Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HELP] Zelf een PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben 13 en heb nog nooit een PC gebouwd
Kan ik het wel? Zoja, is deze setup moeilijk te maken?:"

Werkgeheugen (EUR 84,55): https://www.megekko.nl/pr...R4-2400MHz-geheugenmodule
Processor (EUR 95,00): https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Moederbord (EUR 68,97): https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Behuizing (EUR 26,04): https://www.megekko.nl/pr...idi-Towers/Sharkoon-VS4-S
Power Supply (EUR 40,50): https://www.sicomputers.n...power-9-400w-s9-400w.html
Opslag (EUR 00,00): Al in bezit.

Ik heb ook een Anti-statisch bandje op me lijst staan
Hopelijk kan iemand helpen!

PS: Geen haatreacties op de build geven, dit is prima voor mij.... Feedback is toegestaan maar niet zeggen van: Spaar lekker door ofzo, heb hier 2 jaar voor gespaard! En dit is ook erg upgradable vgm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 11:45 ]

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:37:

PS: Geen haatreacties op de build geven, dit is prima voor mij....
Haatreacties doen we hier niet aan, maar wil je feedback op de onderdelen, of wil je alleen weten of je het zou kunnen?

Indien het laatste: kijk wat YouTube-video's over hoe je een computer in elkaar zet en probeer het. Als je voorzichtig bent en nadenkt kan er niet heel veel fout gaan.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Haatreacties doen we hier niet aan, maar wil je feedback op de onderdelen, of wil je alleen weten of je het zou kunnen?

Indien het laatste: kijk wat YouTube-video's over hoe je een computer in elkaar zet en probeer het. Als je voorzichtig bent en nadenkt kan er niet heel veel fout gaan.
De issue is: Mijn ouders zeggen steeds van Eigen Risico, je moet er maar van leren als het je niet lukt... en ik heb 2 jaar gespaard voor dit geld dus ben een beetke bang. In Youtube video's lijkt het allemaal heel makkelijk want ik gebruik geen watercooling.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11 07:27
https://www.sicomputers.n...etgamesysteem-147643.html

zonder de harde schijf komt het op 2 tientjes meer uit zal niet veel schelen

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Een pc bouwen is niet moeilijk. Ik was zelf ook een jaar of 13 toen ik mijn eerste pc bouwde, toen was het een stuk moeilijker dan nu. In die zin dat je vroeger een stuk meer componenten nodig had.

Kortom, neem er de tijd voor, kijk op YouTube, neem handleidingen goed door en doe niks overhaast.

In principe passen alle onderdelen maar op 1 manier dus het kan niet snel verkeerd gaan.

Succes!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Verwijderd

Topicstarter
Bartosy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
https://www.sicomputers.n...etgamesysteem-147643.html

zonder de harde schijf komt het op 2 tientjes meer uit zal niet veel schelen
Heb de HDD al...
En heb maar 320,-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 11:52 ]

• Bartosy
ja daarom zeg ik ook zonder harde schijf

Verwijderd

Topicstarter
Bartosy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:52:
[...]

ja daarom zeg ik ook zonder harde schijf
En heb maar 320,- dus dat gaat m niet worden wel bedankt btw
Maar kan ik de PC denk je zelf bouwen?
Heb al vaak met een RPi gewerkt en de router enzo geinstalleerd thuis en kijk veel pc builds op youtube

• Hahn
Je leert het alleen maar door het te doen. Gewoon voorzichtig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:55:
Je leert het alleen maar door het te doen. Gewoon voorzichtig zijn
Dus als ik het zou bouwen, en voorzichtig doe kan het me wel lukken right? (MET YOUTUBE)
Heb nu een Laptop met Intel HD Graph 4000 dus heb wel echt nieuwe nodig heb deze al 8 jaar

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 11:57 ]

• Bartosy
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:54:
[...]

En heb maar 320,- dus dat gaat m niet worden wel bedankt btw
Maar kan ik de PC denk je zelf bouwen?
Heb al vaak met een RPi gewerkt en de router enzo geinstalleerd thuis en kijk veel pc builds op youtube
pc bouwen is niet zo moeilijk als je beetje handig bent moet dat geen probleem zijn. je moet alleen beetje oppassen dat de afstandbusjes van de kastplaat gelijk zijn met de schroeven op het moederbord zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.

amd cpus zijn over het algemeen een stuk makkelijker te instaleren dan de intel cpus. ik vind dat hele lga gebeuren een absolute ramp heb al meerdere moederborden gesloopt met die cpus. met amd zitten de pinnen gelukkig op de cpu zelf wat het gewoon een stuk makkelijker maakt kwa instaleren. voor de rest moet het zich vanzelf wijzen maar mocht je tegen problemen aanlopen kan je altijd hier nog informatie vragen.

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Dus als ik het zou bouwen, en voorzichtig doe kan het me wel lukken right? (MET YOUTUBE)
Ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er naar kijken, anders vraag ik gwn om hulp op dit forum!
PS: Ben zegels aan t plakken, elke euro telt! (Heb bijna genoeg xD) en schermpie van de kringloop (tijdelijk)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Verwijderd wat wil je met de pc gaan doen? Misschien kunnen we je helpen met de keuze voor de onderdelen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Daarbij lijkt het mij vrij zinloos HP Elite 800 G1 Tower | Is dit mijn 299,- waard? weer te gaan herhalen...

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 12:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.