Ik heb een Hauppauge wintv theater kaart. I had dus de vraag waarom kan je maar in 320*280 op 30 frames opnemen? Want als je het op hogere resoluties probeert dan laat hij heel veel frames "vallen"(die neemt hij niet op). Maar je kan wel gewoon tv kijken op de maximale resolutie van de normale tv(768*586) kijken. WAAROM!!
Verwijderd
Euh, kan het misschien liggen aan je configuratie?? Dus dat die niet snel genoeg on-the-fly kan coderen?
Omdat er een chippie op je TV kaart zit die die beelden verwerkt. Ze kunnen er ook wel een MPEG-encoder chippie opzetten, maar dan had jij die kaart waarschijnlijk weer niet gekocht.
Verwijderd
Je computer is niet snel genoeg. Ik had een K6-2 300 met 96 MB die kon ook maar op 384x288 capturen en dan deed het geluid het niet goed. Nu heb ik een amd duron 750 met 192 MB en nu kan ie capturen op 768x576 als het niet gecomprimeerd is. Als je met DIVX gaat comprimeren op die resolutie doet ie het 10 seconden of zo goed en daarna komen er ook allemaal framedrops.
--> [forum=8] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik las toevallig vandaag een stukje hierover in een linux post... Grabben op dit soort hoge resoluties... Letterlijk:
En dan gaat het om systemen die verder dus >128MB Ram hebben en dus enkel op Processor te traag zijn...A 500 Celeron is not fast Enough
An Athlon 800 is fast enough
offtopic:
Weet iemand overigens wat voor proc je nodig hebt enkel voor het weergeven van je TV-kaart beeld, ik wil een 486dx2/66 in mijn ouders caravan zetten, maar als een P100 voldoende is MET Tv-kaart doe ik dat wel :-)
Weet iemand overigens wat voor proc je nodig hebt enkel voor het weergeven van je TV-kaart beeld, ik wil een 486dx2/66 in mijn ouders caravan zetten, maar als een P100 voldoende is MET Tv-kaart doe ik dat wel :-)
Pagina: 1