Cookie toestemming tweakers-elect werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar:
Wanneer je voor het eerst naar tweakers-elect gaat, krijg je een cookiewall (prima), maar de button om de cookies te accepteren lijkt dood / niet te werken. Je kunt drukken wat je wil, maar er gebeurd niets.

Ik heb ditzelfde probleem in meerdere browsers, incl. de "privé-modus" (en) met eventuele adblockers en privacy plugin's uitgeschakeld...

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Als toevoeginng. Vorige week ofzo werkte dat wel, maar de re/direct niet.
Dus je werd na accepteren naar de homepage gestuurd, ipv de pagina van de url waar je op klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lesilhouette schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:36:
Ik weet niet of dit de juiste plek is
Waarschijnlijk niet, maar dan weet ik ook niet zo goed waar je wel terecht kunt. Zeker in het weekend...

Ik heb het iig doorgegeven, maar het blijft natuurlijk weekend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 10:06
Lesilhouette schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:36:
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar:
Wanneer je voor het eerst naar tweakers-elect gaat, krijg je een cookiewall (prima), maar de button om de cookies te accepteren lijkt dood / niet te werken. Je kunt drukken wat je wil, maar er gebeurd niets.

Ik heb ditzelfde probleem in meerdere browsers, incl. de "privé-modus" (en) met eventuele adblockers en privacy plugin's uitgeschakeld...
Oei, ik ga even kijken wie ik kan bereiken om het te fixen. Excuses!!
demonic schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:37:
Als toevoeginng. Vorige week ofzo werkte dat wel, maar de re/direct niet.
Dus je werd na accepteren naar de homepage gestuurd, ipv de pagina van de url waar je op klikte.
Dat hebben we inmiddels gefixt. Maarja, als je niet voorbij de cookie wall komt dan merk je dat nog niet.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@zeef wat is dan wel de juiste plek om dit te melden? Niet op GoT neem ik aan. Hoewel de band tussen elect en t.net redelijk close is, lijkt me dat niet de plek.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Heeft voor mij geen haast hoor, maar als ik niet door de cookiemuur heen kom kan ik ook niet de contactpagina bekijken en zien waar ik het wel zou moeten melden.
Ook omdat de cookiestatement van de site naar die van Tnet linkt heb ik het maar hier gemeld...

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
The Eagle schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:54:
@zeef wat is dan wel de juiste plek om dit te melden? Niet op GoT neem ik aan. Hoewel de band tussen elect en t.net redelijk close is, lijkt me dat niet de plek.
Hier is prima. Het is tenslotte Tweakers Elect. ;) Maar in het weekend wel zo handig om me even te taggen.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Ik kom niet voorbij de cookie wall, zowel met Safari als Firefox op m'n MacBook Pro niet en niet op een Windows machine met Firefox.

• zeef
Wat vervelend, mijn excuses. Heb je toevallig een pi-hole of andere blokkeringen op je netwerk draaien?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die heb ik iig wel, maar als ik die uitschakel voor een tijdje (halve minuut is vaak genoeg om de site te laden en testen, maar ook met 5 minuten uit hetzelfde) kan ik nog steeds niet voorbij de cookiemuur. Door de muur wordt je doorgestuurd naar https://sorry.tweakers-el...//www.tweakers-elect.com/. De knop lijkt echter geen event erachter te hebben. Er staat bij inspect element alleen een button id. Kijk ik bij de knop hier voor 'Plaats reactie' dan wordt er iig iets gesubmit (naast het feit dat het niet als button wordt neergezet, het is immers eerder een form ipv enkel een knop met een enkele actie). Mocht het via javascript werken die de actie af moet vangen, dan gaat er ergens anders iets mis.

In m'n log van de Pi staat niet specifiek iets dat wordt tegen gehouden. Nouja, niets, cdn.ravenjs.com, maar die werd bij de tijdelijke uitschakeling gewoon doorgelaten.

Edit:
Mobiel met 4G werkt ook niet, dus Pi-hole is niet het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 23-08-2018 23:07 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Geen probleem hoor @zeef, kan gebeuren toch. Ik heb geen pi-hole op mijn netwerk draaien en heb voor de gelegenheid ghostery en ad block uitgezet in Firefox op mijn MacBook, maar dat maakte geen verschil. Op 4G doet de site het op mijn iPhone ook niet. En inderdaad wat @Hero of Time beschrijft, je blijft op die sorry.tweakers-elect.com pagina.

[ Voor 15% gewijzigd door larshack op 23-08-2018 23:14 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb denk ik een workarround, het lijkt erop alsof in Firefox (en misschien andere browsers) de cookies niet geaccepteerd worden vanuit https://sorry.tweakers-elect.com

Zie de onderstaande flow: ik klik een aantal keer op de button en hij vraagt https://www.tweakers-elect.com/img/set-all-cookies.png op die een cookie probeert te zetten, maar er gebeurd niets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uj8BfBHxatgyVn5tys2VPa5a/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cFzdsJsyu1AuKNiWY7N85ws2/full.png

Echter, als je los in in de browser een request stuur naar https://www.tweakers-elect.com/img/set-all-cookies.png dan kom je wel door de cookie muur heen (althans hier). Ik zie ook in de Firefox developer tools dat de cookies dan wel gezet worden.

Het lijkt erop dat er iets nog niet goed gaat met het sub-domain.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door bovenstaande dacht ik aan 3rd party cookies die niet geaccepteerd worden, maar op m'n werk accepteer ik die wel en kom ik ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik ga onze devvers even attenderen op dit probleem. Dank voor de input! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SonataArctica schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:40:
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn! :)
Idd, maar het menu bovenin valt over de content heen. De leus "Geen lastige recruiters meer.." is hierdoor onleesbaar omdat er gaten in vallen door de witte tekst en het logo.

Edit:
Bij FF geen issues overigens, normale rode menubalk bovenin. M'n hoofdbrowser heeft moeite met content laden lijkt het. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eTl4dfc1ycM9oh30yX68MxXR/full.png

[ Voor 28% gewijzigd door Hero of Time op 24-08-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Idd, maar het menu bovenin valt over de content heen. De leus "Geen lastige recruiters meer.." is hierdoor onleesbaar omdat er gaten in vallen door de witte tekst en het logo.

Edit:
Bij FF geen issues overigens, normale rode menubalk bovenin. M'n hoofdbrowser heeft moeite met content laden lijkt het. Plaatje:
[afbeelding]
Jouw hoofdbrowser is nog steeds die antieke pre-Chromebased Opera?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Jouw hoofdbrowser is nog steeds die antieke pre-Chromebased Opera?
Nee, Opera look-a-like Otter. Webkit engine als backend. Ik weet dat het wel eens wat rare dingen doet, dus zo heel erg is dit niet, maar misschien dat Safari er ook moeite mee heeft. Ik zou eigenlijk voor het idee Konqueror ook moeten installeren, die maakt (via plugin) gebruik van dezelfde enigine en laat het mogelijk weer anders zien.

Edit:
Konqeror gebruikt zo te zien QtWebEngine, feitelijk Chrome engine, en laat het prima zien. Doe geen moeite voor dit issue, mocht je dat willen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 24-08-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Hero of Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Nee, Opera look-a-like Otter. Webkit engine als backend. Ik weet dat het wel eens wat rare dingen doet, dus zo heel erg is dit niet, maar misschien dat Safari er ook moeite mee heeft. Ik zou eigenlijk voor het idee Konqueror ook moeten installeren, die maakt (via plugin) gebruik van dezelfde enigine en laat het mogelijk weer anders zien.

Edit:
Konqeror gebruikt zo te zien QtWebEngine, feitelijk Chrome engine, en laat het prima zien. Doe geen moeite voor dit issue, mocht je dat willen doen.
Ik had al even snel de meest voorkomende browsers geprobeerd en geen rare dingen ontdekt, maar ben wel benieuwd of er een error in de console zichtbaar is waardoor de style niet wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xleeuwx schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Ik had al even snel de meest voorkomende browsers geprobeerd en geen rare dingen ontdekt, maar ben wel benieuwd of er een error in de console zichtbaar is waardoor de style niet wordt geladen.
Niks dat naar voren komt zo op het eerste oog. Bij de inspector zie ik wel dit in de console:
code:
1
2
3
https://cdn.optimizely.com/js/6822061078.js Failed to load resource: SSL handshake failed
https://www.tweakers-elect.com/js/bootstrap.bundle.js.map Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
https://www.tweakers-elect.com/css/chartist-plugin-tooltip.css.map Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)

Pagina: 1