soundtouch 10 en harman kardon onyx 4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 19:16
Ik heb 2 Bose 10 speakers die in stereo gekoppeld zijn. Nu heb ik bij mijn nieuwe telefoon abonnement een mooie harman kardon onyx 4 (alleen bluetooth) gekregen. Ik zou het mooi vinden als ik die ook zou kunnen koppelen aan de bose speakers. Ik kan wel via mijn telefoon 2 bluetooth speakers aansluiten maar dan gebruik ik maar 1 van de bose speakers en er zit vertraging in.In de Bose app kan ik de Harman speaker niet vinden en zoals het nu lijkt kan ik alleen Bose speakers toevoegen. Als ik Google wat de mogelijkheden zijn dan valt het niet mee om wat te vinden, uiteraard heeft Bose liever dat je er nog een Bose op aansluit in plaats van een ander merk en zijn ze spaarzaam met informatie.
Is het mogelijk met bv chromecast om de 3 speakers te koppelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Niemand die iets weet? Als ik een wifi adaptor of iets dergelijks in de Harman speaker steek, kan ik hem dan ook koppelen aan de soundtouch speakers. Ik begrijp dat bose daar zelf niks over wil zeggen maar op google kom ik echt werkelijk niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@edtims Nee, in principe kan dit niet. Via de Bose app kun je (uiteraard) alleen Bose SoundTouch speakers toevoegen en via bluetooth kun je ze ook niet aan elkaar koppelen.

Je kunt die Harman Kardon speaker wel ‘integreren’ in je SoundTouch multi room systeem en hem via de Bose app bedienen middels de Wireless Link Adapter: https://www.bose.nl/nl_nl...s/soundtouch-adapter.html

Echter kost deze €169,- en is hij met name gericht op mensen die al een muzieksysteem in huis hebben (surround of stereo met receiver bijvoorbeeld). Voor dat geld koop je namelijk nog bijna een extra SoundTouch 10 erbij, beetje zonde om hem op een andere bluetooth speaker aan te sluiten dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou een BT ontvanger koopt met een 3,5mm uitgang, daar een splittertje op zet, en dan de Bose's met een kabel aansluit, kun je die BT ontvanger als primaire en je HK als secundair BT speaker gebruiken. Dan heb je maar twee BT devices, dat zou volgens jouw opgave al moeten werken :)

Enige is dat je dan de bose's het zelfde signaal laat afspelen. Maar dan moet je eff een splittertje pakken van 3,5mm stereo naar 2x mono (links en rechts). En dan los je dat probleem ook op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle Wie weet volg ik het nu niet helemaal, maar door de 2 Bose speakers als één te gebruiken en daarna de HK als de andere split je al een keer tussen links en rechts. Het signaal wat die 2 Bose speakers krijgen is dus al links of rechts. Als je dat nog een keer split zou je een halve links of halve rechts krijgen, toch? Wellicht gaat mijn logica niet helemaal op, maar voor mijn gevoel zijn we nu een beetje aan het knoeien. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
De Wireless Link Adapter is de eenvoudigste oplossing maar dan koop ik een systeem die eigenlijk al in mijn speakers zit om een gratis speaker aan te sluiten. Al de drie speakers hebben een aux ingang en zover ik nu begrijp zou ik ook via audio chromecast een verbinding kunnen maken maar dan moet er 1 in alle drie plus nog een voeding. Gaat ook wel wat kosten plus een hele kabel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Op mijn galaxy s9 zit de dubbel audio functie in bluetooth . Die stuurt wel het stereo paar aan heb ik gemerkt. Ik krijg dus wel alle drie de speakers gekoppeld. helaas zit daar wel vertraging in en loopt de boel niet synchroon. Erg jammer. het is de eenvoudigste oplossing maar werkt dus ook niet.

Ik kom ook tegen dat de Google home app nu ook met bluetooth werkt maar die optie kan ik nog niet vinden. Nog wat verder gelezen en wat ik nu begrijp kan het niet via de google home app maar moet je een google home speaker hebben. dit zou betekenen dat het dus zou moeten kunnen zonder snoeren en voeding en een google home mini kost niet de wereld maar is officieel nog niet leverbaar. Maar even wachten dan als dat de beste oplossing is. Kan niet wachten tot dat de officiele ned. versie hier is en heb er 1 besteld die uit Amerika komt.

[ Voor 35% gewijzigd door edtims op 01-08-2018 14:43 ]

Pagina: 1