DM voor nieuwe users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Zojuist per DM benaderd door een nieuwe user met 0 posts. Gewoon met een vraag die in een topic thuis hoort. Iemand die dus de moeite doet om mij eruit te filteren, maar niet even leest hoe het hier werkt. :')

Nou vroeg ik me af, is dat normaal/bewust dat een nieuw account direct DM's mag sturen? Lijkt me gevoelig voor spam/misbruik.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar is er ook veel spam/misbruik? Of is het een incident? :) Verder kun je misbruik natuurlijk gewoon melden in SM, mods kunnen in je DM's meelezen en daarnaar handelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet je op het forum actief zijn dan om DMs te mogen sturen? Wil je echt die kant op? Wat nou als het iemand is die alleen maar op de frontpage zit en via V&A wilt handelen, iets aanschaffen bijvoorbeeld. Dan kan hij/zij de verkoper niet benaderen omdat 'ie niet actief is op het forum. Of net een account heeft aangemaakt juist om iets via V&A te kopen.

Nee, dat is niet echt gebruiksvriendelijk. Voor die ene DM met een vraag wat op het forum hoort reageer je gewoon met "plaats hiervoor een topic op het forum in het juiste deel, dan kunnen meer mensen je helpen".

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Fiber

Beaches are for storming.

Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:54:
[...] Voor die ene DM met een vraag wat op het forum hoort reageer je gewoon met "plaats hiervoor een topic op het forum in het juiste deel, dan kunnen meer mensen je helpen".
Inderdaad. En belangrijker nog: Dan hebben ook meer mensen wat aan het antwoord... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Room42 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
Maar is er ook veel spam/misbruik? Of is het een incident? :) Verder kun je misbruik natuurlijk gewoon melden in SM, mods kunnen in je DM's meelezen en daarnaar handelen.
Ja mee eens. Je kunt alles wel helemaal platreguleren, maar als daar geen echte reden voor is zou ik dit soort dingen niet gebruiken om weer nieuwe regels te bedenken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:54:
Moet je op het forum actief zijn dan om DMs te mogen sturen? Wil je echt die kant op? Wat nou als het iemand is die alleen maar op de frontpage zit en via V&A wilt handelen, iets aanschaffen bijvoorbeeld. Dan kan hij/zij de verkoper niet benaderen omdat 'ie niet actief is op het forum. Of net een account heeft aangemaakt juist om iets via V&A te kopen.

Nee, dat is niet echt gebruiksvriendelijk. Voor die ene DM met een vraag wat op het forum hoort reageer je gewoon met "plaats hiervoor een topic op het forum in het juiste deel, dan kunnen meer mensen je helpen".
Uiteraard vriendelijk de goede kant op gewezen. ;)

Het ging me ook niet om de 0 posts maar om de combinatie met een account dat deze maand is aangemaakt.

Maar ik zou verwachten dat je een paar dagen actief moest zijn of een bijdrage levert voor zoiets. Het is ook een stukje vertrouwen: ik zou ook niet reageren op een nieuwe user die iets via V&A doet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Ethirty schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Uiteraard vriendelijk de goede kant op gewezen. ;)

Het ging me ook niet om de 0 posts maar om de combinatie met een account dat deze maand is aangemaakt.

Maar ik zou verwachten dat je een paar dagen actief moest zijn of een bijdrage levert voor zoiets. Het is ook een stukje vertrouwen: ik zou ook niet reageren op een nieuwe user die iets via V&A doet.
Een paar dagen actief zijn bewijst niks en werkt nieuwe gebruikers alleen maar tegen.

Ik vind het een goed iets dat Tweakers een bepaalde standaard wil aanhouden, maar daar moet je niet in doorschieten door de drempel te verhogen om binnen te komen. Doe dat liever door duidelijk te zijn over verwachtingen en mensen te begeleiden.

The devil is in the details.

Pagina: 1