Een Lenovo A7600)F

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de Lenovo A7600-F heb ik wel beveiligde Wifi internet verbinding maar kan niet surfen. Geeft telkens aan dat ik offline ben.

Heb al een volledige fabriek reset gedaan echter zonder verbetering.

|:( |:( |:(
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:48
Klinkt als een driver probleem download de drivers van de wifi chip eens zelf en installeer ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie, maar kan via het toestel niets downloaden. Weet niet hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:54:
Dank voor de snelle reactie, maar kan via het toestel niets downloaden. Weet niet hoe verder.
Hoe post je dit dan? Via internet... Dan kan je dus ook iets downloaden, lijkt me zo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, via mijn PC ben ik niet beperkt, maar het gaat wel over de (lenovo A7600-f) wat is dit eigenlijk een Ipad?
Het modelnummer is ZOB1CTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oh crap, dan heb ik verkeerd gezocht. Een Android tablet.

Heb je dan al geprobeerd om dat ding te verbinden met een ander netwerk? Via de hotspot van je telefoon? Gasten-WiFi van jezelf of de buren of McDonalds?

In het ergste geval kan een factory-reset ook nog wel helpen maar zorg dat je wel een backup vsn bepaalde foto's hebt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De factory-reset is reeds meerdere keren uitgevoerd. Geen resultaat. Mijn Wifi-kanaal word telkens wel gevonden maar kan geen verbinding maken. Met de start button en de klank buton samen ingedrukt te houden kom ik op een menu waar ik zelfs een upgrade kan doen ook allemaal zonder effect.
Ben ten einde aan mijn mogelijkheden, denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Allicht kan je even bedenken of je aan de gang wil met een nieuwere ROM zoals https://forum.xda-develop...5-lenovo-a7600-f-t3713308

Deze is vanzelfsprekend niet ondersteund door Lenovo maar ik kan me voorstellen dat er wel wat fixes / updates inzitten die in je huidige Android-versie niet zitten.

Maar op een ander netwerk krijg je dus ook geen verbinding? Ook niet met een andere browser? Ook niet via een smartphone hotspot? Ook niet met de App Store of Twitter of Facebook App?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 08-07-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraak op internet via Telenethomespot maar dit is een echt slechte verbinding. Nadien terug geprobeerd met eigen login en internet account maar NADA. Normaal is er een verbindingsicoontje rechts bovenaan dat ook de sterkte van het signaal weergeeft dus met Telenethomspot heel slecht en verdwijnt met eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste @Verwijderd

We proberen wat meer informatie uit je te krijgen, maar je bent nogal onduidelijk.

Vragen:
  1. Je tablet ziet wel het WiFi netwerk?
  2. Je tablet kan wel verbinden met het netwerk?
  3. Als je tablet is verbonden met het netwerk, krijg je geen internetverbinding?
  4. Heb je met een ander device wel internetverbinding op datzelfde WiFi netwerk?
  5. Heb je met je tablet wel Internetverbinding op een ander WiFi netwerk?
  6. Wat voor WiFi netwerk is het, is het van jouw of mag je er gebruik van maken?
  7. Moet je inloggen op het netwerk met een code of gebruikersnaam / wachtwoord?
Let op: Een alternatieve ROM proberen lijkt me wel extreem. Dat zou ik alleen aanraden als je wilt gaan knutselen met een nieuwere versie. Je huidige - gesupporte - ROM zou gewoon moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 09-07-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik probeer ook maar zo goed mogelijk uit te leggen wat er scheelt.
Antwoord op Uw vragen:
1.Ja
2.ja
3. Juist
4.Jawel een samsung tablet en een laptop hier geen problemen
5. Op telenethomespot (Wel een heel slechte verbinding)
6. Van telenet met eigen inlog.
7. Inloggen met usersnaam en wachtwoord.

Heb reeds enkele keren een fabrieksreset gedaan, moet dan inloggen bij mijn Google account maar met Telenethotspot, iets van lange adem. Bijna geen teken van verbinding.
Hoop dat je nu iets wijzer bent.

Bedankt al voor de reactie.

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 14:20
Tip die je kunt proberen:

In de lijst met WiFi namen houd je jouw eigen WiFi naam (SSID heet dat) wat langer vast.
Dan krijg je de optie om het netwerk te beheren (of iets dergelijks).
Zet deze op "statisch" en vul bij IP-adres een adres in wat hoog ligt in het IP-adresbereik van de router*.
Bij standaard gateway of gateway vul je het exacte IP-adres van de router in.
Dit doe je ook bij DNS 1.
Het tweede DNS veld kan leeg blijven.
Nu opslaan en weer proberen.

* Het IP-adres van de router zou, bijvoorbeeld, 192.168.1.1 kunnen zijn. Als dat zo is dan zou je 192.168.1.238 kunnen proberen.

Het IP-adres van de router is wat je invult om op een PC of iets dergelijks, in de interface van de router te kunnen komen.

Ik heb geprobeerd zo eenvoudig mogelijk te schrijven. Hopelijk kun je hier wat mee en gaat het slagen.
Pagina: 1