Op 2 van de 4 windows 10 systemen die ik heb, beide pro, heb ik een "probleem", de systemen starten op waar ze zijn gebleven zoals ik ze af heb gesloten. Dit is geen slaap of sluimerstand, ze worden echt afgesloten. Maar als ik ze de volgende keer opstart krijg ik meteen de pagina's open die nog open stonden en zijn alle programma\s weer opgestart die nog aan stonden. Niet dat het een heel groot probleem is maar ben toch benieuwd of meer mensen hier last van hebben of weten hoe je deze bijzondere opstart stand uit kunt zetten.
Vraag
Beste antwoord (via ewal op 09-07-2018 08:10)

Even met het schuifje spelen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alle reacties
Ik zou het wel handig vinden...... Maar kan je dan niet gewoon je Pagina's en programma's uitzetten?
Don't let perfect be the enemy of good.
Ik heb het ook. Verder niet naar omgekeken of ik het ook uit zou kunnen zetten.
same here, op 1 PC in huis, de andere dan weer niet. Erg raar
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Even met het schuifje spelen
Kan je uit ervaring vertellen dat het niet genoeg is.
Het is gewoon een feature van win10 wat niet uit te zetten is. Tot groot ongenoegen van tig gebruikers op het forum.
Edit, sorry, het is inderdaad middels de schuifknop inmiddels opgelost. Finaly!
[ Voor 7% gewijzigd door Luchtbakker op 08-07-2018 20:51 ]
Dat dus!

Waarom heb ik daar overheen gekeken ?
Geen idee; waarschijnlijk omdat Microsoft ontzettend veel zaken diep heeft weggestopt zodat je het amper nog kan vinden? Weet het eigenlijk wel zeker; GPO's migreren van Windows 7 naar Windows 10 is echt geen grappige opdracht. Kan me goed voorstellen dat het dus ook voor "de gewone gebruiker" soms slecht te vinden is maar het is sinds half maart (uit mijn hoofd) alweer gefixt door Microsoft.
Blij dat het opgelost is in ieder geval; klik je even op "Beste antwoord" als je tijd hebt?
Ik durf het bijna niet te vragen..waar staat dat?MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:37:
[...]
Blij dat het opgelost is in ieder geval; klik je even op "Beste antwoord" als je tijd hebt?

LOL, je hebt je topic verkeerd aangemaakt dus "beste antwoord" bestaat hier niet
Wow, eindelijk is die ellende opgelost waar ik al maanden tegenaan loop!
Desktop PC, zet hem volledig uit - volgende ochtend zet je hem aan, starten alle browser-tabs weer op, inclusief video die spontaan gaat afspelen, met geluid, waar ik de nacht er voor was gebleven.
Ook andere apps, volledig random, herstarten zichzelf, etc...
Gigantisch irritant omdat je A ) er niet voor gekozen hebt, B ) niet weet hoe je er van af komt en C ) niet eens weet wat er überhaupt speelt.
Echt weer zo'n 'feature' van MS waar je niet op zit te wachten, maar zich wel als een virus in je workflow verspreidt...
Het schuifje werkt niet altijd.michelsoe12 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:50:
[...]
Kan je uit ervaring vertellen dat het niet genoeg is.
Het is gewoon een feature van win10 wat niet uit te zetten is. Tot groot ongenoegen van tig gebruikers op het forum.
Edit, sorry, het is inderdaad middels de schuifknop inmiddels opgelost. Finaly!
Wat wel altijd werkt is ALT + F4 tot het oude afsluit menu komt en daar afsluiten kiezen (gebruik ik sindsdien altijd)
Download eens de ADMX-files voor Windows 10; zit een enorm mooi Excel-sheet bij aan documentatie met alle features die (voor zakelijke) Windows 10 installaties bestaan. Allicht, maar nu denk ik out-of-the-box, vind je hierin nog meer zaken waarvan je denkt "he, really, zit dat er ook in??". En dan kan je mogelijk met de correcte termen uit de documentatie op zoek naar een mogelijkheid om dat op een Windows 10 Home of Pro uit te zettenb2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:47:
[...]
Wow, eindelijk is die ellende opgelost waar ik al maanden tegenaan loop!
...
Echt weer zo'n 'feature' van MS waar je niet op zit te wachten, maar zich wel als een virus in je workflow verspreidt...
Zo heb ik laatst ontdekt dat Windows File Explorer ook een Full Screen modus heeft... via F11.MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:49:
[...]
Download eens de ADMX-files voor Windows 10; zit een enorm mooi Excel-sheet bij aan documentatie met alle features die (voor zakelijke) Windows 10 installaties bestaan. Allicht, maar nu denk ik out-of-the-box, vind je hierin nog meer zaken waarvan je denkt "he, really, zit dat er ook in??". En dan kan je mogelijk met de correcte termen uit de documentatie op zoek naar een mogelijkheid om dat op een Windows 10 Home of Pro uit te zetten
Die kende ik wel voor de browser(s), maar voor File Explorer was nieuw - voor mij
Helaas heeft de TS het topic als Discussie topic aangemaakt, ik heb het even omgezet en Beste antwoord aangevinkt.MAX3400 schreef op Sunday 8 July 2018 @ 21:37:
[...]
Geen idee; waarschijnlijk omdat Microsoft ontzettend veel zaken diep heeft weggestopt zodat je het amper nog kan vinden? Weet het eigenlijk wel zeker; GPO's migreren van Windows 7 naar Windows 10 is echt geen grappige opdracht. Kan me goed voorstellen dat het dus ook voor "de gewone gebruiker" soms slecht te vinden is maar het is sinds half maart (uit mijn hoofd) alweer gefixt door Microsoft.
Nice...die kende ik ook nog niet. Grappig...b2vjfvj75gjx7 schreef op Sunday 8 July 2018 @ 22:55:
[...]
Zo heb ik laatst ontdekt dat Windows File Explorer ook een Full Screen modus heeft... via F11.
Die kende ik wel voor de browser(s), maar voor File Explorer was nieuw - voor mij
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 09-07-2018 02:02 ]
Pagina: 1