Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een gaming headset maar ik vindt het moeilijk om te achterhalen welke de meeste bang for your buck heeft. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Ik zoek een?
Een gaming headset met een goede microfoon voor PC..

Wat is je budget?
Vind het lastig in te schatten waar de sweet spot zit maar ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk gamen met microfoon en af en en toe een muziekje.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een drietal headsets gevonden die mij geschikt lijken:

- Kingston HyperX Cloud Stinger https://tweakers.net/pric...ud-stinger/specificaties/
Mooi geprijsd alleen lijkt de microfoon niet al te best?

- Kingston HyperX Cloud II https://tweakers.net/pric...oud-ii-red/specificaties/
Hoge score van Tweakers, microfoon lijkt redelijk?

- Roccat Khan Aimo https://tweakers.net/pric...-khan-aimo/specificaties/
Goed geluid en goede microfoon volgens Tomsguide

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de drie headsets zou het meest geschikt zijn voor mijn behoeften? Of zie ik een goede kandidaat over het hoofd.

Als er verder nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik dat uiteraard graag! :>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:50
Ik ben zeer tevreden met mijn cloud ll lekker geluid al mag de bass wel wat harder de mic klinkt goed volgens anderen. hij zit ook lekker op je hoofd dat zegt allemaal niks maar ik ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
@guyver3636 Bedankt voor je reactie, ga ik meenemen in mijn beslissing. Hoelang heb je de headset al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:50
Ik heb hem 1jaar je krijgt er een mooi zakje bij om je headset erin te doen. De mic heb ik er voor 90 procent eraf je kan de headset ook aan sluiten op je telefoon PS ik heb nog geen gebreken eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-03 19:49
Misschien ben ik te laat maar wil toch even wat zeggen. De cloud stinger waar jij naar linkt zou ik meteen links laten liggen. Die andere 2 headsets zijn ieder 7.1 headsets waar de stinger 2.0 is. Dat betekend dat die andere 2 aanzienlijk beter/voller geluid gaan geven. Als je 7.1 hebt gehad is terug naar 2.0 denk ik geen optie meer ;)

Als je wilt kun je waarschijnlijk (kan het niet garanderen) naar de lokale Mediamarkt (of soort gelijke winkel) en dan kun je daar wel even "test luisteren", dan weet je snel genoeg wat je wilt.

Ik zou zelf ook kijken of je al iets kan leren over drivers en extra software. Soms zitten daar goede extra opties in voor het optimaliseren van geluid aan je eigen wensen. Dit is echter niet zo heel belangrijk als het toch maar 1x verwacht in te stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
@Zeph, je bent zeker niet te laat. Ik lees verschillende verhalen over 7.1 werkt dat nou wel of niet goed? Het geluid zou er van gaan echoën?

Ik zal inderdaad een deze dagen even langs de Mediamarkt oid. alleen kan ik daar de microfoon niet testen. En laat ik juist een goede microfoon nou juist ook wel kunnen waarderen. Ik heb een mic test gehoord van de Cloud II en dat klonk toch heel behoorlijk.

Software en drivers ga ik wel even naar kijken maar zodra dat -goed- staat zal ik m'n handen er wel vanaf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik gebruik ook een cloud II en een vriend van me waarmee ik PUBG speel ook. Geluid is prima, mic ook. Degelijke headset voor een goede prijs, vandaar ook de vele positieve reviews en de rede waarom ik hem gekocht heb. 7.1 gebruik ik niet overigens. Hij zit overigens ook comfortabel, niet geheel onbelangrijk.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door m0nk op 10-07-2018 13:32 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Grazder schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:29:
@Zeph, je bent zeker niet te laat. Ik lees verschillende verhalen over 7.1 werkt dat nou wel of niet goed? Het geluid zou er van gaan echoën?

Ik zal inderdaad een deze dagen even langs de Mediamarkt oid. alleen kan ik daar de microfoon niet testen. En laat ik juist een goede microfoon nou juist ook wel kunnen waarderen. Ik heb een mic test gehoord van de Cloud II en dat klonk toch heel behoorlijk.

Software en drivers ga ik wel even naar kijken maar zodra dat -goed- staat zal ik m'n handen er wel vanaf houden.
In mijn optiek biedt 5.1 of 7.1 een groot voordeel ten opzichte van een 2.0 setup. Dit komt omdat er meer speaker-modules en een losse bass module inzitten die ieder hun eigen geluid maken waardoor er dus meer ruimte is om verschillende toon hoogtes in te vullen. Echter verschilt dit heel erg per headset!

Hier kun je zien wat ik bedoel (referentie voorbeeld kon zo 1,2, 3 niets beters vinden) :P :
https://images10.newegg.c...26-977-009/001_092915.jpg
Iedere speaker doet een aantal specifieke toon hoogtes. En je hebt dus niet 1 of 2 voor alles. Goede drivers helpen hierbij enorm.

Microfoon zal over het algemeen van goede/voldoende kwaliteit zijn als je naar de duurdere headsets toe gaat. Daarmee bedoel ik dat het niet zal storen of ruis heeft en dat je met eventuele extra opties geluiden van je speakers/omgeving kan weg cancelen (verschilt ofc per headset). Dit is inderdaad lastig te testen in een winkel. Als ze een test systeem hebben staan kan je altijd even kijken of het mogelijk is de microfoon output op te nemen, mits daar software voor is.

Edit: misschien ook handig te vertellen waarom 7.1 voordeel geeft. Onthoud dat geluid en gehoor behoorlijk persoonlijk is, maar met 7.1 geluid kan ik in games vaak goed horen vanuit welke richting geluid (bijv explosies) komen, of dat er iemand komt en van waar. Verder is het voor muziek luisteren een uitkomst natuurlijk O-)

Voor het prijs verschil tussen de stinger en de cloud II is voor mijn idee niet heel groot, daarom lijkt mij dit voldoende reden om voor de cloud II te gaan! Ik moet echter bekennen dat ik de prestaties van de 3 genoemde toestellen niet ken, daarom is proef luisteren een uitkomst ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Zeph op 10-07-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
@m0nk Thanks voor je reactie, had nog niet eens echt stil gestaan bij comfort, goed dat je het zegt haha.

@Zeph Het lijkt me wel handig om te horen waar iemand vandaan komt in games maar aan de andere kant ik game nu ook op een 2.1 setje en dat gaat prima. Het prijsverschil is inderdaad niet gigantisch maar ik moet echt even het verschil horen tussen de Stinger en de Cloud II. Het is echt lastig oordelen over zoiets subjectiefs via internet haha. Input wordt zeer gewaardeerd Zeph!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:55
Zeph schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Edit: misschien ook handig te vertellen waarom 7.1 voordeel geeft. Onthoud dat geluid en gehoor behoorlijk persoonlijk is, maar met 7.1 geluid kan ik in games vaak goed horen vanuit welke richting geluid (bijv explosies) komen, of dat er iemand komt en van waar. Verder is het voor muziek luisteren een uitkomst natuurlijk O-)
Localisatie met een (goede) stereo headset is perfect.

Zeg niet dat het met een 5.1,7.1 headset niet het geval is maar je komt met een (goede) stereo headset op dat gebied echt niks tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
kever678 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Localisatie met een (goede) stereo headset is perfect.

Zeg niet dat het met een 5.1,7.1 headset niet het geval is maar je komt met een (goede) stereo headset op dat gebied echt niks tekort.
Klopt, sommige games ondersteunen bepaalde geluidsopties (2.0/5.1/7.1) wel en andere niet, het kan ook nog verschillen per apparaat (sommige headsets zijn speciaal voor bijvoorbeeld consoles). Die verschillen kunnen behoorlijk uitmaken, geluid is gewoon erg lastig en vooral subjectief ;)
Grazder schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
@m0nk Thanks voor je reactie, had nog niet eens echt stil gestaan bij comfort, goed dat je het zegt haha.

@Zeph Het lijkt me wel handig om te horen waar iemand vandaan komt in games maar aan de andere kant ik game nu ook op een 2.1 setje en dat gaat prima. Het prijsverschil is inderdaad niet gigantisch maar ik moet echt even het verschil horen tussen de Stinger en de Cloud II. Het is echt lastig oordelen over zoiets subjectiefs via internet haha. Input wordt zeer gewaardeerd Zeph!
Zelf ervaren is altijd het beste!

Dat filmpje met Janny & Laurel is misschien wel een goed voorbeeld van hoe subjectief geluid kan zijn!

[ Voor 29% gewijzigd door Zeph op 10-07-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Er is niks subjectiever dan geluid inderdaad. Voor een console kijk je eigenlijk naar compleet andere headsets dan voor achter een computer. Zou persoonlijk achter een PC altijd een goede stereo hoofdtelefoon kopen met een losse microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 19:36
Ik heb zelf ook de Cloud 2 en het is een van de beste aankopen die ik heb gedaan! Ik kan die koptelefoon de hele dag ophouden zonder last te krijgen van mijn oren. Geluid is goed, Microfoon is soms iets te zacht(ligt aan de persoon en hoe hard iemand praat, zelf geen last van). Wel moet ik toegeven dat het geluid misschien iets verkeerd is afgesteld. Sommige tonen zijn iets te hard. Bijvoorbeeld als iemand over discord heen een chips zak opent of fluit kan dit hard aankomen. Dit is op te lossen met een equalizer zoals EqualizerApo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
kever678 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Er is niks subjectiever dan geluid inderdaad. Voor een console kijk je eigenlijk naar compleet andere headsets dan voor achter een computer. Zou persoonlijk achter een PC altijd een goede stereo hoofdtelefoon kopen met een losse microfoon.
Vroeger deed ik dat ook, tegenwoordig zijn microfoons zo goed dat het voor casual gebruik niet echt uitmaakt of ze aan je headset zitten of niet. Als je geluid wil opnemen voor YT of streaming, dan is een externe microfoon beter, casual is het meer een luxe. Dergelijke streaming microfoons (van goede kwaliteit zeg maar) zijn op zich zelf al hoger in kosten dan het genoemde budget.

Voor muziek zou ik een 7.1 nemen over stereo, voor het vollere geluid (er zijn uitzonderingen, ook al verwacht ik die niet in een "gaming headset" terug te vinden :P). Voor games ligt het lastiger niet alle games ondersteunen 5.1/7.1 sound, veel grote titels bieden de opties wel. Bij simpelere/oudere titels is er niet altijd ondersteuning. Dan zul je dus ook niet (perse) al de voordelen van een 7.1 headset meekrijgen, ook al willen de drivers hier nog wel eens mee helpen. Uit ervaring heb je voor de voordelen dan ook echt de drivers van de fabrikant nodig en niet perse wat Windows installeert. Windows installeert vaak generieke drivers helaas, ik zou zeker controleren of je de drivers van de fabrikant hebt en hier eens mee spelen (zal voor stereo weinig doen denk ik, maar 5.1 en 7.1 een heel verschil kunnen maken). Met de drivers van de fabrikant kun je meestal ook behoorlijk optimaliseren. ;)

Overigens zal het wel of niet hebben van een geluidskaart ook weer effect hebben! Het is gewoon te lastig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Zeph schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:18:
[...]

Het is gewoon te lastig! :P
Dat is het zeker. Met een losse microfoon voor voicechat kan je prima af met een van een paar euro. Voor rond de €100 heb ik liever een goede stereo headset dan een 5.1/7.1: één driver ('speaker') van XX euro vind ik beter klinken dan meerdere drivers voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
kever678 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Dat is het zeker. Met een losse microfoon voor voicechat kan je prima af met een van een paar euro. Voor rond de €100 heb ik liever een goede stereo headset dan een 5.1/7.1: één driver ('speaker') van XX euro vind ik beter klinken dan meerdere drivers voor hetzelfde geld.
Met drivers bedoelde ik de software van de fabrikant. Dergelijke "software drivers" maken voor pc behoorlijk uit, juist voor niet stereo headsets. Microfoons van een paar euro hebben vaak het problemen met ruis/storing weinig tot geen bijgeluiden die gezuivered/canceled worden.

Je mening is subjectief, en geld zegt helaas niet alles over de performance van iets. 5.1 of 7.1 maakt een groot verschil ten opzichte van 2.0, kwaliteit van de speakers daar gelaten, juist omdat die 2 speakers in stereo voor ALLE toonhoogtes moeten zorgen en die losse speakers in een 5.1/7.1 die doen alleen hun eigen stukje, daardoor is het geluid doorgaans zuiverder en voller. Voor gamingheadset, en dan met name de genoemde 3, zullen de laatste 2 de betere zijn zelfs met de gegeven beredenering over de kosten speaker vs. performance.

OT: @Grazder Laat even weten als je bij een winkel bent geweest ben wel geïnteresseerd in je bevindingen!

Overigens kun je bij Windows simpel rechts onderin op het speaker icon clicken (rechtermuisknop) en dan op "playback devices", selecteer het apparaat en dan "Configure" kun je zien hoe het apparaat ingesteld staat en meteen met simpele geluiden horen wat het doet. Switchen tussen stereo of 7.1 en bij beide de test doen is misschien ook wel leuk. Als het een 5.1 of 7.1 headset is en er staat alleen maar stereo als optie, dan is het niet goed ingesteld zijn niet de juiste drivers geïnstalleerd. :X Ik zou dan even een medewerker raadplegen! Als je pech hebt kun je niet eens bij de computer/het systeem komen waar de headset aan zit, in dat geval zou ik meteen een medewerker van de winkel vragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb de Stinger 1,5 jaar gebruikt en nu heb ik de Cloud II al een maand of 4,
Beide headsets zitten echt goed (in mijn geval).
Audio van de Cloud II is beter, vind het veel realistischer klinken.
De Cloud II is gemaakt van steviger materiaal, heeft een aluminium frame waarbij de stinger 95% van plastic is gemaakt met een beetje metaal als ondersteuning. Tuurlijk kan je dit ook zien in de prijs.
De microfoon van de Cloud II is iets beter, scheelt niet veel.
Ik heb de USB aansluiting toen geprobeerd op de Cloud II en dat vielt tegen, na een belletje met support line van HyperX en een paar mailtjes probleem opgelost.
begrijp met niet verkeerd Stinger is echt goed (je zal het niet ruk vinden), alleen de Cloud II is iets beter :-)

TLDR:
Budget = Stinger wil je tog voor iets beter en heb je er geld voor over ga dan voor de Cloud II

Als mijn Cloud II nu kapot gaat zou ik wel voor een andere setup gaan.

Ik zou voor een FiiO E10k aangesloten op een Superlux HD668b met een Modmic 4 van Antlion of Zalman ZM-mic.

Dit staat al op mijn lijstje namelijk en misschien wacht ik niet eens totdat mijn Cloud kapot gaat maar dit word mijn nieuwe setup, misschien is het ook wel iets voor jou :-)

[ Voor 18% gewijzigd door biggie0344 op 11-07-2018 11:51 . Reden: Mijn nieuwe setup toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Zeph schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:18:
[...]
Met drivers bedoelde ik de software van de fabrikant. Dergelijke "software drivers" maken voor pc behoorlijk uit, juist voor niet stereo headsets. Microfoons van een paar euro hebben vaak het problemen met ruis/storing weinig tot geen bijgeluiden die gezuivered/canceled worden.
Ik weet dat je dat bedoeld, maar ik niet... vandaar dat ik het erbij gezet heb.
Je mening is subjectief, en geld zegt helaas niet alles over de performance van iets. 5.1 of 7.1 maakt een groot verschil ten opzichte van 2.0, kwaliteit van de speakers daar gelaten, juist omdat die 2 speakers in stereo voor ALLE toonhoogtes moeten zorgen en die losse speakers in een 5.1/7.1 die doen alleen hun eigen stukje, daardoor is het geluid doorgaans zuiverder en voller. Voor gamingheadset, en dan met name de genoemde 3, zullen de laatste 2 de betere zijn zelfs met de gegeven beredenering over de kosten speaker vs. performance.
Je geeft het zelf al aan, 'je mening is subjectief'. Ben het dus niet met je eens.
Pagina: 1