[Car] Subwoofer en versterker keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1081759

Topicstarter
Beste lezers,

Ik wil een zwaardere subwoofer in de auto.

Ik heb een keuze uit de volgende 2 versterkers:

Groundzero versterker:
Ground Zero 1 Kanaals (Monoblock) versterker
D Klasse versterker
Vermogen: 1 x 400 watt RMS op 4 OHM
Vermogen: 1 x 800 watt RMS op 2 OHM
Vermogen: 1 x 1300 watt RMS op 1 OHM
Lowpass Filter: 30 Hz - 250 Hz
Subsonic: 10 Hz - 50 Hz
Bandpass: 10 Hz - 250 Hz
Bassboost: 0 - 12 dB

Sinuslive versterker
Sinuslive sla 1500
Impulsleistung über 3000 Watt!
rms an 1 Ohm 1500 Watt (THD 0,8 %)
rms an 2 Ohm 900 Watt (THD 0,4 %)
rms an 4 Ohm 550 Watt (THD 0,3 %)
Frequenzgang 10-500 Hz (elektronisch begrenzt)
Rauschspannungsabstand 85 dB
Eingangsempfindlichkeit 0,2-5 Volt
Tiefpass variabel von 40-150 Hz / 24 dB
Subsonic Filter AUS-AN variabel von 20-50 Hz / 24 dB
Bassanhebung variabel von 0-12 dB bei 45 Hz

En daarbij een van de volgende subwoofers:

Ground zero:
Ground Zero GZRB2.250SPL
Diameter2 x 250 mm / 10 inch
Boxtype Basstunnel
Volume Netto: 2 x 20 + 2 x 12 L
Afmetingen 700 x 330 x 480 (270) mm
Woofers: 2 x 25 cm Chassis met versterkt Papier Membraam / 2 x 10 "Woofer met versterkte papieren conus

Vermogen met 1600 W SPL Power
Impedantie 4 x 4 Ohm
Frequentiebereik 35 - 100 Hz
Instelbaar laagdoorlaatfilter
Phaseshift-schakelaar
Input op hoog niveau

Of een rockford fosgate subwoofer
2× 12 inch subwoofer

Maximaal vermogen: 1600 Watt

RMS vermogen: 800 Watt

Ferquentie bereik: 27 Hz - 200 Hz

Gevoeligheid: 86dB

Impedantie: 1 Ohm ( 2 x 4 Ohm woofers P2D4-12 ) 

Bass Reflex behuizing

5/8'' MDF-behuizingsmateriaal

Computer Optimized Design

Afgewerkt met ''Industrial Grade'' zwarte stof

Proprietary High-Flow, Low-Noise poort

Welke combinatie raden jullie me aan? Ik luister voornamelijk hardstyle en soms wat top 40 muziek, het is voor mij wel belangerijk dat die hard gaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies wordt gedaan in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:03
Anoniem: 1081759 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:28:
Ik luister voornamelijk hardstyle en soms wat top 40 muziek, het is voor mij wel belangerijk dat die hard gaat.
Wat heb je nu in je auto liggen? Dat gaat niet hard genoeg? :P

Hoe kom je aan bovenstaande modellen? Het loopt behoorlijk uiteen: 2x10 vs 2x12 inch, 1600 vs 800 W.

Qua subwoofer zou mijn voorkeur uitgaan naar die van Rockford Fosgate. Het frequentiebereik is groter (tot 27Hz vs 35Hz), en ik ben fan van het merk :) Aan de andere kant vind jij het "belangerijk dat die hard gaat", vermogen van GZ is het dubbele van die van RF (wat natuurlijk ook niet alles zegt). En, persoonlijk dingetje, vind ik die van Ground Zero er niet heel chique uit zien.

[ Voor 27% gewijzigd door P1nGu1n op 08-07-2018 19:08 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1081759

Topicstarter
P1nGu1n schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:00:
[...]

Wat heb je nu in je auto liggen? Dat gaat niet hard genoeg? :P

Hoe kom je aan bovenstaande modellen? Het loopt behoorlijk uiteen: 2x10 vs 2x12 inch, 1600 vs 800 W.

Qua subwoofer zou mijn voorkeur uitgaan naar die van Rockford Fosgate. Het frequentiebereik is groter (tot 27Hz vs 35Hz), en ik ben fan van het merk :) Aan de andere kant vind jij het "belangerijk dat die hard gaat", vermogen van GZ is het dubbele van die van RF (wat natuurlijk ook niet alles zegt). En, persoonlijk dingetje, vind ik die van Ground Zero er niet heel chique uit zien.
Haha nee wat we nu in zit is een enkele JBL woofer van 350 watt rms

Ik vind ground zero er eigenlijk wel mooi uit zien maar vind het erg jammer dat ze "maar" 10 inch zijn. Hierdoor heb ik het gevoel dat de rockfords harder zullen gaan..

En wat denk je van de versterkers? Voor de ground zero woofers zijn ze allebei te zwaar maar de rockford fosgates zouden ze allebei voldoen. Ben je bekend met het merk sinus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:32

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het voordeel van een "zwakkere" versterker is dat je in normale omstandigheden je sub niet door smoort en ik zien geen RF versterker of dat moest die Sinus live zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:03
Anoniem: 1081759 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:36:
[...]

Haha nee wat we nu in zit is een enkele JBL woofer van 350 watt rms
offtopic:
Ongevraagd advies: denk aan je gehoor, je hebt maar één paar oren >:)
Ik vind ground zero er eigenlijk wel mooi uit zien maar vind het erg jammer dat ze "maar" 10 inch zijn. Hierdoor heb ik het gevoel dat de rockfords harder zullen gaan..
Diameter/oppervlakte is slechts één van de vele factoren m.b.t. volume, groter is niet per definitie harder.
En wat denk je van de versterkers? Voor de ground zero woofers zijn ze allebei te zwaar maar de rockford fosgates zouden ze allebei voldoen. Ben je bekend met het merk sinus?
Ik ben niet bekend met het merk Sinus, dus daar kan ik ook niks over zeggen

Mijn car audio kennis reikt niet ver, ik kan je helaas niet helpen met een beslissing nemen. Zelf heb ik maar een klein-maar-fijn 10 inch, 300W RMS actief subwoofertje liggen ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Er word wel gesmeten in de specs met hoge wattages maar of je dat echt uit die versterker krijgt, of als je dat echte vermogen op de subs gaat zetten zonder rook vraag ik me af.
Uit een versterker die 900w kan leveren @2ohm kun je met een voltmeter op de speakerdraden de max van de versterker meten.
Terwijl je een 50hz0db toon afspeelt op een volume wat iets boven je max luistervolume zit, moet er dan de wortel van 900x2 op de kabels staan is 42.43 volt.
De gain omhoog draaien totdat je dat hebt
Luister je dus max op volumestand 30 stel je het spul op stand 35 af ofzo
Dan haal je het maximale uit je versterker zonder vervorming als de specs kloppen, anders vervormt het en gaat ie klippen.
Bassboost staat op 0db en laat je beter zo staan anders ga je weer over de max van de versterker zitten.
Heeft de woofer minder rms vermogen stel je de versterker daar op af natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Goofy1978 op 08-07-2018 22:44 ]

Pagina: 1