[Ziggo] Kan geen digitale zenders vinden, maar wel bekijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Ik heb een probleem met mijn Ziggo tv aansluiting, ik hoop dat dit forum de juiste plek is.

Ik heb een tweede TV gekocht voor op de slaapkamer en die probeer ik momenteel in te stellen. Ik kan echter geen digitale zenders vinden (analoog ook niet, de tv geeft daar niet eens de optie voor en volgens mij levert Ziggo dat hier ook niet meer). Bij het zoeken is hij na een paar seconden al klaar en vind 0 zenders.

Het gaat om een LG 43UK6950, volgens Ziggo zou deze geschikt zijn voor digitale TV zonder extra ontvanger.

Naast deze nieuwe TV heb ik nog een andere TV die ik al wat langer heb. Deze heb ik een jaar of twee geleden in een ander huis naar digitale zenders laten zoeken, in combinatie met een CI+ kaartje. Inmiddels ben ik verhuisd en op de nieuwe locatie kijk ik via een Mediabox XL. TV signaal gaat dus vanuit de hoofdaansluiting (groene kabel) richting de Mediabox, en vanuit daar met HDMI naar de TV. Dit werkt prima en zonder problemen.

Het vreemde is: als ik deze oude TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting zet (zonder Mediabox), dan:
- kan ik GEEN nieuwe zenders zoeken. Als ik digitale zenders probeer te zoeken vind hij ook 0 zenders.
- kan ik WEL TV kijken, met alle zenders die ik in de vorige woning via de kabel ook had.

Het vreemde is dus dat ik wel gewoon zenders door krijg en ook in prima kwaliteit... Echter als ik ga zoeken naar nieuwe zenders (ofwel met de oude of met de nieuwe TV) dan kan er niks gevonden worden. Ik denk dat de TV de zenders nog in het geheugen heeft?

Samengevat dus:
- Met beide TVs zoeken naar digitale zenders levert 0 zenders.
- Met de oude TV die ooit al zenders had kan ik echter wel gewoon TV kijken zonder mediabox er tussen, rechtstreeks op de hoofdaansluiting (en met een CI+ kaartje).

Waarom gaat dit mis? Ik kan me niet voorstellen dat signaal kwaliteit een probleem is want:
1. Ik gebruik rechtstreeks de hoofdaansluiting met de zwarte dikke Ziggo kabel (die normaal richting Mediabox gaat).
2. De Mediabox heeft wel gewoon zenders, plus internet etc...

Wellicht nog een belangrijk detail: na verhuizing heb ik een nieuw abbonement en volgens de online check zou mijn CI+ kaartje op de nieuwe locatie niet werken. Het werkt echter wel gewoon op de bestaande zenders... Ik denk niet dat dit belangrijk is want ik kan uberhaupt geen zenders vinden, ook niet NL1,2,3, dus daar komt nog geen CI+ kaartje bij kijken.

Ik heb met Ziggo gebeld maar die wisten ook geen raad en hebben maar een afspraak met een monteur gemaakt. Dat duurt uiteraard weer een week of langer dus hopelijk weet iemand hier ondertussen wat het probleem zou kunnen zijn?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
Je zet wel alle instellingen goed? Frequentie, Netwerk-ID, Modulatie en Symboolsnelheid?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, alles driedubbel gechecked (of nog wel meer) op beide TVs. Op de nieuwe TV kan ik overigens modulatie en symboolsnelheid niet instellen (greyed out op "auto").

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:52
Naar mijn weten heb je toch altijd zo'n CI kaartje of media ontvanger (met of zonder kaart) nodig om de zenders te ontvangen bij Ziggo? Zonder één van beiden vindt je televisie niets. Maar corrigeer me als dit niet zo is.

Waarom het oude ci kaartje nog werkt kan ik geen direct antwoord op geven. Wellicht loopt het abonnement nog (even) door en ontvang je daarom nog de kanalen?

Edit;
Hmm het kan dus wel, ik heb niets gezegd.
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

[ Voor 15% gewijzigd door red1 op 09-07-2018 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:21
NickThissen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:33:
Ja, alles driedubbel gechecked (of nog wel meer) op beide TVs. Op de nieuwe TV kan ik overigens modulatie en symboolsnelheid niet instellen (greyed out op "auto").
Welke gegevens gebruik je? Er zijn namelijk 2 verschillende settings: 1 voor CI en eentje zonder CI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
red1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 01:59:
Naar mijn weten heb je toch altijd zo'n CI kaartje of media ontvanger (met of zonder kaart) nodig om de zenders te ontvangen bij Ziggo? Zonder één van beiden vindt je televisie niets. Maar corrigeer me als dit niet zo is.

Waarom het oude ci kaartje nog werkt kan ik geen direct antwoord op geven. Wellicht loopt het abonnement nog (even) door en ontvang je daarom nog de kanalen?

Edit;
Hmm het kan dus wel, ik heb niets gezegd.
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/
Ik heb altijd begrepen dat je eerst zenders moet zoeken zonder kaartje of module erin. Dan vind hij de digitale zenders, maar kun je alleen NL1,2,3 kijken, de rest is vergrendeld. Daarna kaartje erin en dan kun je de rest ook zien. Momenteel vind ik echter niet eens NL1,2,3.

En het oude kaartje heeft inderdaad nog gewoon abonnement ja, het is ook niet vreemd dat het kaartje nog werkt, maar wel vreemd dat ik wel de zenders door krijg maar hij niks kan vinden als ik ze opnieuw probeer te zoeken.
celshof schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:10:
[...]
Welke gegevens gebruik je? Er zijn namelijk 2 verschillende settings: 1 voor CI en eentje zonder CI.
Hmm, ik heb geprobeerd voor zenders zoeken met CI+ kaartje (474000 en 5555). Zal vanavond ook de andere eens proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:29

Oekol

waka waka hey hey

Wat voor module gebruik je voor de smartcard van je tv? Zijn deze helemaal up to date? Als je coax uit de muur naar je tv doet en dan module er in en dan je smartcard er in moet je gewoon zender kunnen zoeken. Wat voor soort tv heb je?

Je hebt een frequentie en netwerk-ID nodig
De frequentie en het netwerk-ID voor deze Ziggo CI+ Module is in heel Nederland hetzelfde. Gebruik de volgende gegevens:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Je tv geeft aan hoeveel nullen je moet invullen tijdens de installatie.

Heb je een Philips tv uit de 6000 serie? Gebruik dan een alternatief netwerk-ID. Dit netwerk-ID zorgt ervoor dat je tv de zenders onthoudt.

Als je een Philips hebt, moet je dsu een ander ID geven ander onthoud die de zender niet. Kwam ik via eerste goole hit tegen bij Ziggo.

[ Voor 57% gewijzigd door Oekol op 09-07-2018 09:23 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Geen Philips, de nieuwe is een LG 43UK6950, de andere een Sony Bravia (typenummer weet ik zo ff niet).

Heb ik het echt mis dan dat je zonder smartcard moet zoeken naar zenders en later pas de kaart erin moet doen? Dat is ook wat ik op de website van Ziggo kan vinden. Ik zal het vanavond ook eens met de kaart erin proberen maar verwacht dat ook dat niet werkt. De kaart is toch puur om de zenders te ontgrendelen, je hebt hem volgens mij helemaal niet nodig om de zenders binnen te krijgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
't Basispakket staat sowieso onversleuteld op de kabel. Dus naast NPO 1,2 en 3 in HD zou je ook nog ongeveer 25 zenders in SD-kwaliteit moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

NickThissen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:31:
Geen Philips, de nieuwe is een LG 43UK6950, de andere een Sony Bravia (typenummer weet ik zo ff niet).

Heb ik het echt mis dan dat je zonder smartcard moet zoeken naar zenders en later pas de kaart erin moet doen? Dat is ook wat ik op de website van Ziggo kan vinden. Ik zal het vanavond ook eens met de kaart erin proberen maar verwacht dat ook dat niet werkt. De kaart is toch puur om de zenders te ontgrendelen, je hebt hem volgens mij helemaal niet nodig om de zenders binnen te krijgen.
Zit je toevallig in een oud UPC gebied? Dan moet je dit gebruiken:

In oud-UPC gebied:
Frequentie 164.00 MHz
Modulatie 64-QAM
Symboolsnelheid 6900

Maar via de site van Ziggo moet het wel lukken als je punt voor punt volgt.

Welke module heb je nu waar je je smartcard in steekt dan? Ik zoek zelf ook gewoon met mijn smartcard er in de zenders. Coax van muur naar tv, module er in, smartcard er in en dan zoeken. Werkt prima.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 11:21
Probeer het eens met netwerk-ID 4444 of 04444

Dit is nl. wat ik vind:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40
Je hebt voor Ziggo niet per sé een CI+ module nodig. Er zijn een aantal kanalen die (ook digitaal) gewoon te bekijken zijn zonder encryptie e.d. Dat zijn Nederland 1,2 en 3 in HD, en Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8, SBS 6, net 5, discovery, natgeo, en nog een paar kanalen. De nummering van die zenders begint bij 925 (dus 925 is Nederland 1 (en dat niet in HD).

Het zoeken zou ook moeten werken zonder een smartcard. Het is exact wat ik in de slaapkamers gebruik, namelijk... Nou zit ik in voormalig UPC gebied, maar weet niet of dat nou nog iets uitmaakt...

[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 09-07-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 23:13

Pablo

Rito pls

mijn eerste advies luid, om naar de Ziggo te bellen.
heb zelf weinig slechte ervaringen met deze partij....
Blijft lastig, maar je hebt problemen die nogal "vaag" klinken...
Zeer waarschijnlijk zit je in een gebied wat eerst van Kable partij X was en nu van Ziggo is.
Soms gaan hier dingen niet geheel juist en kunnen zij je er doorheen praten.

Anders via de ze link van de Ziggo:
https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/
Kan je je TV instellen en wordt ook je postcode gebied gebraagd. daarna komen er de juist insttelingen uitrollen ook op basis van je TV...

Hoeplijk heb je hier wat aan.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb gisteravond al met Ziggo gebeld. Mijn (enige) ervaring is niet zo heel positief, meneer wist er duidelijk niet veel vanaf. Heeft niet eens gevraagd of ik wel de juiste codes ingevuld had maar bleef eigenlijk alleen maar zeggen dat het probleem niet bij hun lag. Ben van plan vanavond weer te bellen als ik het zelf niet opgelost krijg, misschien dat op zondag avond de backup aanwezig is :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-06 22:19
Ik kijk zelf ook via Ziggo zonder CI module op een LG 43UK6750 en dat werkt prima. NPO 1,2,3 zijn in HD en de ziggo kanalen. Gebruik deze handleiding op de ziggo site en dan kan het niet fout gaan. Modeljaar 2017 kiezen software technisch is er vrij weinig veranderd.

https://www.ziggo.nl/klan...-installeren/#unencrypted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04
Wat ik zou proberen is dit: het gaat om een tv in de slaapkamer? Stel de tv beneden in, hier is het signaal goed. Breng de tv naar boven en sluit de kabel aan, dit zou goed moeten gaan. Als je geen signaal heb zou ik de kabel eens controleren. Voor het digitale signaal heb je goede kabel nodig. Check ook even de coax verdeler die waarschijnlijk in de meterkast zit, als je hier een oude verdeler hebt kan het zijn dat het digitale signaal niet goed wordt door gegeven.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga vanavond de andere frequentie en code proberen, die zie ik nu elke keer terugkomen als ik de gids doorloop. Gisteravond kwam ik steeds de andere (474000/5555) tegen, snap niet waar dat mis gaat dan... Heb nooit de optie gekregen om postcode in te vullen, dat lijkt het verschil te maken. Hopelijk werkt het daarmee wel.
gielie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:22:
Wat ik zou proberen is dit: het gaat om een tv in de slaapkamer? Stel de tv beneden in, hier is het signaal goed. Breng de tv naar boven en sluit de kabel aan, dit zou goed moeten gaan. Als je geen signaal heb zou ik de kabel eens controleren. Voor het digitale signaal heb je goede kabel nodig. Check ook even de coax verdeler die waarschijnlijk in de meterkast zit, als je hier een oude verdeler hebt kan het zijn dat het digitale signaal niet goed wordt door gegeven.
Ik had de tv rechtstreeks op de hoofdaansluiting (groene kabel) en dat werkte niet. Zelfs de bijgeleverde kabel van Ziggo gebruikt die normaal richting mediabox gaat. Beter ga ik het niet krijgen zonder versterkers ben ik bang.

Overigens is het signaal op de slaapkamer zelf nog even een ander puntje, de vorige bewoner heeft daar namelijk doodleuk over de coax uitgang geverfd in zijn haast om alle muren netjes wit te maken (huur appartement) en ik kan me voorstellen dat dit het signaal niet gaat verbeteren 8)7 Maar dat zie ik later wel, zoals ik al zei om dit alles te testen sluit ik het rechtstreeks op de hoofdaansluiting en zelfs daar werkt het niet dus het probleem zit ergens anders.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 19:23
Je kunt als test ook zonder smartcard proberen, dan krijg je alle zenders met 4444 ipv 5555.
Je kunt dan alleen geen extra pakketten bekijken, maar de standaard NL zenders werken wel.

(staat ook ergens op de Ziggo site, kijken zonder smartcard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
@NickThissen,

Ok een paar dingen, allereerst waar woon je ? want er is natuurlijk wel een verschil of je in fziggo gebied zit of in fupc gebied kwa instellingen. En je zegt ik heb ook geen analoog signaal terwijl Ziggo nog steeds bijna overal analoog doorgeeft, dus afhankelijk van waar je woont durf ik te zeggen, dat als je analoog niks meer vindt je waarschijnlijk helemaal geen signaal hebt of op de slaapkamer op de plek waar jij de TV probeert. (het kan natuurlijk ook dat je tuner in de TV defect is)

Het lijkt me hoe dan ook verstandig om je TV eerst aan te sluiten op de plek waar de mediabox nu staat, zelfde kabel gebruiken en dan alle testjes uitvoeren en de juiste informatie invullen.

Ziggo bellen heeft eigenlijk helemaal geen zin, want je geeft zelf aan dat de Mediabox XL wel goed werkt dus je Ziggo signaal is aanwezig en die man aan de telefoon had ook gewoon gelijk. Hij ziet waarschijnlijk dat de mediabox gewoon een retourverbinding heeft.

Wat wel kan is dat de kabel die van de hoofdaansluiting naar jou slaapkamer loopt niet goed is maar dat valt allemaal onder je eigen verantwoording, niet die van Ziggo.

Daarom mijn advies... TV aansluiten op de plek waar de mediabox XL staat... en 1 voor 1 problemen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04
Terrestrial schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:17:
@NickThissen,

Het lijkt me hoe dan ook verstandig om je TV eerst aan te sluiten op de plek waar de mediabox nu staat, zelfde kabel gebruiken en dan alle testjes uitvoeren en de juiste informatie invullen.

Daarom mijn advies... TV aansluiten op de plek waar de mediabox XL staat... en 1 voor 1 problemen uitsluiten.
Of je leest even 2 posts terug 8)7

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
gielie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:03:
[...]

Of je leest even 2 posts terug 8)7
Ik heb ook jou reactie gelezen maar TS zijn verhaal zit vol met tegenstrijdigheden. Hij zegt dat hij de TV ook beneden heeft geprobeerd maar ja wat betekend dat als je het de verkeerde instellingen probeert en vervolgens de TV weer naar boven zet waar mogelijk helemaal geen signaal aanwezig is.

Ik probeer het verhaal zo duidelijk mogelijk te maken voor hem, Ziggo kan hem in deze niet helpen of hij moet voor een binnen monteur willen betalen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Welke tegenstrijdigheden dan? Het probleem doet zich voor met de beide tv's rechtstreeks op de hoofdaansluiting. Dat is de bron van het probleem, de rest is bijzaak / context. Ik geef alleen maar aan dat ik op de "oude" TV wel gewoon zenders binnen krijg (echter niet via het zoeken), zowel rechtstreeks op de hoofdaansluiting als ook in de slaapkamer. Signaalsterkte zal dus niet het probleem zijn (want: rechtstreeks op hoofdaansluiting werkt ook niet).

Het klopt dat ik tot nu toe enkel een set instellingen heb geprobeerd, ik kwam gisteravond geen enkele pagina tegen waar ik mijn postcode of adres kon invullen en kwam gewoon meteen uit op de standaard 474/5555 codes. Blijkbaar moet ik de andere hebben, dat ga ik vanavond als ik thuis ben proberen. Als dat helpt is het opgelost (echter wel vreemd dat de oude zenders nog wel gewoon werken dan?).

Als ik via de Ziggo site zoek op frequentie en aangeef dat ik een CI+ kaart wil gebruiken (dat wil ik ook, anders kan ik toch niet de vergrendelde zenders in mijn abbo kijken?) dan krijg ik nergens de keuze voor postcode en zie ik enkel 474/5555.

Daarnaast: als er blijkbaar ook andere frequenties/codes zijn afhankelijk van adres, dan zou dat toch zeker de eerste vraag zijn die de klantenservice mij stelt ("waar woon je, welke frequentie vul je in, probeer anders deze eens")?

[ Voor 38% gewijzigd door NickThissen op 09-07-2018 16:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NickThissen je zegt het zelf al. Als er goed signaal is en oude tv doet het wel is de levering goed. Daarmee houd het op voor Ziggo. Er is veel advies te vinden op de website en opnieuw bellen lijkt mij niet te helpen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Nee de bron van het probleem is dat jij er geen verstand van hebt. Als de mediabox signaal heeft wat via dezelfde coax komt als je daarna in je TV's steekt kun je heel simpel de conclusie trekken dat het signaal wat jij van Ziggo krijgt wel goed moet zijn. Anders zou de mediabox immers ook niet werken.

Jij en alleen JIJ doet iets verkeerd, daarvan kun je niet Ziggo de schuld geven!

Als je nu eerst eens begint met de vertellen waar je woont (woonplaats) en daarna hier :

https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/

je postcode en huisnummer invult.. dan krijg je te zien wanneer analoog voor jou regio wordt uitgeschakeld. Als dat nog niet is gebeurd en die kans is groot moet in ieder geval analoge TV altijd werken als je die TV's laat zoeken.

Daarna kunnen wij je de juiste gegevens verstrekken voor het digitale TV deel. En ja bij 1 kleine afwijking zul je inderdaad niks kunnen vinden. Voor digitaal moeten alle gegevens 100% correct zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Bedankt voor de hulp, de oplossing was uiteindelijk gewoon de andere code. Vreemd dat ik de keuze voor adres helemaal niet krijg als ik kies voor "kijken met smartcard", en dat ik dan enkel de verkeerde frequentie zie. Ook vreemd dat Ziggo mij dit niet had kunnen vertellen aan de telefoon, maar goed het lijkt nu te werken, ik krijg de zenders binnen. Kwaliteit is nog niet goed, maar dat zal liggen aan de kabel en/of aansluiting in de muur, komt goed.
Terrestrial schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:10:
Nee de bron van het probleem is dat jij er geen verstand van hebt. Als de mediabox signaal heeft wat via dezelfde coax komt als je daarna in je TV's steekt kun je heel simpel de conclusie trekken dat het signaal wat jij van Ziggo krijgt wel goed moet zijn. Anders zou de mediabox immers ook niet werken.

Jij en alleen JIJ doet iets verkeerd, daarvan kun je niet Ziggo de schuld geven!

Als je nu eerst eens begint met de vertellen waar je woont (woonplaats) en daarna hier :

https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/

je postcode en huisnummer invult.. dan krijg je te zien wanneer analoog voor jou regio wordt uitgeschakeld. Als dat nog niet is gebeurd en die kans is groot moet in ieder geval analoge TV altijd werken als je die TV's laat zoeken.

Daarna kunnen wij je de juiste gegevens verstrekken voor het digitale TV deel. En ja bij 1 kleine afwijking zul je inderdaad niks kunnen vinden. Voor digitaal moeten alle gegevens 100% correct zijn.
Ik snap niet waar deze vijandigheid vandaan komt, werk je bij Ziggo ofzo? Ik heb letterlijk nergens gezegd dat het de schuld van Ziggo zou zijn. Sterker nog, al mijn posts inclusief de eerste geven duidelijk aan dat ik snap dat het niet aan Ziggo ligt omdat ik op de Mediabox wel signaal krijg. Ik snapte alleen niet waarom de TV zonder mediabox dan geen zenders kon vinden. Nu weet ik dus dat de frequentie verkeerd was omdat ik in de eerste stap van de handleiding al het verkeerde pad in ging en die keuze nooit kreeg. Werd op een dwaalspoor geleid omdat de oude TV dus wel gewoon zenders doorkrijgt zelfs met verkeerde instellingen, wellicht dat het zoeken en "afspelen" van de zenders los staat van deze instellingen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

@NickThissen Zou je nog de juiste code kunnen posten die voor jou heeft geholpen? Dan kunnen we eventueel mensen naar dit topic verwijzen mocht het in de toekomst weer voorvallen bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De frequentie die uiteindelijk wel zenders opleverde was 164000, met netwerk-id 4444.

Dit is blijkbaar de code voor "kijken zonder smartcard". Ik krijg hiermee 72 zenders binnen als ik het me goed herinner. Echter zou in mijn pakket ("Complete") 77 zenders moeten zitten. Volgens mij mis ik dus een aantal zenders omdat ik zonder smartcard kijk. Nu zijn die 5 zenders niet belangrijk, maar stel dat ik wil upgraden naar het Max pakket met veel meer zenders, dan zou ik die dus missen en zou ik ofwel een smartcard moeten bestellen of een tweede Mediabox? Echter als ik "met smartcard" kijk zie ik overal alleen maar de andere code (474000, 5555) terugkomen die dus niet werkt op mijn adres.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-06 15:36
NickThissen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:58:
De frequentie die uiteindelijk wel zenders opleverde was 164000, met netwerk-id 4444.

Dit is blijkbaar de code voor "kijken zonder smartcard". Ik krijg hiermee 72 zenders binnen als ik het me goed herinner. Echter zou in mijn pakket ("Complete") 77 zenders moeten zitten. Volgens mij mis ik dus een aantal zenders omdat ik zonder smartcard kijk. Nu zijn die 5 zenders niet belangrijk, maar stel dat ik wil upgraden naar het Max pakket met veel meer zenders, dan zou ik die dus missen en zou ik ofwel een smartcard moeten bestellen of een tweede Mediabox? Echter als ik "met smartcard" kijk zie ik overal alleen maar de andere code (474000, 5555) terugkomen die dus niet werkt op mijn adres.
Niet alle zenders zijn beschikbaar bij kijken zonder smartcard (zoals ook op ziggo site vermeld staat), dus het klopt dat je nog meer zenders gaat missen als je naar Max gaat.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar als ik dus een smartcard zou bestellen voor 2e per maand dan heb ik er niks aan want ik krijg de zenders helemaal niet door met die frequentie? Dus de enige optie is dan een extra mediabox?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
De code zou in heel het gebied hetzelfde moeten zijn, alleen de afstemfrequentie verschilt. Als het goed is zou je alle zenders moeten vinden met 164Mhz, netwerk 5555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hcQd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:07:
De code zou in heel het gebied hetzelfde moeten zijn, alleen de afstemfrequentie verschilt. Als het goed is zou je alle zenders moeten vinden met 164Mhz, netwerk 5555.
Bedankt, dit lijkt inderdaad te werken! Nu heb ik 250+ zenders (waarvan veel vast vergrendeld) en kan ik dezelfde zenders als voorheen kijken :)

Dit kan ik nergens op de Ziggo site terugvinden... Vreemd. Maar het werkt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:28

TMC

hcQd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:07:
Wat een held ben jij. Ik heb hetzelfde probleem als TS, anderhalf uur lopen prutsen en dit was de oplossing. _/-\o_
Pagina: 1