Upgrade videokaart (of misschien meer?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barraya
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 13:19
Huidige set:
moederbord: Gigabyte Z97-D3H moederboard (met 16GB DDR3)
processor: Intel i7-4790k CPU 4Ghz
grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 580 (1,5GB)

Nieuwe videokaart?
Ik zou graag wat advies willen vragen betreft het zoeken naar een vervanger van mijn huidige videokaart. Ik ben erg tevreden over mijn pc, alleen kan ik met mijn huidige videokaart de nieuwere games niet lekker meer spelen, dus ik denk zelf dat ik alleen de videokaart hoef te vervangen en er voorlopig wel weer mee voorruit kan.

Wat is je budget?
Ik denk dat ik met 200euro al heel ver kan komen, omdat ik niet het nieuwste van het nieuwste wil hebben.
Alleen ben ik erg afhankelijk van wat mijn moederboard aan kan, en daar heb ik zelf juist geen kennis van.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de kwaliteit van "chinese" producten, heeft iemand hier (goede/slechte) ervaringen mee? Op bijv. de app "Wish" zie je videokaarten met behoorlijke prestaties staan voor een schijntje.
https://www.wish.com/sear.../5b31f0e7c56f897c8cd9ee56
https://imgur.com/a/UDEMxyW

Opmerkingen
Als ik cruciale informatie ben vergeten te melden, dan hoor ik het uiteraard graag! En alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Barraya op 08-07-2018 21:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Wish kaarten zijn geen echte (1050 = 450/550), je krijgt waar je voor betaalt.

Ik weet niet wat je speelt maar een 1050ti is een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barraya
mitsumark schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:46:
Wish kaarten zijn geen echte (1050 = 450/550), je krijgt waar je voor betaalt.

Ik weet niet wat je speelt maar een 1050ti is een flinke verbetering.
Hoe bedoel je wish kaarten zijn geen echte? En ik vind het ook wel een erg mooie deal (ik heb bijv. een link bijgevoegd) maar misschien is iemand er goed over te spreken.
De link die ik bijgevoegd heb, is ook een 1050Ti.

Maar heb jij een link van de 1050TI die jij bedoelt? En is die geschikt voor mijn huidige moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@mitsumark 550 Euro? In Pricewatch kom ik niet hoger dan 250 Euro voor een 1050?

@Barraya Die Wish-link is een Colorful iGame kaart. Meerdere sites hebben die kaart niet gekregen voor reviews. Dit kan zowel een goed als slecht teken zijn. Geen idee welke voeding je hebt maar dat kan invloed hebben op de GPU die je in je PC kan stoppen. Gezien je specs verder, zou een 1050Ti 4GB een vrij logische keuze zijn binnen het gestelde budget.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat @mitsumark bedoeld is dat die "1050" van wish een gt450 maar veelal een gt550 is. Staan genoeg filmpjes van op YouTube. Bij wegblijven dus!
Gewoon een nieuwe 1050ti kopen, of wellicht pogen een gebruikte 970/980 te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

Kaalus schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:06:
Wat @mitsumark bedoeld is dat die "1050" van wish een gt450 maar veelal een gt550 is. Staan genoeg filmpjes van op YouTube. Bij wegblijven dus!
Gewoon een nieuwe 1050ti kopen, of wellicht pogen een gebruikte 970/980 te scoren.
Dit dus. Gewoon normaal in Europa kopen dus. Je hebt een budget van 200 euro en daar kun je een prima kaart in Europa voor kopen. Kijk hier op vraag en aanbod of als je nieuw wilt naar de pricewatch. En met een 1050ti ga je er flink op vooruit.

Er zijn genoeg reviewers op YouTube die op wish een goedkope videokaart hebben besteld en een sleutelhanger toegestuurd kregen. Vergelijk eens voor de grap de Wish prijzen met Chinese retails hops. Dan kom je erachter dat 2 a 3 x zo goedkoop niet bestaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Praetextatus op 09-07-2018 08:40 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ali-expres, is WEL betrouwbaar, zelf voor 400 euro camera's gekocht, allemaal 100% werkend, ook eerder zo'n 500 euro besteed aan lampen en dat soort dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 17:21
Lets find it schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:02:
Ali-expres, is WEL betrouwbaar, zelf voor 400 euro camera's gekocht, allemaal 100% werkend, ook eerder zo'n 500 euro besteed aan lampen en dat soort dingen..
Aliexpress is een soort van marktplaats. Dat het voor jou bij een paar verkopers goed is gegaan betekend niet dat alles op Aliexpress te vertrouwen is.

In general geldt - en helemaal met videokaarten - dat als het er te goed uitziet om waar te zijn, dan is dat het in 99% van de gevallen ook. Die chips worden gewoon door Nvidia voor een bepaalde prijs gemaakt, dus een nieuwe fatsoenlijke kaart van een kwart van de chipprijs is bijna altijd onzin. Ik zou m'n geld er in ieder geval niet op inzetten.

[ Voor 29% gewijzigd door thescorpi0n op 09-07-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
thescorpi0n schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Aliexpress is een soort van marktplaats. Dat het voor jou bij een paar verkopers goed is gegaan betekend niet dat alles op Aliexpress te vertrouwen is.

In general geldt - en helemaal met videokaarten - dat als het er te goed uitziet om waar te zijn, dan is dat het in 99% van de gevallen ook. Die chips worden gewoon door Nvidia voor een bepaalde prijs gemaakt, dus een nieuwe fatsoenlijke kaart van een kwart van de chipprijs is bijna altijd onzin. Ik zou m'n geld er in ieder geval niet op inzetten.
Zeker waar, zeker waar. Ik moet je daar volledig gelijk in geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barraya
Dankjewel voor alle reacties! Ik heb precies de respons waar ik naar zocht :). Ik ga voor de 1050ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Als je de GTX 580 wilt doneren dan hou ik mij graag aanbevolen! Ik loop ook tegen de limieten aan met 1 GTX580 1,5GB en ik wil al een tijdje experimenteren met SLI om te kijken of ik zo nog wat houdbaarheid uit mijn systeem kan persen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barraya
hanswfje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:42:
Als je de GTX 580 wilt doneren dan hou ik mij graag aanbevolen! Ik loop ook tegen de limieten aan met 1 GTX580 1,5GB en ik wil al een tijdje experimenteren met SLI om te kijken of ik zo nog wat houdbaarheid uit mijn systeem kan persen 😊
Oh dat is zeker een optie, ik ben van plan het in de komende maand om te gooien, alleen heb ik nog vragen, en misschien kan je die beantwoorden:
Als ik kijk naar de 1050Ti en 1060Ti kaarten, dan kom ik diverse discussies tegen met 6pins en etc. (nu heb ik geen idee, maar kan ik die met mijn huidige moederboard en etc. plaatsen? Want ik twijfel dus over de volgende 2 kaarten:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G
200euro

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
300euro

Maar puur ter interesse, wat ben je ongeveer van plan met mijn oude videokaart erbij, een soort duo-functie maken ofzoiets?

[ Voor 40% gewijzigd door Barraya op 10-07-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Op je moederbord zit een PCIE slot (versie 2 of 3), beiden zijn compatible.
Aan je voeding zitten kabels met 6-pins, 6+2-pins of 8-pins (PCIE) stekkers voor extra power voor je videokaart. Je geeft niet aan welke voeding je hebt dus daar kunnen we weinig over zeggen.

Wel is duidelijk dat een 1060 en zeker een 1050ti veel zuiniger zijn dan een 580, dus ik verwacht geen problemen.

En inderdaad, 2x 580 kun je in SLI setup draaien waarbij ze elkaar versterken.
Afhankelijk van de applicatie/game levert dat meestal 75-100% extra prestaties op, echter soms helemaal niets en soms heeft het zelfs een negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Barraya schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Maar puur ter interesse, wat ben je ongeveer van plan met mijn oude videokaart erbij, een soort duo-functie maken ofzoiets?
Precies :) Ik heb laatst een oude pre-built acer predator overgenomen van iemand voor een schappelijke prijs, Met daarin een GTX 580. Nu zou ik willen upgraden alleen zit er een vendorlock in (als in, ondersteund niks anders dan een GTX 580). Dus upgraden van de videokaart betekend ook een ander mobo etc.

Er zitten wel meerdere PCI sloten in dus met een tweede GTX 580 zou je dan wellicht de levensduur wat kunnen verlengen hopelijk. Al word een SLI setup niet altijd even goed ondersteund in games.
Pagina: 1