Mijn vraag is welke encryptie software te gebruiken om de informatie op mijn laptop veilig te stellen als deze gestolen wordt. Ik gebruik mijn laptop als volgt: alle bestanden die persoonlijke gegevens bevatten zet ik op mijn Google Drive map die automatisch synchroniseert met Google Drive. Voor de rest probeer ik bewust geen andere persoonlijke bestanden op mijn laptop te zetten.
Als mijn laptop gestolen zou worden, dan verander ik gelijk het wachtwoord van mijn Google account, zodat de dieven niet meer via Chrome in allemaal zaken komen, echter blijven de bestanden die gesynchroniseerd zijn naar de lokale map natuurlijk wel op de schijf staan.
Hoe kan ik deze gegevens het beste beschermen? Ik wil ze het liefst blijven synchroniseren, omdat ik dit een prettige manier van werken vind.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Drive, Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Bitlocker van W10. Ik heb niet de Pro-versie, dus dit kost mij 150 euro. Heeft niet de voorkeur.
2. Veracrypt. Maakt één bestand van de vault, dus dan is het uploaden en downloaden veel werk bij een enkele wijziging. Deze valt dus af.
3. Cryptomator. Volgens mij moet dit goed werken, maar ik vraag me af of dit wel dekkend is.
Mijn vraag is tweeledig:
1. Welke encryptie software is werkbaar in dit scenario?
2. Is mijn 'draaiboek' als mijn laptop gestolen zou worden correct en veilig? (mits ik dus de lokale bestanden encrypt?)
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie hier antwoorden op hebben
Als mijn laptop gestolen zou worden, dan verander ik gelijk het wachtwoord van mijn Google account, zodat de dieven niet meer via Chrome in allemaal zaken komen, echter blijven de bestanden die gesynchroniseerd zijn naar de lokale map natuurlijk wel op de schijf staan.
Hoe kan ik deze gegevens het beste beschermen? Ik wil ze het liefst blijven synchroniseren, omdat ik dit een prettige manier van werken vind.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Drive, Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Bitlocker van W10. Ik heb niet de Pro-versie, dus dit kost mij 150 euro. Heeft niet de voorkeur.
2. Veracrypt. Maakt één bestand van de vault, dus dan is het uploaden en downloaden veel werk bij een enkele wijziging. Deze valt dus af.
3. Cryptomator. Volgens mij moet dit goed werken, maar ik vraag me af of dit wel dekkend is.
Mijn vraag is tweeledig:
1. Welke encryptie software is werkbaar in dit scenario?
2. Is mijn 'draaiboek' als mijn laptop gestolen zou worden correct en veilig? (mits ik dus de lokale bestanden encrypt?)
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie hier antwoorden op hebben