Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-12-2024
Beste tweakers

Textbroker is een website waar je teksten kan schrijven voor opdrachtgevers, en daar krijg je wat voor uitbetaald. De laatste week heb ik enkele teksten geschreven en daar heb ik €31 mee verdiend. Ik had enkele goede, recente ervaringen gelezen op internet, dus ik vertrouw de website wel. (Er zijn ook enkele negatieve ervaringen maar die zijn al van enkele jaren geleden) Maar nu puntje bij paaltje komt en ik een uitbetaling wil aanvragen, "durf" ik dat niet echt. Ik moet om een uitbetaling aan te vragen mijn naam, bic en iban nummer geven. Ik weet vrij zeker dat ze daar niets mee kunnen doen (naast geld storten natuurlijk), maar ik zou graag hebben dat iemand anders dat met zekerheid kan bevestigen.

Verder, heeft iemand anders nog ervaringen met Textbroker? Is de website ook écht betrouwbaar?

Bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb in 2016 wat teksten voor ze geschreven en dit uit laten betalen op m'n Paypal. Nooit problemen mee gehad. Misschien is Paypal dus nog een optie voor je. Weet niet hoe het sindsdien met het bedrijf gegaan is, maar het is wel legitiem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naam, BIC en IBAN daar kunnen ze echt helemaal niets mee behalve je uitbetalen.
(BIC is overbodig tegenwoordig maar als zij het willen... prima.)

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
“een paar teksten” voor 31 euro. Dat is geen best uurtarief. Tenzij je in 10 minuten produceert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

t_captain schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:
“een paar teksten” voor 31 euro. Dat is geen best uurtarief. Tenzij je in 10 minuten produceert :)
Ik ken mensen die via Textbroker schrijven. 't Is inderdaad meer een bijbaantje, als je goed wil verdienen moet je zelf ondernemen.

Maar is gewoon een legit partij hoor :) zou me geen zorgen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Heel erg bedankt! Ik vraag deze week dan een uitbetaling aan. Niemand met slechte ervaringen?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Niemand? Alleen maar goed... :p

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Het gaat om een klein bedrag. Laat ze maar uitbetalen, dan weet je of ze legit zijn.

Kenmerk van alle frauduleuze sites is dat je makkelijk een saldo opbouwt maar niet od met veel moeite kunt laten uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Geen andere mensen die al voor textbroker geschreven hebben?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 10:29

André

Analytics dude

_Shield schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:11:
Geen andere mensen die al voor textbroker geschreven hebben?
Ik heb al honderden teksten door ze laten schrijven, altijd goede teksten. Geen klachten, prima bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zulke bedrijven leggen soms wel de vinger op de zere plek.

Kennelijk zijn we allemaal zo wanhopig op zoek naar thuiswerk, dat ook "slimme" werkzaamheden als tekstschrijven onder het minimum verdienen.

Een gemiddeld krantenartikel (~300 a 350 woorden) levert 3 tot 5 euro op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zal het ook gebruikt worden om fake reviews te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ano123
t_captain schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:23:
Zulke bedrijven leggen soms wel de vinger op de zere plek.

Kennelijk zijn we allemaal zo wanhopig op zoek naar thuiswerk, dat ook "slimme" werkzaamheden als tekstschrijven onder het minimum verdienen.

Een gemiddeld krantenartikel (~300 a 350 woorden) levert 3 tot 5 euro op :)
Ik zoek niets dringend hoor :)
Zal het ook gebruikt worden om fake reviews te kopen?
Dat zou goed kunnen! Niemand kan bewijzen dat de schrijver het product ook écht in zijn bezit heeft (gehad).

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 28% gewijzigd door ano123 op 11-11-2019 17:30 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
(blijkbaar kan je een bericht niet verwijderen?)

[ Voor 79% gewijzigd door ano123 op 11-07-2018 13:07 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Ik wil een betaling aanvragen, maar heb toch een dubbel gevoel. Is het echt 100% onmogelijk om opgelicht te worden met iban, bic en naam? Klopt het dat er wel geld kan worden afgehaald met die gegevens als er toestemming gegeven is? En kan hier misbruik van gemaakt worden?

Ook al is Textbroker betrouwbaar, het blijft interessante informatie :)

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:06

Ravefiend

Carpe diem!

Met die gegevens kan men geen geld afhalen, ook niet met wat voor toestemming dan ook. Zelfs als jij bij jou bank langs gaat met die gegevens ga je nog geen geld krijgen. Dan zal je je bankkaart zelf ook moeten boven halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het enige wat ze zouden kunnen proberen is een incasso te starten, maar dat laat je bank zien en kun je tot 60 dagen (oid) na afschrijving terug laten storten onder het mom dat je geen toestemming hebt gegeven. Als zij dan niet met bewijs kunnen komen zitten zij met een dik probleem bij de bank (als het vaker gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@Gropah Ik denk niet dat ik dat kan verwachten van Textbroker, maar toch :p Maar stel dat er een incasso gestart wordt, is het zo gemakkelijk om het geld terug te laten storten?

bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Meeste banken ondersteunen het direct vanuit hun site, bij sommige zou het kunnen zijn dat je moet bellen. Maar storneren zoals dat heet is standaard onderdeel van een incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 02:27
Het enige wat ik mij kan bedenken, is dat ze jouw gegevens willen doorgeven aan de belastingdienst. In dat geval kunnen problemen ontstaan omdat je niet mag werken, althans, als ik je goed begrijp. (Je zegt dat je minimaal 16 jaar voor een vakantiejob moet zijn, maar dit is geen vakantiejob…)
De kans daarop lijkt me niet hoog, dit hadden ze moeten afvangen toen jij je aanmeldde als tekstschrijver. Maar goed, als dit gebeurt, dan denk ik dat ze voorstellen om te wachten met uitbetalen totdat je 16 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@Free rider Bedankt!

[ Voor 79% gewijzigd door ano123 op 11-11-2019 17:33 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Je kan het nog 10 keer vragen, maar er valt niks te halen met die gegevens. Die gegevens bestaan nu juist zodat je geld kan ontvangen... Als je daarmee ook geld kon halen, hoe zou de wereld er dan uit zien?

Gewoon laten uitbetalen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 02:27
Het probleem voor TextBroker (of welk bedrijf dan ook) is dat ze niet zomaar geld mogen "weggeven" - dat kan zwart werk impliceren. En ik denk niet dat ze naar de belastingen gaan met de mededeling dat ze jou geld hebben betaald. Geen enkel bedrijf wil worden beschuldigd van kinderarbeid.

Let wel, dat zijn allemaal problemen van TextBroker, niet jou. Hoogstens krijg je volgend jaar het verzoek van de belastingen om je inkomsten op te geven.

Nu denk ik dat TextBroker het wel goed heeft geregeld. (Let wel, mijn kennis van Belgisch arbeidsrecht is minimaal.) Maar als TextBroker nooit had verwacht dat auteurs jonger dan 16 kunnen zijn... laat ik zo zeggen, als ik directeur van TextBroker zou zijn, dan zou ik vragen om betalingen aan jou uit te stellen tot je 16 wordt.

Edit:
De reden dat ik verwacht dat het niet zo'n vaart zal lopen, is dat ik denk dat de wetgeving niet zo absoluut is. En daarmee bedoel ik dat het jongeren onder 16 jaar niet zozeer wordt verboden om te werken, maar dat ze maximaal (bv.) 600 Euro per jaar mogen verdienen, of dat hiervoor toestemming door de overheid moet worden verleend. En wat TextBroker nu gaat doen is uitzoeken of ze onder zo'n inkomensgrens zitten, danwel toestemming vragen. Maar nogmaals, ik ben niet bekend met de Belgische arbeidswetgeving.

En jouw grootste risico is dat de belasting hoort van jouw werkzaamheden.

[ Voor 28% gewijzigd door Free rider op 14-08-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

macnerd

No Apples please :-)

You can request a payoff to your PayPal account once a week, as long as your Textbroker balance is greater than $10.
Please note that as an independent contractor, you are responsible for any and all taxes on your income.
Bron: https://www.textbroker.com/authors-payments-conditions

Kortom: je kunt 't naar PayPal laten uitbetalen (geen IBAN nodig) en belasting moet je zelf regelen.

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wat voor soort opdrachten je krijgt bij die club. Zijn dat bedrijven die marketingteksten voor een product willen laten schrijven of iets dergelijks? Of 'schrijf een blog over zeehonden' ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:06:
Ik ben wel benieuwd wat voor soort opdrachten je krijgt bij die club. Zijn dat bedrijven die marketingteksten voor een product willen laten schrijven of iets dergelijks? Of 'schrijf een blog over zeehonden' ofzo?
Van alle soorten teksten. Er is een hele lijst met opdrachten die je kan doen. Ik heb een classificatie van 4 sterren, dus kan ik alle opdrachten van 4 sterren of minder doen. Je kan ook direct orders krijgen, maar daar heb ik geen ervaring meer.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:47

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@_Shield kun je aub stoppen met het constant dubbelposten? Wijzig liever je laatste reactie als je iets nieuws wilt toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 14-08-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@Ircghost Ik zal er in het vervolg op letten. Excuses!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:06:
Je kunt als opdrachtgever een briefing maken voor wat je wilt laten schrijven, en ook een categorie kiezen waarin de opdracht komt te staan, bijvoobeeld "medisch" of "webstekst" of "productbeschrijving" of "eten en drinken", etc.

Je kunt in feite alles laten schrijven, de vraag is alleen of er iemand te vinden is die het wil doen, want de ervaring leert dat het soms lang kan duren voordat iets wordt geschreven (weken) maar dat het ook kan zijn dat je 5 opdrachten op één dag kunt beoordelen en accepteren (ze zijn dan dus gereed - geschreven en ingeleverd voor beoordeling).

De prijs voor teksten in Nederland ligt hoog, zeker in verhouding tot andere landen (talen) in Europa. Zo kan ik in Italië goede teksten laten schrijven voor 1 cent per woord, en Engelse teksten voor minder dan 1 cent per woord, en betaal ik in Nederland al snel 2-2,5 cent per woord. En zoals gezegd: het is (zeker via TextBroker) maar de vraag of je tekst wordt aangenomen door een schrijver, blijkbaar is het aanbod voor opdrachten zo groot dat de schrijvers kunnen accepteren wat ze zelf leuk vinden, en als jouw tekst over zeehonden ze niet aan staat dan wordt het niet geschreven.

Helaas wordt er niet zo veel Nederlands gesproken in de wereld dus is ook het aanbod schrijvers niet zo groot. Voor de scrhijver is dit goed nieuws (hogere prijs).

Bekabelde WIFI

Pagina: 1