Tweede SSD voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
extra SSD voor in mijn laptop. Op dit moment heb ik een Crucial MX300 275GB m2 SSD. Deze is te klein voor windows, ubuntu en de software die ik gebruik. Ook heb ik een 500GB harde schijf waar nu windows op staat, maar die is veel te traag. De 500GB harde schijf ga ik gebruiken voor games en back-ups Op de 275GB SSD komt windows 10 en Office. Volgens mij is het verstandig om GTA V op een SSD te zetten, dus die zou ik ook op een SSD willen zetten (denk de 275GB). Op de nieuwe SSD komen Ubuntu en mijn programma's (ik studeer Software Development, dus vooral IDE')

Wat is je budget?
Rond de 100 euro voor 500GB of 200 euro voor 1TB.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
1Kingston UV500 2,5" 480GB€ 87,90€ 87,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 109,72€ 109,72
1Samsung 860 EVO 500GB€ 107,22€ 107,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,74

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CLEVO N550RC GTX950m laptop met een i7 6700HQ en 8GB RAM. De laptop wordt vooral gebruikt voor mijn opleiding (Software Development) en om lichte games te spelen (ETS2/RS3/GTA/Minecraft). Ik denk eerlijk gezegd dat ik voldoende heb aan een 500GB SSD, 1TB is meteen een stuk duurder en ik ga het waarschijnlijk niet gebruiken, dus waarschijnlijk zonde van de meerprijs. Ik koop dus liever geen grotere SSD omdat het futureproof is. Oja, een m2 connector over sata 600 a.u.b. ik heb namelijk nog een vrije m2-poort en NVME is mij te duur.

Mijn vraag
Welke SSD kan ik het beste kopen? Ik ben tevreden met mijn huidige SSD, echter wordt deze wel wat warm en blijkbaar hebben veel mensen last van degradatie (SSD, wordt significant trager naarmate de SSD ouder wordt). Ik vind garantie en snelheid (van de SSD) heel belangrijk, vandaar alleen SSD's met 5 jaar garantie. Mijn huidige SSD komt van Afuture, dus ik kan alleen nog garantie claimen bij Crucial. Dat vind ik erg jammer, dus liever een merk dat een goede eigen aftersales heeft. (mocht er een keer wat stuk gaan) Misschien heeft iemand ervaringen met de aftersales van Crucial, Kingston of Samsung? Persoonlijk zou ik namelijk voor de Crucial gaan, omdat dat een betrouwbaar merk is, maar heb gelukkig nog geen ervaring met hun eigen aftersales.