Hallo allemaal!
Na 4 jaar genoten te hebben van m'n huidige pc is het weer tijd voor een nieuwe. Ik weet helaas niet goed wat met wat samen gaat en zou daarbij wel wat tips kunnen gebruiken. Ik heb de BBG van juli doorgenomen en daar mijn voorzetje op gebaseerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, speel veel RPGs (Witcher 3 / Dark Souls 3 / etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had 1100 euro in gedachten, maar mag wat stijgen als dat echt aan te raden is. Beter iets meer investeren dan binnen een jaar spijt te hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung SSD 750 EVO 500GB en gebruik nu 2 schermen, een 29" Ultrawide FHD (LG 29UM58-P) en een 24" FHD (Philips 241E1SB). Een muis/toetsenbord etc. heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op bovenstaande na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, heb altijd intels gehad die prima bevielen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n pc staat in de woonkamer en zou hem graag zo stil mogelijk hebben. Verder heb ik geen ervaring met zelf bouwen, dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een website die hem kant en klaar bezorgd.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan en was ik niet van plan. Mocht het echt aan te raden zijn, hoor ik het graag.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie kunnen kijken naar wat ik samengesteld heb en of er iets aan veranderd kan of moet worden om het beter te maken? Zijn er daarnaast nog tips voor (kleine) upgrades die zeker het overwegen waard zijn? Ik weet niet zeker of 'reclame' verboden is, maar hebben jullie tips over waar ik het best deze pc zou kunnen kopen?
Mijn voorzetje:
Verder twijfel ik nog over een betere CPU en GPU en vooral of dit echt de moeite waard is (prijs:kwaliteit). Zouden jullie ook kunnen toelichten waar de verschillen in zitten / merkbaar zullen zijn?
Voor de CPU had ik deze twee alternatieven:
Voor de GPU deze twee:
Alvast erg bedankt voor de moeite!
Gr,
Olaf
Na 4 jaar genoten te hebben van m'n huidige pc is het weer tijd voor een nieuwe. Ik weet helaas niet goed wat met wat samen gaat en zou daarbij wel wat tips kunnen gebruiken. Ik heb de BBG van juli doorgenomen en daar mijn voorzetje op gebaseerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, speel veel RPGs (Witcher 3 / Dark Souls 3 / etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had 1100 euro in gedachten, maar mag wat stijgen als dat echt aan te raden is. Beter iets meer investeren dan binnen een jaar spijt te hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung SSD 750 EVO 500GB en gebruik nu 2 schermen, een 29" Ultrawide FHD (LG 29UM58-P) en een 24" FHD (Philips 241E1SB). Een muis/toetsenbord etc. heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op bovenstaande na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, heb altijd intels gehad die prima bevielen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n pc staat in de woonkamer en zou hem graag zo stil mogelijk hebben. Verder heb ik geen ervaring met zelf bouwen, dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een website die hem kant en klaar bezorgd.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan en was ik niet van plan. Mocht het echt aan te raden zijn, hoor ik het graag.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie kunnen kijken naar wat ik samengesteld heb en of er iets aan veranderd kan of moet worden om het beter te maken? Zijn er daarnaast nog tips voor (kleine) upgrades die zeker het overwegen waard zijn? Ik weet niet zeker of 'reclame' verboden is, maar hebben jullie tips over waar ik het best deze pc zou kunnen kopen?
Mijn voorzetje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 175,55 | € 175,55 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Corsair Carbide 100R Silent Edition | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 857,90 | |
Verder twijfel ik nog over een betere CPU en GPU en vooral of dit echt de moeite waard is (prijs:kwaliteit). Zouden jullie ook kunnen toelichten waar de verschillen in zitten / merkbaar zullen zijn?
Voor de CPU had ik deze twee alternatieven:
| 1 | Intel Core i5-8500 Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Intel Core i5-8600 | € 218,50 | € 218,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 407,50 | |
Voor de GPU deze twee:
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 Ti X3 V2 | € 500,41 | € 500,41 |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB | € 469,- | € 469,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 969,41 | |
Alvast erg bedankt voor de moeite!
Gr,