Groter lettertype

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-07-2018
Mijn vraag:
Is het mogelijk om het lettertype op tweakers te vergroten (vooral frontpage) ? Op mijn iPhone SE zijn de letters wat aan de kleine kant.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone SE, iOS 11.4, Safari

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
iPhone accessibility options hebben geen effect.

Beste antwoord (via ronald-68 op 14-07-2018 08:09)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

http://www.andadapt.com/h...i-on-the-ipad-and-iphone/

Dit al eens geprobeerd? Wel slecht dat Safari dit niet kan en mijn Samsung browser wel. Ik heb de tekstgrootte zelfs op 85% gezet 😎.

www.nintendocasemods.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens met de instellingen van tweakers zelf gespeeld? Er zit een detectie op het type telefoon op en nog wat andere dingen, valt vast wat aan te tweaken.

Persoonlijk denk ik niet dat men de hele site een groter lettertype gaat geven voor slechts een of een handjevol gebruikers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-68
De instelling “schermgrootte” helpt niet. Wat ik daar ook instel, de letters blijven hetzelfde. Het zou prettig zijn als je het ergens in de tweakers instellingen zou kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al gekeken naar de instellingen van je browser? Want die bepaald uiteindelijk hoe groot de tekst is. Kan mij namelijk niet voorstellen dat je alleen hier een probleem hebt ermee, elke site gebruikt namelijk standaard 12 punten.

En wat weerhoud je ervan om zelf in te zoomen? De tekst zou bij een beetje functionele browser netjes moeten aanpassen aan de nieuwe breedte zodat je niet naar links/rechts hoeft te scrollen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:54:
Heb je al gekeken naar de instellingen van je browser? Want die bepaald uiteindelijk hoe groot de tekst is.
Je kan in je browser heel veel dingen overrijden maar dan maak je ook dingen stuk die je niet wil vergroten. Er is geen setting die alleen de lopende tekst groter maakt.
Kan mij namelijk niet voorstellen dat je alleen hier een probleem hebt ermee, elke site gebruikt namelijk standaard 12 punten.
Elke site? Bepaald niet waar, zeker met recente ontwikkelingen zijn fonts voor nieuwe designs juist groter en groter aan het worden. Niet dat ik vind dat Tweakers daaraan mee moet doen maar claimen dat élke site een fontgrootte van 12 pixels aanhoudt gaat me erg ver.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:01:
[...]

Elke site? Bepaald niet waar, zeker met recente ontwikkelingen zijn fonts voor nieuwe designs juist groter en groter aan het worden. Niet dat ik vind dat Tweakers daaraan mee moet doen maar claimen dat élke site een fontgrootte van 12 pixels aanhoudt gaat me erg ver.
Goed, niet èlke site, maar veel iig. Waar ik veel kom is het iig geen gemeengoed om 16 of groter te gebruiken. Dat is eigenlijk ook niet nodig, tenzij je ver van je scherm af zit (zoals op de bank hangen, zo'n 2 meter van je TV af). Dan is 12 punten wel aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
@Hero of Time je zegt 12 punten, maar bedoel je daar dan ook 12px mee? Want Tweakers gebruikt 14px als default font-size in nieuwsposts :?

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 08-07-2018 01:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:36:
@Hero of Time je zegt 12 punten, maar bedoel je daar dan ook 12px mee? Want Tweakers gebruikt 14px als default font-size in nieuwsposts :?
Ik ging even uit van een standaard mailtje wat gebruikt wordt, maar ook wat veel sites gebruiken. Dat Tweakers net een maatje groter gebruikt geeft eigenlijk al aan dat het echt niet te klein is wat er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:43:
[...]

Ik ging even uit van een standaard mailtje wat gebruikt wordt, maar ook wat veel sites gebruiken. Dat Tweakers net een maatje groter gebruikt geeft eigenlijk al aan dat het echt niet te klein is wat er gebruikt wordt.
12px vind ik best wel klein, 14px is eerder de standaard. Facebook gebruikt 14px, Twitter gebruikt 14px, Medium gebruikt 18px. 12px is echt niet de standaard.

Either way, standaard of niet, groot of niet, ronald-68 vindt het blijkbaar te klein en vraagt of het mogelijk is om de font-size aan te kunnen passen. Lijkt me niks mis mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 08-07-2018 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41
Als ik mij niet vergis gaat gewoon met custom css, te vinden in de tweakers karma store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03 19:06
Mijn chrome browser android heeft een textsize slider die alleen text groter maakt, pixels worden gewoon kleiner als de dpi toeneemt, meer pixels ziet er fijner en vloeiender uit, maar css stylesheets worden vaak in px gedefinieerd en dan heb je scaling nodig om hoge dpi's de kleinere fontsize te compenseren. Ik vind het dan weer jammer dat veel pagina's 800 of 1024px breed zijn, die zien er dan stom smal uit. Met een beetje zoom'en is dat wel weer opgelost, maar het is wachten tot alle websites een fluid design hebben en zijn geoptimaliseerd voor de schermen van tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alleen is TS met dit alles natuurlijk niet geholpen. Ik weet dat android de mogelijkheden heeft die hij zoekt (grote / kleine letters op scherm, scaling net als windows, en inzoomen met twee vingers). Nu is dus de vraag: heeft iOS dat ook? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:51:
Alleen is TS met dit alles natuurlijk niet geholpen. Ik weet dat android de mogelijkheden heeft die hij zoekt (grote / kleine letters op scherm, scaling net als windows, en inzoomen met twee vingers). Nu is dus de vraag: heeft iOS dat ook? :)
Zoomen wel, maar tekst vergroten niet. Die functie zit wel in de toegankelijkheidsinstellingen, maar heeft geen effect op web content, enkel de adresbalk wordt groter in safari.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

En Chrome draait niet op iOS...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fiber schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
Zou jij een andere browser gebruiken voor 1 website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Zou jij een andere browser gebruiken voor 1 website?
Mobiel misschien niet, maar op de computer wel. Als de site namelijk niet functioneert in m'n standaard browser, moet je wel als er geen alternatief van de site is (zoals een interne tool op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Mobiel misschien niet, maar op de computer wel. Als de site namelijk niet functioneert in m'n standaard browser, moet je wel als er geen alternatief van de site is (zoals een interne tool op werk).
We hebben het hier over Tweakers, geen tool die je moet gebruiken. En een andere browser aanraden is geen oplossing, het is een work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
Jawel, maar daar schiet je niks mee op. Gebruikt dezelfde render engine als safari en (zojuist getest) trekt zich ook niets aan van toegankelijkheidsinstellingen en biedt ook geen eigen tekstgrootte instelling.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 22:48
Custom CSS lost dit toch gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Danny.G schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:19:
Custom CSS lost dit toch gewoon op?
Ook dit is toch geen oplossing? Custom CSS is een functionaliteit die je moet 'kopen' én je moet als gebruiker zelf gaan kloten met code, terwijl we het hier hebben over basisfunctionaliteit: het goed kunnen lezen van de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Ook dit is toch geen oplossing? Custom CSS is een functionaliteit die je moet 'kopen' én je moet als gebruiker zelf gaan kloten met code, terwijl we het hier hebben over basisfunctionaliteit: het goed kunnen lezen van de tekst.
Mwah, hoeveel klachten zijn er hier over geweest? Valt dus wel een beetje mee hoe slecht het allemaal te lezen is. Kom op ;)

Wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen optie kunnen inbouwen, maar als je het echt zo graag wil, kan je het ook prima met custom CSS doen, al is het als tijdelijke oplossing. Dat is toch het standaard antwoord wat Tweakers doorgaans geeft, net zoals met een nachtmodus thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Danny.G schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Mwah, hoeveel klachten hebben zijn er hier over geweest? Valt dus wel een beetje mee hoe slecht het allemaal te lezen is. Kom op ;)
Jij en ik vinden het prima leesbaar, iemand met wat slechtere ogen misschien niet. Kom op :?
Wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen optie kunnen inbouwen, maar als je het echt zo graag wil, kan je het ook prima met custom CSS doen, al is het als tijdelijke oplossing. Dat is toch het standaard antwoord wat Tweakers doorgaans geeft, net zoals met een nachtmodus thema.
Het is prima om tijdelijke oplossingen aan te bieden, maar ik vind het gek dat work-arounds, zoals 'gebruik gewoon een andere browser' en 'dit kan je zelf oplossen met Custom CSS' als permanente oplossingen gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Jij en ik vinden het prima leesbaar, iemand met wat slechtere ogen misschien niet. Kom op :?
Ik zeg ook nergens dat er niemand zal zijn die het minder fijn vindt om te lezen, maar gezien het aantal klachten (ik kon zo snel eigenlijk amper tot geen vinden) lijkt het probleem an sich wat mee te vallen. Dat is ook waar ze bij Tweakers naar kijken lijkt mij.
Het is prima om tijdelijke oplossingen aan te bieden, maar ik vind het gek dat work-arounds, zoals 'gebruik gewoon een andere browser' en 'dit kan je zelf oplossen met Custom CSS' als permanente oplossingen gebracht worden.
Dat soort oplossingen worden natuurlijk gegeven omdat wij ook niks kunnen veranderen aan de situatie, of aan de back-end. De kans dat Tweakers je keuze gaat geven om dit aan te passen is vrij klein gezien het aantal klachten/voorstellen, dus dan zul je het op andere manieren moeten gaan doen. Is dat ideaal? Nee, wellicht niet. Maar wat moet je dan? Ik probeer ook alleen maar te helpen met de middelen die er wel zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het aanbieden als een tijdelijke oplossing. Bijv. "Het is niet ideaal, maar totdat er een echte oplossing is kan je het zelf in Custom CSS aanpassen" ;)
Ik probeer ook alleen maar te helpen met de middelen die er wel zijn. :P
Fair enough, ik reageer wat gepikeerd doordat hier wel vaker om iets gevraagd wordt, maar de vraag eigenlijk niet eens gehoord wordt, en de reactie vaak neerkomt op "je lost het zelf maar op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Danny.G schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Mwah, hoeveel klachten zijn er hier over geweest? Valt dus wel een beetje mee hoe slecht het allemaal te lezen is. Kom op ;)

Hardware.info kan het anders wel, een beter leesbare site maken. En uiteindelijk zijn ze van dezelfde groep. Maar tweakers.net zal het wel weer beter weten zoals altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is een featurerequest en daar gaan de adjes niet over. :)

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Iemand met slechtere ogen heeft hier hulpmiddelen voor, zoals een leesbril. Want je gaat mij niet vertellen dat iemand die hier moeite heeft met teksten lezen dat nergens anders heeft. Niet elke site heeft de optie om het font size gelijk maar op 24px te gooien.

Simpelweg van 14px naar 16px verandert al een hoop in de opmaak, layout en afmetingen op een site. Zoals @Danny.G aangeeft is het maar de vraag of het verzoek wordt gehonoreerd gezien de hoeveelheid klachten/verzoeken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Iemand met slechtere ogen heeft hier hulpmiddelen voor, zoals een leesbril. Want je gaat mij niet vertellen dat iemand die hier moeite heeft met teksten lezen dat nergens anders heeft. Niet elke site heeft de optie om het font size gelijk maar op 24px te gooien.

Simpelweg van 14px naar 16px verandert al een hoop in de opmaak, layout en afmetingen op een site. Zoals @Danny.G aangeeft is het maar de vraag of het verzoek wordt gehonoreerd gezien de hoeveelheid klachten/verzoeken hiervoor.
Het is maar net wat je belangrijk vindt als bedrijf... In de settings kan je de achtergrond in tientallen stapjes van wit naar grijs instellen, en je kan instellen of je de dichtheid compact, cozy of normaal wilt hebben, maar de font-size instellen, waardoor je iets daadwerkelijk beter leesbaar kunt maken, zit er (nog) niet in. Vind ik gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Hahn schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:44:
[...]

12px vind ik best wel klein, 14px is eerder de standaard. Facebook gebruikt 14px, Twitter gebruikt 14px, Medium gebruikt 18px. 12px is echt niet de standaard.

Either way, standaard of niet, groot of niet, ronald-68 vindt het blijkbaar te klein en vraagt of het mogelijk is om de font-size aan te kunnen passen. Lijkt me niks mis mee.
px != pt

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat wil je zeggen? Deze reactie van mij ook gezien?

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 08-07-2018 14:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dit al eens geprobeerd? Wel slecht dat Safari dit niet kan en mijn Samsung browser wel. Ik heb de tekstgrootte zelfs op 85% gezet 😎.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phortitude
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Safari heeft een “reader weergave”-optie. Lettergroottes zijn daarbij in te stellen. Misschien ook bruikbaar voor jou?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Misschien moet je even ophouden om met je rooie nick andermans problemen te bagatelliseren en doen alsof ze niet kunnen bestaan. Er zijn meer usecases dan de jouwe. Laat Product maar bepalen of hier wel of niet iets mee gedaan wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-07-2018 15:09 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb met een iPhone ongeveer de zelfde 'uitdaging'.

De reader weergave werkt prima voor nieuwscontent, zeker als je instelt dat hij standaard aan staat op Tweakers. Dat lost het probleem met een te klein lettertype op bijvoorbeeld het forum niet op. Daarvoor heb ik tot op heden geen oplossing gevonden dus dat gebruik ik mobiel ook niet zo vaak.

Het is imho evengoed een probleem van Apple (waarom in godsnaam alles kunnen aanpassen maar niet het minimale font size in de browser?) als in dit dit geval van Tweakers waar je wel een schermgrootte kan instellen maar niet het gewenste font size. Voor allebei de partijen lijkt het me niet heel lastig om dit aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Albinosaurus schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:40:
Ik heb met een iPhone ongeveer de zelfde 'uitdaging'.

De reader weergave werkt prima voor nieuwscontent, zeker als je instelt dat hij standaard aan staat op Tweakers. Dat lost het probleem met een te klein lettertype op bijvoorbeeld het forum niet op. Daarvoor heb ik tot op heden geen oplossing gevonden dus dat gebruik ik mobiel ook niet zo vaak.

Het is imho evengoed een probleem van Apple (waarom in godsnaam alles kunnen aanpassen maar niet het minimale font size in de browser?) als in dit dit geval van Tweakers waar je wel een schermgrootte kan instellen maar niet het gewenste font size. Voor allebei de partijen lijkt het me niet heel lastig om dit aan te pakken.
Vanuit het perspectief van de site mag je voor zoiets zeker de hoeveelheid werk niet onderschatten. Zoals anderen reeds aangehaald hebben kan dat op heel veel dingen een invloed hebben die de ervaring op de site sterk kunnen beïnvloeden. Zeker wanneer je door de beperkte schermafmetingen al zeer veel beperkingen hebt op gebied van ruimte. Zo een functionaliteit moet dus goed doordacht en getest worden vooraleer men deze algemeen beschikbaar maakt.

Morgen op het werk de iPhone eens uit de kast halen, want nu ben ik wel benieuwd naar hoe alles eruit ziet op de iPhone.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:25:
[...]

Vanuit het perspectief van de site mag je voor zoiets zeker de hoeveelheid werk niet onderschatten.
Probleem is dat Tweakers.net inherent slecht in elkaar zit, qua CSS - het is echt een draak van een site om te onderhouden en te updaten.

Zou je het goed doen, vanaf scratch, dan bouw je alles content-agnostisch en gebruik je EM of (beter) REM units - Tweakers weet het natuurlijk beter en graaft zichzelf steeds verder het moeras in.

Normaliter is het een klein 'kunstje' om een font+ / font++ / font- / font-- scale te implementeren, net als een contrast+ of contast- optie.

Er zijn werkelijk maar weinig sites die zo eigenwijs en onbruikbaar zijn / worden als Tweakers;

De hele layout is een inconsequente rotzooi, de 'designers' flikkeren overal maar buttons en opties neer, zonder logica.

Laatst bv. de optie om tabbladen te 'swipen';

Extreem slecht geïmplementeerd, want als ik swipe, navigeert de brower terug (swipe left) of forward (swipe right), omdat ze 'vergeten' zijn de 'preventDefault' op hun swipe-tabs te zetten.

En zo zijn er wel meer totaal debiele software-architectuur beslissingen genomen, na de responsive versie van jaren terug.

Laten we eerlijk zijn; als je out of the box dit wanproduct bekijkt, denk je toch niet dat je met dé toon-aangevende site op tech-gebied te maken heeft?

Overigens vind ik, maar dat is persoonlijk, de fonts ook veel te klein (op drie telefoons) - het is nog net te doen, maar gewoon te klein om echt lekker te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:04:
[...]

Probleem is dat Tweakers.net inherent slecht in elkaar zit, qua CSS - het is echt een draak van een site om te onderhouden en te updaten.

Zou je het goed doen, vanaf scratch...
Probleem zal zijn dat ze met een enorme hoeveelheid legacy zitten. Dan zouden ze dus een compleet nieuwe site moeten bouwen naast de huidige, die testen en dan overstappen of zo. Zou mooi zijn maar ik vrees toch dat dat hem niet gaat worden... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Probleem zal zijn dat ze met een enorme hoeveelheid legacy zitten. Dan zouden ze dus een compleet nieuwe site moeten bouwen naast de huidige, die testen en dan overstappen of zo. Zou mooi zijn maar ik vrees toch dat dat hem niet gaat worden... :z
Legacy (of deprecated zooi) is ook wat ik bedoel.

Maar dat geldt voor alles binnen Tweakers, zelfs de werknemers - op een gegeven moment neem je mensen in dienst, omdat je mensen in dienst neemt en treedt er branche-vervaging of parallellisatie op (een HR Manager omdat je 10 mensen in dienst hebt, en doordat je er dan 11 hebt een verplichte OR oprichten, bij wijze van).

- edit - Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kIw7WS8.gif

Een schaalbare Tweakers (blog) - paar jaar geleden gemaakt (in een avond...) omdat er zo veel klachten waren (en zijn) over de lees- en bruikbaarheid van het Blog gedeelte.

Het kreng werkt echt, maar ik ga het niet meer online zetten - te veel gezeik gehad met Tweakers.

- edit2 - Ook leuk, een volwaardige Tweakers app (UWP, Windows, Desktop, Phone) mét font-resizing, night-mode, etc...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DnB1Gkj.gif

Stond kortstondig in de store - maar werd verboden door de community manager...

- edit3 - Snel experiment met een iets groter body-font, maanden geleden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9PHHRvS.png

Zeg niet dat ik niets geprobeerd heb :p ik heb zo gigantisch veel aanzetjes gemaakt om het iets beter te krijgen hier.

[ Voor 21% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 08-07-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hero of Time schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:54:
En wat weerhoud je ervan om zelf in te zoomen? De tekst zou bij een beetje functionele browser netjes moeten aanpassen aan de nieuwe breedte zodat je niet naar links/rechts hoeft te scrollen.
Welk device doet dit dan? Zoomen zorgt in mijn ervaring nooit voor een herindeling (gelukkig maar 8)7)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

.oisyn schreef op maandag 9 juli 2018 @ 01:13:
[...]

Welk device doet dit dan? Zoomen zorgt in mijn ervaring nooit voor een herindeling (gelukkig maar 8)7)
Als ik op een stuk inzoom, bijvoorbeeld bij een artikel, blijft de tekst niet staan waar het stond, maar wrapt het netjes aan het einde van m'n scherm. Elementen worden langer, maar verplaatsen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Hero of Time Met pinch-zoom? Dat werkt niet zo op mijn iPad, Android phone en niet in Edge op W10M. Dus nogmaals, welk device of browser is dat dan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

.oisyn schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:03:
@Hero of Time Met pinch-zoom? Dat werkt niet zo op mijn iPad, Android phone en niet in Edge op W10M. Dus nogmaals, welk device of browser is dat dan?
Misschien dat 't aan de browser ligt? Al zou dat toch wat apart zijn, aangezien Opera op Android gewoon Chrome als backend heeft. Maar net getest en dat werkt gewoon. Tekst wordt ingezoomd (vergroot) en je hoeft niet naar rechts en links te scrollen om alles te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 04-05 08:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Opera op iOS doet dat niet (en geen enkele andere browser op iOS). Pinch zoom doet geen herindeling.

Voor de TS lijkt me de reader-weergave de beste optie op dit moment, tenzij Tweakers de optie om fonts te vergroten inbouwt in de website.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-68
Digital-DNA schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:21:

Beste digital DNA, dit was ik zelf inmiddels ook tegengekomen. Het is eigenlijk de enige oplossing die werkt (de letters groter maakt). Blijft enigszins omslachtig, maar vééél beter dan niks.

Ik ben idd inmiddels 50, en heb nog geen leesbril, en kan alle apps prima lezen, de websites waar ik op kom ook. En er is niets op mijn telefoon wat zo klein is als de tweakers homepage.

Zoals gezegd gebruik ik een iPhone SE, d.w.z. 1136x640 op een 4 inch scherm.
Pagina: 1