Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jonathan Mulder
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-10-2024
Kan iemand Alsjeblieft helpen?? Ben ten einde raad. Mijn computer gaat niet meer aan, Als ik mijn voeding kabel erin doe beginnende ventilators allemaal te draaien maar mijn Touchbar licht neit op (Zit boven mijn aanknop) en mijn harde schijven gaan niet aan, (Normaal kraken ze een beetje). Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik eeuwig dankbaar zijn. Wat ik heb gedaan= Mijn pc los gekoppeld om foto´s te gaan maken voor marktplaats.
Ik heb gewoon mijn kabels losgekoppeld. Ook heb ik mijn pc opengemaakt en ik kwam met mijn hand tegen mijn Videokaart aan ( niet heel hard maar meer een tik.) Ook heb ik mijn kabels in de pc een klein beetje aan de kant gedaan. Ik heb dit al eens eerder gehad en heb toen alle kabels langsgelopen en toen werkte hij weer. Dit heb ik nu ook al 3 keer gedaan. ;( ;( ;( ;( ;( niks werkt, heb al met een schroevendraaier op mn power sw kabel enzo gedaan.

HELP!
1000 maal dank alvast.

Mvg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
@Jonathan Mulder en waarom post je dit in 5(!) andere random topics? Afgesplitst.

Begin eens bij het begin en som je complete systeem even op. En beschrijf stap voor stap wat er gebeurd is voor die kapot ging en wat je gedaan hebt om het op te lossen, want je verhaal is nogal rommelig.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 16:55 ]

• Jonathan Mulder
Sorry, Ik weet niet hoe je een Topic aanmaakt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Door in de topiclijst op de grote blauwe knop rechtsboven te klikken. Een nieuw topic hoef je niet meer aan te maken, want dit is je eigenste eigen topic.

Leg nu maar eerst eens duidelijk uit waar je systeem precies uit bestaat, wat er is gebeurd voor het "kapot" ging en wat je allemaal zelf hebt geprobeerd, want je topic is nu erg rommelig.

• Jonathan Mulder
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:05:
Door in de topiclijst op de grote blauwe knop rechtsboven te klikken. Een nieuw topic hoef je niet meer aan te maken, want dit is je eigenste eigen topic.

Leg nu maar eerst eens duidelijk uit waar je systeem precies uit bestaat, wat er is gebeurd voor het "kapot" ging en wat je allemaal zelf hebt geprobeerd, want je topic is nu erg rommelig.
Wat er Precies gebeurd is.:
Gisteren had ik mijn pc nog gewoon gebruikt en er was niks aan de hand. Ik wilde mijn pc op marktplaats zetten en koppelde hem dus helemaal af (Alle stekkers eruit) Om hem op een goed belichte plek neer te zetten. Ik wilde ook nog wat foto´s van mijn binnenkant nemen. Ik doe dus gewoon mijn pc open (er gebeurde niks geks) en ik draaide me om en kwam perongeluk tegen mijn videokaart aan ( Ik denk niet dat dit het is want het ging vrij zachtjes maar alsnog.) Ik deed ook even mijn kabel aan de kant (Voorzichtig) en toen ik al mijn kabels weer had aangesloten ( ik deed als laatste de voeding kabel ) Begonnen de ventilators te zoemen maar ging de Led in mijn StartKnop niet branden. Ook gingen de harde schijven niet (Een klein beetje) kraken. Nu denk ik dat mijn pc te weinig stroom krijgt. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt en toen zat er een kabeltje op het moederbord niet goed. Ik heb nu alle kabels langsgelopen (Meerdere Keren) en ik heb ook geprobeerd om mijn Reset Kabel, En mijn Power kabel om te wisselen maar geen resultaat (dit las ik in een topic) Ook heb ik met mijn scroevendraaier op de Power kabel gehouden en toen de Voeding erin gedaan en nog niks Ook heb ik mijn ram in verschillende slotjes gezet en erin en eruit gehaald.

Mijn Specificaties zijn: Acer Aspire M7300
CPU: AMD phentom X6 1035T
GPU: Ati Radeon HD 5770
RAM: 6GB ddr3
HDD: 250GB
HDD 500GB

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zelf eens beginnen met de videokaart eruit te halen en er weer opnieuw in te zetten en aan te sluiten. Misschien zit die door de botsing toch niet helemaal lekker in het slot.

• Jonathan Mulder
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:16:
Ik zou zelf eens beginnen met de videokaart eruit te halen en er weer opnieuw in te zetten en aan te sluiten. Misschien zit die door de botsing toch niet helemaal lekker in het slot.
Misschien een domme vraag maar hoe kan ik dit doen zonder dat ik de Videokaart Beschadig? (Ben een Groentje)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kast aan de zijkant openen en de videokaart losklikken? Vast wel een youtube filmpje te vinden waarin iemand het voor je voordoet. Het hoeft niet dezelfde videokaart te zijn in het filmpje, want het werkt voor allemaal hetzelfde.

• Jonathan Mulder
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:18:
Kast aan de zijkant openen en de videokaart losklikken? Vast wel een youtube filmpje te vinden waarin iemand het voor je voordoet. Het hoeft niet dezelfde videokaart te zijn in het filmpje, want het werkt voor allemaal hetzelfde.
Ik heb de Videokaart er helemaal uigehaald en er weer in geklikt. Werkt niet.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Zeker weten dat je alle kabels hebt nagelopen?

Ook niet per ongeluk de verkeerde kabel ergens ingedaan?

• Jonathan Mulder
CryRaven schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:36:

Ik zal het nogmaals controleren misschien dat ik met dat Power en Reset iets verkeerd heb gedaan

• Jonathan Mulder
Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Ik zal het nogmaals controleren misschien dat ik met dat Power en Reset iets verkeerd heb gedaan
Heeft niet gewerkt

• Jonathan Mulder
CryRaven schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:36:

Heeft niet gewerkt

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

HugoBoss1985

Xenotech

De stroomkabel uit de voeding en de aan/uit knop (er vanuitgaan de dat je de power aansluiting goed op het moederbord hebt zitten) eens 30 seconden vast.
Dit is het "leegmaken" van de reststroom in de voeding oftwel de "ATX reset".
Daarna stroomkabel er weer in en nog eens proberen de computer aan te zetten.

Zet het systeem anders eens aan zonder de videokaart erin.
Wat gebeurd er dan en hoor je dan ook geluid/piepjes uit de computer?
Misschien had je de videokaart kapot gemaakt met een statische stroom ontlading uit je lichaam.

Overigens kun je ook (dat verwacht men hier ook) je reacties aanpassen i.p.v. 3 reacties achter elkaar te plaatsen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-07-2018 18:07 ]

• Jonathan Mulder
HugoBoss1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:55:
De stroomkabel uit de voeding en de aan/uit knop (er vanuitgaan de dat je de power aansluiting goed op het moederbord hebt zitten) eens 30 seconden vast.
Dit is het "leegmaken" van de reststroom in de voeding oftwel de "ATX reset".
Daarna stroomkabel er weer in en nog eens proberen de computer aan te zetten.

Zet het systeem anders eens aan zonder de videokaart erin.
Wat gebeurd er dan en hoor je dan ook geluid/piepjes uit de computer?
Misschien je de videokaart kapot gemaakt met een statische stroom ontlading uit je lichaam.

Overigens kun je ook (dat verwacht men hier ook) je reacties aanpassen i.p.v. 3 reacties achter elkaar te plaatsen ;)
Ik moet dus de Zwarte Kabel met drie pinnen 30 seconden vasthouden? Het is een Beetje onduidelijk..

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Ik moet dus de Zwarte Kabel met drie pinnen 30 seconden vasthouden? Het is een Beetje onduidelijk..
Niet geheel duidelijk genoeg van mij.

Stroomkabel uit de voeding en je aan/uit knop van je computer(behuizing) 30 seconden ingedrukt houden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Nee, stroomkabel eruit. Dan de powerknop 30 seconden indrukken. Tenminste, zo lees ik het.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jonathan Mulder
HugoBoss1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Niet geheel duidelijk genoeg van mij.

Stroomkabel uit de voeding en je aan/uit knop van je computer(behuizing) 30 seconden ingedrukt houden.
Dus gewoon de zwarte kabel vasthouden en 30 sec de Aanknop van mijn pc aandoen, Ga het proberen

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Dus gewoon de zwarte kabel vasthouden en 30 sec de Aanknop van mijn pc aandoen, Ga het proberen
Nee, de stroomkabel hoef je niet vast te houden.

• MAX3400

MAX3400

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Hoezo kabel "vasthouden"??? Stroomkabel afkoppelen. Desnoods uit het raam gooien. Dan de powerknop van je case ingedrukt houden. Na 30 seconden loslaten. Powerkabel weer aankoppelen (of van buiten ophalen). En dan de PC weer aanzetten. :)

• Jonathan Mulder
HugoBoss1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Nee, de stroomkabel hoef je niet vast te houden.
Heb het beide geprobeerd Werkt niet..

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Hoezo kabel "vasthouden"??? Stroomkabel afkoppelen. Desnoods uit het raam gooien. Dan de powerknop van je case ingedrukt houden. Na 30 seconden loslaten. Powerkabel weer aankoppelen (of van buiten ophalen). En dan de PC weer aanzetten. :)
Laat hem die kabel vasthouden als hij dat graag wilt, maakt toch niet uit :+

• Jonathan Mulder
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Zo, Mijn kabel kan nu buiten even lekker afkoelen. ;) Straks maar even naar de buurvrouw denk ik

• Jonathan Mulder
HugoBoss1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:11:
[...]

Laat hem die kabel vasthouden als hij dat graag wilt, maakt toch niet uit :+
Het heeft niet gewerkt, Heb de kabel vastgehouden en 30 sec ingedrukt, Kabel uit het raam gegooit ;) en 30 seconden ingedrukt, Niet gewerkt.

• MAX3400

MAX3400

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:11:
[...]

Zo, Mijn kabel kan nu buiten even lekker afkoelen. ;) Straks maar even naar de buurvrouw denk ik
Kan die jouw kabel weer vasthouden ;)

Anyhow, dit is wel een lastig verhaal aan het worden; de stroomvoorziening lijkt het niet te zijn want er gebeurt niks. Is er geen stroomkabel van de PSU naar het moederbord half los gegaan? Je ziet het vaak niet eens maar probeer die eens opnieuw vast te zetten (dus eerst helemaal los, daarna vastmaken tot "klikje")?

• Jonathan Mulder
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:14:
[...]

Kan die jouw kabel weer vasthouden ;)

Anyhow, dit is wel een lastig verhaal aan het worden; de stroomvoorziening lijkt het niet te zijn want er gebeurt niks. Is er geen stroomkabel van de PSU naar het moederbord half los gegaan? Je ziet het vaak niet eens maar probeer die eens opnieuw vast te zetten (dus eerst helemaal los, daarna vastmaken tot "klikje")?
Je bedoeld die 24 pin kabel, Die heb ik er al eens uitgehaald en in gedaan..

• Jonathan Mulder
.

[ Voor 99% gewijzigd door Jonathan Mulder op 08-07-2018 18:20 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41

VIPER2001

[GOT]The Source

hoeft niet meer

[ Voor 86% gewijzigd door VIPER2001 op 08-07-2018 18:19 . Reden: opgelost ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Jonathan Mulder
Ja Hij werkt weer, Ik had alle kabels die bij de voeding zaten er al eens uitgehaald en ingedaan, Maar had de Linksboven (4pin) Eruitgehaald tijndens het opstarten en weer terug gedaan, Hij werkt weer!!! Hartstikke bedankt, Nu even mijn kabel bij de buurvrouw ophalen (Heb nu de reserve Kabel er op aangesloten. ;)
Max, hugo b00ky alle 3 Hartstikke bedankt voor de snelle hulp. Tweakers +1 ga het vaker gebruiken.

• MAX3400

MAX3400

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:18:
Ja Hij werkt weer, Ik had alle kabels die bij de voeding zaten er al eens uitgehaald en ingedaan, Maar had de Linksboven (4pin) Eruitgehaald tijndens het opstarten en weer terug gedaan, Hij werkt weer!!! Hartstikke bedankt, Nu even mijn kabel bij de buurvrouw ophalen (Heb nu de reserve Kabel er op aangesloten. ;)
Told ya :+

Groeten aan de buurvrouw en succes op Marktplaats! Je kan de PC ook aanbieden op https://tweakers.net/aanbod/

• Jonathan Mulder
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Told ya :+

Groeten aan de buurvrouw en succes op Marktplaats! Je kan de PC ook aanbieden op https://tweakers.net/aanbod/
Ja was ik ook van plan. De groeten terug van de Buurvrouw.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Jonathan Mulder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:20:
Max, hugo b00ky alle 3 Hartstikke bedankt voor de snelle hulp. Tweakers +1 ga het vaker gebruiken.
Graag gedaan, we sturen je de rekening wel na :+ !

• Jonathan Mulder
Nou, Daar gaan we weer. Terug van de Vakantie en ja hoor pc doet exact het zelfde als eerst. Ventilatoren draaien alles erop en eraan maar De harde Schijven gaan niet aan en er gebeurd niks. Voeding maar vervangen (Met wat hulp) en alles nog een paar keer gecheckt en hij deed net zo veel als bij de oude voeding. Nu heb ik alle stappen van de vorige keer nogmaals langsgelopen en gedaan enn voor de verandering niks. Iemand nog Suggesties? Of gewoon maar een nieuwe pc halen.

• Uszka
  • Laatst online: 23:20
Wat is het merk en type van de nieuwe voeding?

Kom je in het bios als de sata kabel(s) afgekoppeld is?

• Jonathan Mulder
Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:55:
Wat is het merk en type van de nieuwe voeding?

Kom je in het bios als de sata kabel(s) afgekoppeld is?
Antec EA 500 (500w)

• Uszka
De groene of de grijze EA500 en heb je die nieuw gekocht? Het zijn heel oude modellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Uszka op 26-07-2018 09:07 ]

• Jonathan Mulder
Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:02:
De groene of de grijze EA500 en heb je die nieuw gekocht? Het zijn heel oude modellen.
Nee had ik nog liggen.

• Uszka
Aha. Een EA500 kan makkelijk 10 jaar oud zijn en het is niet erg waarschijnlijk dat die voeding nog goed werkt. Met 6 - 7 jaar houdt de betrouwbare levensduur wel op.

• Jonathan Mulder
Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:19:
Aha. Een EA500 kan makkelijk 10 jaar oud zijn en het is niet erg waarschijnlijk dat die voeding nog goed werkt. Met 6 - 7 jaar houdt de betrouwbare levensduur wel op.
Dan zijn waarschijnlijk beide voedingen gaar.

• Jonathan Mulder
Spiksplinternieuwe voeding erin gedaan. Geen resultaat.

• Jonathan Mulder
Een vriend had nog een Corsair VS550 over die ik kon gebruiken. Nog in doos en werkte in zijn pc perfect.

• Jonathan Mulder
Nog niets gewerkt, Iemand suggestie?

• Uszka
Alles afkoppelen wat niet nodig is om in het bios te komen.
Zit er een videouitgang op het moederbord?

• Jonathan Mulder
Er zit geen videouitgang op het moederbord
Pagina: 1