Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
Beste medetweakers, heb de overstap gemaakt naar een ryzen 2 maar loop tegen het volgende aan:
De ram MHZ blijft op 2133 staan, als ik het overclock naar 3200 bijvoorbeeld dan pikt de bios het niet en kicked die terug naar safe mode.
Uiteraard even de specs erbij:
ryzen 2 2700x
F4-3600C15-8GTZ 8gb ram x2
en moederbord
Asus ROG Strix X470-F Gaming

Ik heb ook handmatig proberen te overclocken dus door voltage op 1,35 te zetten en dan bijvoorbeeld 3200 in te stellen (sweet spot had ik gelezen van de ryzen 2). maar dan nog zet die in de bios mij terug in safe mode en is de clock mislukt.
De bios heb ik ook al ge-update maar dat haalde ook weinig uit. Hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, ome google wist voor zover ik kon vinden ook geen raad :)

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57
En als je nou stapje voor stapje omhoog gaat, en gaat kijken waar de problemen beginnen? Dat is stap 1 lijkt me.

Verwijderd

3600 C15 gaat hij ook vrijwel zeker niet halen...

Heeft de Strix ook ingebakken RAM OC profielen van bijv. The Stilt? Crosshair 6/7 heeft ze wel en ik draai zelf op 3333MHz CL14 "Fast" op mijn C7H.
Als je geen vooraf gedefineerde profielen in BIOS ziet, kijk even op het OCN forum:
https://www.overclock.net...ory-stability-thread.html

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 19:53 ]