Email is rejected by server

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 03:24

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Topicstarter
Situatie schets

Klant stuurt order in onze b2b website
Er wordt een email verstuurd door sales@onsdomein.
Wij kunnen zien dat de email is verstuurd.

Geen van onze users binnen ons domein ontvangt de email.
Alle externe email adressen ontvangt de email.
Rejected
DNS Error: 13977830 DNS type 'mx' lookup of <a href="http://mijndomein.com" target="_blank">mijn domein</a> responded with code SERVFAIL
Gegeven feitjes: Wij hebben onze mail in G-suite en ons domein draait op Go daddy

Wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb een nieuw MX record generated in G-suite en in go daddy geplaatst.

Het probleem is dat ik geen toegang heb tot onze domein hoster aangezien dit via een extern bedrijf gaat. Ik heb dan weer wel toegang tot g-suite admin. (voor alle duidelijkheid, ik heb ben geen IT-er maar de enige met enige ervaring met computers. 8)7

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt erop dat er iets gru-we-lijk goed-fout loopt met 't SPF record bij jullie mailomgeving als je "eigen" mailomgeving jullie eigen mail niet meer als "eigen" ziet :)

Maar: Als je alles extern host dan is 't ook iets wat je bij de hoster moet beleggen (en dus bij mijndomein.nl zoals ik nú even vlug lees zónder dat ik een header van een mail gezien heb).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 03:24

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Topicstarter
Maar het rare is dat het alleen maar om Sales@onsdomein gaat, alle andere users kunnen verzenden en ontvangen zolang het niet van sales is...

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://mxtoolbox.com

Daarmee kan je zélf al een hoop uitzoeken als er hier verder geen info gegeven (mag/gaat?) worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Aangezien er nogal wat belangrijke info mist om een goed advies te kunnen geven, mijn eerste ingeving:
Er is een SPF-record, maar daar staat de b2b-server niet in. De b2b-server heeft een ander ip-adres dan de mailserver(s), waardoor een en ander nu niet lekker werkt.

Maar, aannames van mijn kant :)

Edit: Of, wellicht moet er voor de b2b-server een relay ingesteld worden bij G-Suites? En hem vervolgens via G-Suites laten versturen. Ik weet dat bijvoorbeeld Office 365 die mogelijkheid heeft. G-Suites ken ik niet.

offtopic:
@wimmel_1 jij ook hier :+

[ Voor 29% gewijzigd door lolgast op 06-07-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Idd een hoop aannames wegens te weinig informatie in de startpost. Het topic staat ook in het verkeerde subforum: ik zie nergens een stukje client-software.

Je mag van mij een nieuw topic openen in 'netwerken', maar geef dan meteen antwoord op de volgende vragem:

- wie of wat verstuurt de mail. Is dat een proces op een separate webserver? Welk stuk software is draait daar?
- kun je wel handmatig versturen met sales als afzendadres?
- wat is er gewijzigd? Werkte het eerst wel en toen niet meer of ben je aan het inrichten?
- hoe zie je dat de mail is verstuurd?
- waar haal je de foutmelding uit?
- heb je iets als SPF in werking?

- en als het even kan, wat is 'onsdomein'

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.