Vraag

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Binnenkort ga ik samen met m'n vriendin rondreizen door India, regio Rajasthan. Ik heb een nieuwe mobiel nodig en heb momenteel de Xiaomi Mix 2s op het oog. Nu is het zo dat je in India Xiaomi toestellen in de winkel kan kopen. Alleen zie ik op o.a. de Xiaomi website dat de advies prijs even duur is als bij de bekende Chinese webshops.

Hebben jullie toevallig ervaring met het kopen van een mobiel in India? Zijn er winkels waar de prijzen lager liggen dan de adviesprijs?

Beste antwoord (via MarcelP102 op 08-07-2018 18:31)

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:39
Mijn mobiel is eens stuk gegaan toen ik in India was. Ik moest dus ter plekke een nieuwe aanschaffen. Dat was prima te doen, maar niet goedkoper dan in Nederland of eigenlijk waar dan ook.
Vorig jaar was ik in Maleisië en ben daar naar Low Yat gegaan wat echt bekend staat als het IT shopping walhalla. Het advies van de verkopers daar was om vooral lekker online te bestellen. Ook hun konden niet tegen de online prijzen opboksen.
Duidelijk genoeg? Of wil je nog horen hoe het in andere tripjes naar Azië is gegaan?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Alleen online ervaring met Bangood. Daar ging alles goed mee.

Let wel op de frequentiebanden die de telefoon ondersteunt, Xiaomi heeft veel modellen die hier minder goed werken.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik heb geen ervaring met het kopen van toestellen in India, maar wil graag de waarschuwing van @swhnld herhalen. Je koopt zeer waarschijnlijk een toestel die primair gebruik maakt van andere frequentiebanden dan hier in Nederland, waardoor je waarschijnlijk geen optimaal bereik zal hebben met dat toestel in Nederland.

Veel online shops verkopen bewust daarvoor de internationale versie, maar denk niet dat je die in een fysieke winkel gaat vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 08-07-2018 13:55 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou hem lekker in China kopen bij een shop als Banggood. Even wachten op een aanbieding en je hebt helemaal een mooie prijs.
Hou er ook rekening mee dat als je de telefoon in India koopt, je helemaal geen garantie zult kunnen claimen bij eventuele problemen.

Acties:
  • Beste antwoord

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:39
Mijn mobiel is eens stuk gegaan toen ik in India was. Ik moest dus ter plekke een nieuwe aanschaffen. Dat was prima te doen, maar niet goedkoper dan in Nederland of eigenlijk waar dan ook.
Vorig jaar was ik in Maleisië en ben daar naar Low Yat gegaan wat echt bekend staat als het IT shopping walhalla. Het advies van de verkopers daar was om vooral lekker online te bestellen. Ook hun konden niet tegen de online prijzen opboksen.
Duidelijk genoeg? Of wil je nog horen hoe het in andere tripjes naar Azië is gegaan?