Rechtermuis menu verdwijnt meteen op netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Zodra ik het rechtermuisknop menu oproep op een bestand op mijn NAS verdwijnt dat meteen weer. Op mappen op de NAS gebeurt dat niet. En op andere files op mijn computer ook niet..

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Het heeft ooit allemaal prima gewerkt. In een andere thread las ik dat het kwam door het verversen van de netwerkshare. Maar ja, daar stond ook verder niet bij hoe je het menuprobleem oplost.

Windows 10 Pro, NAS is een D-Link DNS-232

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heb je al geprobeerd? Hoe lang speelt dit al? Over welk protocol gaat het? Heb je geen ruzie met de SMB-versie (waar al tientallen topics over zijn)? Werkt het wel met andere machines? Etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Het probleem heb ik ook als ik met andere computers iets op de NAS wil doen. Het speelt een paar maanden nu, ik hoopte dat het over zou gaan. Ik heb verder niets geprobeerd, omdat ik geen idee heb wat het kan zijn. Ik heb dan wel een NAS maar dat wil niet zeggen dat ik verder verstand heb van netwerkzaken.

Protocol? Geen idee.Ruzie met SMB? Zegt me ook helemaal niets. Sorry, maar dat gaat dieper Windows in dan de meeste mensen kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hvorselman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:50:
Het probleem heb ik ook als ik met andere computers iets op de NAS wil doen.
Wat bedoel je hier nou te zeggen? Heb je exact ditzelfde probleem als je de NAS vanaf andere computers bekijkt of heb je hetzelfde probleem naar andere netwerkschijven vanaf de probleemcomputer?
Protocol? Geen idee.Ruzie met SMB? Zegt me ook helemaal niets. Sorry, maar dat gaat dieper Windows in dan de meeste mensen kunnen lijkt me.
De meeste mensen hebben ook geen probleem met hun context menu. :P

Je kunt nog even naar je shell extensions kijken, misschien dat daar een rotte appel tussen zit. Met autoruns kun je daar een mooi overzicht van krijgen. Je kunt ze daar ook uitschakelen om te testen of het dan wel werkt. (Wel even herstarten na het in- of uitschakelen).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Room42 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:56:
[...]

Wat bedoel je hier nou te zeggen? Heb je exact ditzelfde probleem als je de NAS vanaf andere computers bekijkt of heb je hetzelfde probleem naar andere netwerkschijven vanaf de probleemcomputer?
Als ik vanaf een andere laptop naar de NAS ga, ipv. mijn vaste pc, dan heb ik hetzelfde probleem. Het is dus niet gekoppeld aan een specifieke computer maar lijkt eerder een probleem tussen Windows 10 (in het algemeen) en de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk een update op de mount/locatie waardoor een refresh wordt getriggered. Draaien er zware processen op de NAS die steeds iets aanpassen in je view? Je zou kunnen default-sorteren op iets wat niet vaak geupdate wordt (zoals create date, ipv modified date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Umbrah schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:10:
Waarschijnlijk een update op de mount/locatie waardoor een refresh wordt getriggered. Draaien er zware processen op de NAS die steeds iets aanpassen in je view? Je zou kunnen default-sorteren op iets wat niet vaak geupdate wordt (zoals create date, ipv modified date)
Er draait eigenlijk niks op de NAS, het is puur een plek voor mediabestanden en backups. Ik heb Windows Backup eens uitgezet. Kijken of dat helpt. Wat default-sorteren betreft, dat staat overal op bestandsnaam. En het gebeurt ook in mappen waar maar 1 bestand in staat. Als dat wat uitmaakt...

Misschien ligt het aan RAID 1 die op de NAS draait, verder staat eigenlijk vrijwel alles wat daar aan tools en mogelijkheden (ftp, itunes server, bittorrent, dhcp, etc.) op zit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Room42 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:56:

Je kunt nog even naar je shell extensions kijken, misschien dat daar een rotte appel tussen zit. Met autoruns kun je daar een mooi overzicht van krijgen. Je kunt ze daar ook uitschakelen om te testen of het dan wel werkt. (Wel even herstarten na het in- of uitschakelen).
Ik heb het draaien, kijken wat ik daar mee kan.

En, in tegenstelling van wat ik zei, het probleem doet zich niet voor op de laptop waar ik nu op zit te werken. Ik weet dat ik het wel had op mijn media pc, maar niet op deze. Dus het zal toch aan de pc liggen. DIe heeft sowieso wel meer spatjes, zo kan ik bijv. ook geen .mov bestanden afspelen vanaf de server. Wel als ik ze naar de pc kopieer...

[ Voor 25% gewijzigd door hvorselman op 07-07-2018 16:47 ]

Pagina: 1