Slideshow waarvan slide in T-opstelling 3x1+1monitoren past?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Allereerst hoop ik dat de titel ietwat duidelijk mijn vraag omschrijft, namelijk als volgt: Ik wil graag drie monitoren in een balk hebben liggen (3x 1920x1080 = 5760x1080), plus één 1080p monitor op de middelste van de drie er bovenop. Een omgedraaide T-vorm.

Ik gebruik een RX580 die zonder problemen vijf 1080p monitoren naast elkaar kan zetten in Eyefinity, maar een vierhoeksvorm lijkt verplicht, zoals 5x1, 4x1, etc / 1x5, etc. / 2x2.

De reden is dat er een presentatie moet worden weergegeven in deze vorm; stel je een kubusruimte voor, waarvan drie wanden en het plafond worden geprojecteerd. Bij voorkeur moet het hele zaakje ook in macOS werken, maar ik vermoed dat we vrij snel bij Windows uitkomen omdat zaken als Eyefinity niet ondersteund zijn in macOS.

Het enige programma voor macOS wat ik vond is "VR Desktop", dat claimt een Virtual Screen te kunnen assembleren uit meerdere monitoren, maar de installatie van de drivers is nooit gelukt. Voor de nieuwste Windows 10 heb ik nog geen optie of software gevonden die extra monitoren kan faken, om zo bijvoorbeeld een neppe 3x2 Eyefinity op te zetten, met de benodigde T-vorm in het midden.

Programma's zoals Keynote en Powerpoint maken gebruik van de door het OS opgegeven resolutieparameters, dus hierin is geen winst te behalen.

Ik kan helaas niet inschatten of Eyefinity van het volgende gebruik zou kunnen maken, voor een T-setup:
1) Matrox Triplehead2Go ->Sluit drie monitoren per één DisplayPort aan, waardoor ze gezien worden als één geheel, namelijk de onderste balk van 5760x1080)
2) Losse 1080p

Ik stel me dan voor dat Eyefinity er misschien in trapt om een 2x1 setup te accepteren (groot onder, klein boven), maar ik vermoed dat dit voor allerhanden belemmeringen zal zorgen. Ik heb helaas niet genoeg ervaring met Eyefinity en kan er eigenlijk niets over een alternatieve monitorindeling vinden, behalve dat Eyefinity altijd in blokken werkt.

Andere applicaties (Windows) zoals SoftTH zijn alleen voor DirectX-gerelateerde programma's, voornamelijk games. Hiermee kan je wel handmatige resoluties instellen en de output van programma's opgedeeld toewijzen aan een plek binnen je grote resolutie.

Misschien zie ik iets veel te simpels over het hoofd, maar ik kom er niet meer uit, vandaar deze vraag!

tl'dr: Hoe een Powerpoint-presentatie in een T-opstelling van monitoren afspeelbaar te maken, zodat een deel van de slide op "niet bestaande" monitoren valt?

[ Voor 6% gewijzigd door Allubz op 07-07-2018 16:33 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design