Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Eren

Boss of this gym

Topicstarter
Hallo Tweakers. :)

Ik heb twee schermen die ik wil aansluiten een qnix qx2710 evolution ii en een Asus VG248QE.
De Qnix loopt op 2k quad hd 110hz DVI-D en de Asus op 1080p 144hz op DP.

De probleem die ik heb is wanneer ik ze allebei aansluit dat er geen signaal meer is op de beide scherm. Maar als ik 1 scherm op mijn GTX 970 Gigabyte aansluit dan komt er gewoon netjes beeld.

Ik heb zitten zoeken maar niks nuttigs gevonden en zit nu even aan mijn hoofd te krabben en weet niet waar ik verder moet kijken. Ik denk dat mijn videokaart de probleem is in dit geval :'( .

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Eren schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:10:
Hallo Tweakers. :)

Ik heb twee schermen die ik wil aansluiten een qnix qx2710 evolution ii en een Asus VG248QE.
De Qnix loopt op 2k quad hd 110hz DVI-D en de Asus op 1080p 144hz op DP.

De probleem die ik heb is wanneer ik ze allebei aansluit dat er geen signaal meer is op de beide scherm. Maar als ik 1 scherm op mijn GTX 970 Gigabyte aansluit dan komt er gewoon netjes beeld.

Ik heb zitten zoeken maar niks nuttigs gevonden en zit nu even aan mijn hoofd te krabben en weet niet waar ik verder moet kijken. Ik denk dat mijn videokaart de probleem is in dit geval :'( .
Heb dezelde Asus monitor en heb op momenten hetzelfde probleem, En zover ik weet ligt het aan de DP aansluiting van de monitor.
Zou net op google rond kijken maar zover ik weet heeft het te maken met de DP aansluiting.
Heb zelf een ouder systeem en een AMD kaart, en heb er nog een 2de systeem(DVI) plus een Ps3 (HDMI)
op aan gesloten.

Toen ik de monitor net had, nooit echt problemen mee gehad maar het laatste Jaar ongeveer wil mijn Monitoreren (Ja sorry ook een dual setup) wel eens geen signaal ontvangen.
Mijn oplossing tot nu toe is koppel alles van de monitor los (De Asus) en haal ook de stroom van de PC af.
Dan sluit alles weer aan en dan zou die weer voor een onbepaalde tijd werken.
Nu heb ik vaak de PS3 niet aan gesloten en op een of andere manier voor een paar maand niet het probleem gehad.

En was op de PS3 de zomer aanbiedingen aan het kijken, na dat ik hem op nieuw had aan gesloten.
Het zou ook een combinatie zijn van DP en HDMI aansluiting.

Maar elke keer dat de monitoren niet signaal ontvangen koppel ik alles los. En Ontlaad ik zowel de Monitor en PC. Na alles opnieuw aansluitien werkt het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Eren

Boss of this gym

Topicstarter
Psyonara schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Heb dezelde Asus monitor en heb op momenten hetzelfde probleem, En zover ik weet ligt het aan de DP aansluiting van de monitor.
Zou net op google rond kijken maar zover ik weet heeft het te maken met de DP aansluiting.
Heb zelf een ouder systeem en een AMD kaart, en heb er nog een 2de systeem(DVI) plus een Ps3 (HDMI)
op aan gesloten.

Toen ik de monitor net had, nooit echt problemen mee gehad maar het laatste Jaar ongeveer wil mijn Monitoreren (Ja sorry ook een dual setup) wel eens geen signaal ontvangen.
Mijn oplossing tot nu toe is koppel alles van de monitor los (De Asus) en haal ook de stroom van de PC af.
Dan sluit alles weer aan en dan zou die weer voor een onbepaalde tijd werken.
Nu heb ik vaak de PS3 niet aan gesloten en op een of andere manier voor een paar maand niet het probleem gehad.

En was op de PS3 de zomer aanbiedingen aan het kijken, na dat ik hem op nieuw had aan gesloten.
Het zou ook een combinatie zijn van DP en HDMI aansluiting.

Maar elke keer dat de monitoren niet signaal ontvangen koppel ik alles los. En Ontlaad ik zowel de Monitor en PC. Na alles opnieuw aansluitien werkt het wel weer.
Hallo ik had niet gedacht dat er nog aandacht zou worden besteed aan deze topic maar goede nieuws is dat ik het wel had kunnen oplossen. Ik heb mijn beide schermen terug gezet naar 60hz door apart aan te sluiten en dan de instellingen te wijzigen via de Nvidia controle panel. Daarna had ik ze allebei aangesloten en toen opeens werden de beide schermen wel opgepakt en toen had ik de HZ van de beide schermen weer op maximaal gezet en sinds toen werkte het zoals het hoort.

Het lijkt er wel op dat je een hele andere probleem hebt dan mij als ik het zo lees en ik heb jammer genoeg geen AMD kaart meer en de benodigde kennis dus ik kan je echter niet verder informeren of adviseren wat de oplossing kan zijn. Misschien kan je het best een aparte topic openen en kijken of mensen je daar verder kunnen helpen.

4HEad