Nieuwe werk laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Wat ga je met je laptop doen?
Redelijk licht gebruik, 80% zakelijk, officetaken en enkele dedicated programmas die grafisch iets zwaarder zijn (bijv. SketchUp). Die 20% prive zijn 95% video & browsen.

Wat is je budget?
€ 1000 - € 1400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Licht is zeer relevant, fiets naar m'n werk en naar klanten, de huidige laptop is met 2,1 kg voor een 14" merkbaar zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nu een Acer Aspire V7 482PG, 4 jaar heerlijk op gewerkt, maar hij begint uit elkaar te vallen. Acer als opvolger valt af (zou anders de Swift 5 zijn)
Voorlopige shortlist:

Lenovo 920
HP Spectre X360 13
Asus Zenbook Flip S

Eventueel Lenovo 730 of Thinkpad Yoga X380

Ik twijfel of ik de meerprijs voor een 4K scherm de moeite (dito budgetoverschrijding). Tentmodus en touchscreeen zijn een must (ideaal bij klanten). Tabletmodus lijkt me privé fijn op de bank

Mis ik aanbod en weet iemand waarom de Lenovo 920 bij nergens (meer) verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP Spectre X360 13, zonder twijfel.

Wij hadden een paar Yoga 920 in gebruik en deze hadden allen moeite met warmte en gaat dan flink minder presteren. Ook wordt het scharnier snel slapper bij intensief gebruik. Asus is gewoon brol. Slechte support aan drivers en slechte support door Asus NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dat scharnier ja, aan de ene kant vind ik 'm wel onderscheidend daardoor, maar net ff teveel bling. Ik wil absoluut langer doen met de laptop, dus als je zegt dat het scharnier nu al slapper wordt is dat goed om te horen.

De Spectre tics ook eigenlijk all the boxes, wat ik in reviews lees is het keyboard ook beter en ik ben wel een veeltyper. Het enige wat me tegenhoudt is dat 'm wat saaier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nieuwe contender aan de horizon: Huawei Matebook X Pro. Alleen al vanwege het prachtige scherm, de rest is ook allemaal in orde, alleen geen 360 functionaliteit, maar die lever ik graag in voor 3000 x 2000 pixels.

En ja, gejat design, maar wel prachtige looks.

Alleen is kopen ff lastig, hopelijk wordt hij binnekort leverbaar in NL, vanwege BTW enzo, hoewel het via de Newegg route ook kan las ik in het topic.