Vintage car sim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik vroeg me af welke sim(cade) jullie zouden aanraden voor '50 en '60 GT's?

Forza 7 lijkt aardig wat auto's te hebben in deze categorie, maar ik vroeg me af hoe het zit met realisme in deze categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:13
De bekende sims, Automobilista, Assetto Corsa, Project Cars 2 en rFactor 2 hebben allemaal wel wat vintage bakken in hun collectie. Voor Assetto Corsa zijn er nog aardig wat goede mods om dit uit te breiden, waaronder de GT Legends van onze eigen Bazza. Een wat oudere aanrader is GT Legends en de Power&Glory mod voor GTR2.

Forza heeft weinig te maken met realisme als dat is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FightingAce schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:53:
De bekende sims, Automobilista, Assetto Corsa, Project Cars 2 en rFactor 2 hebben allemaal wel wat vintage bakken in hun collectie. Voor Assetto Corsa zijn er nog aardig wat goede mods om dit uit te breiden, waaronder de GT Legends van onze eigen Bazza. Een wat oudere aanrader is GT Legends en de Power&Glory mod voor GTR2.

Forza heeft weinig te maken met realisme als dat is wat je zoekt.
AC zou inderdaad een optie kunnen zijn. Een paar leuke bakken maar niet heel veel keuze volgens mij. En helaas ook geen nieuwe content meer.

Forza is ook voor klassieke auto's niet zo realistisch zeg je? Hetzelfde geld voor GT:Sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Forza is een simcade zoals men dat zo lelijk noemt. Kom je weg met compleet verkeerde racelijnen en veel te laat remmen? Maar het is allemaal wel net wat minder kritisch dan in een Project Cars, dus laat staan in dingen als rF en AC.

Qua content is Forza dan wel weer heer en meester, genoeg keuze uit auto's uit de jaren 50 en 60, ook in verschillende klassen. Formule 1 en de voorlopers daarvan, snelle GT's, wat tragere roadsters, maar je kan ook lekker scheuren in een Fiat 500 :P En natuurlijk musclecars.

En ook wel wat oudere auto's, volgens mij gaat de hot rod klasse tot auto's uit de jaren 30, en zulke oude open wheel auto's zitten er ook tussen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@RobinHood in de topicstart wordt toch om een simcade gevraagd? Neemt niet weg dat ik een kleine voorliefde heb voor Forza, zeker als ik kijk naar het (wereldwijde) niveau van een aantal racers hier op GoT.

Ach, ieder zo zijn ding; ik vind zelf Project Cars minder fijn rijden op de Xbox.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:48:
@RobinHood in de topicstart wordt toch om een simcade gevraagd? Neemt niet weg dat ik een kleine voorliefde heb voor Forza, zeker als ik kijk naar het (wereldwijde) niveau van een aantal racers hier op GoT.

Ach, ieder zo zijn ding; ik vind zelf Project Cars minder fijn rijden op de Xbox.
Dat was de insteek. Maar als dat betekent dat auto's totaal niet gedragen zoals ze dat in het echt zouden doen dan is AC wellicht een betere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:48:

Ik zeg ook niet dat het slecht is, ik vind een echte sim zoals AC of Automobilista echt helemaal niks aan, ik haal veel meer lol uit iets als Forza, maar ik wou gewoon even het verschil duidelijk maken :)

En Forza is toch wel wat meer sim dan arcade, het is toch allemaal wel wat moeilijker dan de Grid series bijvoorbeeld, Zoals ik daar met een GT Corvette reed kan ik niet nadoen in Forza :+
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:52:
[...]

Dat was de insteek. Maar als dat betekent dat auto's totaal niet gedragen zoals ze dat in het echt zouden doen dan is AC wellicht een betere optie.
Ze gedragen zich imho echt genoeg, mijn Dodge Charger Daytona moet ik echt door bochten heen worstelen en is echt een held op het rechte stuk, terwijl zeg een Mazda Cosmo prima door bochtjes heen te krijgen is.

En sommige auto's zijn net zo onbestuurbaar in het echt, ik wou wel zo'n Auto Union Type D gebruiken, nou, veel plezier :X Dat ding is, net als in het echt, een ramp in bochten :X

Probeer anders eens de demo van FM7 uit? Zitten dan wel geen klassieke auto's in, je kan zo wel voelen hoe het ongeveer voelt. En je kan dan al truckracen, truckracen is leuk :*)

[ Voor 6% gewijzigd door RobinHood op 08-07-2018 18:57 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@RobinHood @Verwijderd offtopic maar [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 3 waarin we op Silverstone ronden van 2:02 reden terwijl het officiele Britse record op 2:02:376 staat (2017).

En ja, een aantal auto's in Forza zijn slecht(er) te besturen maar veel spul is ook goed en correct op de weg te houden. Het is ook maar hoeveel tijd iemand in een spel wil investeren, moet ik eerlijk zeggen. Denk dat meerdere games echt een leercurve van tientallen uren behoeven wil je bepaalde wagens voldoende onder de knie krijgen en enigszins competitief meekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1