Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
Mijn vraag

Een kennis zijn laptop is erg traag... ik ga opnieuw windows installeren voor hem. Er staat nu windows 10 op.... ik wil er graag windows 7 op zetten i.c.m. een SSD. Weet iemand of deze laptop een SSD ondersteund en dan ook op die snelheid van een SSD functioneert? Is hij het nog waard?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is amper wat te vinden over deze laptop.

Lenovo IdeaPad 100-15IBY 80MJ00HENX

Zat te denken om deze er in te stoppen icm hdd caddy waar oude hdd als slave in komt pricewatch: Kingston A400 120GB

[ Voor 18% gewijzigd door saken op 08-07-2018 22:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
saken schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:13:
Mijn vraag

Een kennis zijn laptop is erg traag... ik ga opnieuw windows installeren voor hem. Er staat nu windows 10 op.... ik wil er graag windows 7 op zetten
Waarom zou je dat doen? W7 is EOL en W10 is over het algemeen lichter.
Weet iemand of deze laptop een SSD ondersteund
Ja. Dat had je prima ook kunnen googlen.
en dan ook op die snelheid van een SSD functioneert? Is hij het nog waard?
Bijna elke laptop of desktop zonder SSD heeft er baat bij :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Doe het niet.
Als je dit voor iemand anders doet terwijl je blijkbaar niet weet wat je doet ga je gezeik krijgen... ;)
De waarom vraag zal iemand anders wel stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Van zo'n Celeron kun je weinig verwachten... Trekt wellicht een paar Chrome tabs of wat Office taken...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 14:56
Begin er niet aan, zoals hierboven ook al genoemd wordt. Je gaat namelijk een hoop gedoe krijgen wanneer het misgaat en dan kan diegene alsnog naar een pchulp of computerwinkel om de boel te laten fixen / oplossen.

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sowieso zou ik tegenwoordig geen 120GB SSD meer aanschaffen, minimaal is toch wel ~240GB tegenwoordig. Crucial MX500 of Samsung 860 EVO zijn vrij populair.

De Celeron in die laptop is geen snelheidsmonster, maar helemaal ruk is het ook niet. Je kunt er gerust mee browsen en wat office taakjes op doen, enige wat die laptop vooral tegenhoudt is die trage 5400RPM schijf (maar de laptop moest dan ook wel goedkoop zijn).

Je hebt hier 2 opties:
- DVD speler eruit, caddy met SSD erin
- harddisk vervangen door SSD

Die eerste gaat je wel lukken, vraag is of de laptop dan vanaf de SSD in de caddy wil booten terwijl de harddisk er ook nog in zit. De tweede heeft de voorkeur, maar je mag letterlijk die hele laptop uitelkaar slopen om de harddisk te kunnen vervangen. Niet doen als je zoiets nog nooit gedaan hebt en je daarna nog goede vrienden wilt blijven met de eindgebruiker.
Pagina: 1