoor zorgt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Heb je je pc al keer gescant op malware?

Ik vermoed namelijk dat je bedoelt dat er vanuit het niets een Google ad komt?

[ Voor 50% gewijzigd door grote_oever op 09-07-2018 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

"Ads by Google" zegt niets. Google werkt als "tussenpersoon" tussen de bedrijven die willen adverteren en apps die geld willen hebben van het laten zien van advertenties.

Je hebt waarschijnlijk een app geïnstalleerd die die advertenties laat zien. Helaas heb je er niet bij vermeld welke Android versie je gebruikt. De "permissions" die die app waarschijnlijk misbruikt is "draw over other apps". Je zou dus moeten zoeken welke apps die die permission hebben. Bij mijn OnePlus staat dat op de volgende plek: Instellingen --> Apps --> Special access --> Draw over other apps.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aangezien je een galaxy S7 hebt:

Heb je onder instellingen->algemeen beheer->marketinginformatie toevallig aanstaan. Zo ja zou ik die uitzetten. Als je bij instellen overal op alles bevestigen klikt wordt deze optie ook aangevinkt.

Onder game launcher bij instellingen staat ook nog een optie van marketinginformatie indien je deze ingeschakeld hebt.

Staan ze hier beiden uit dan is het inderdaad een app die ervoor zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gismo1979
Ik ga het gelijk nakijken, Ik hou jullie op de hoogte mocht het dat zijn.
Alvast bedankt voor de reacties en hulp