2 x 10/100 Mb kaartjes pompen niet meer dan 1 MB/s

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:28
Ik heb hier 2 pc's aan een crossover kabel hangen, de netwerkkaart van mij (pcmcia 3com kaartje) geeft aan dat ie netjes op 100 Mbit draait, maar er wordt niet meer dan 1 MB/s overgepompt.

Ik heb ze ook al allebei van auto-negotiate afgehaald en op 100MB full duplex gezet, maar dit helpt ook niks.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen? De ene is een PII-400 met 256 MB geheugen en de ander is een Celleron-500 met 196 MB geheugen.
Systeem kan 't toch niet aan liggen lijkt mij..

wie kan mij helpen? alvast bedankt!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
...maar er wordt niet meer dan 1 MB/s overgepompt.
Heb je het hier over
1 Megabit
of
1 MegaByte
:?

My weblog

• JeroenTheStig
hoofdletter B, dus byte :)

• JeroenTheStig
ps, je geeft 't zelf ook al aan ;)

Megabit of MegaByte :D

Verwijderd

1 megabyte is dus op 100Mb te weinig moet toch in de buurt van de 6 á 7 komen.
Enigste wat ik me voor kan stellen is dat je een PCMCIA type hebt ipv een PCCARD, zou betekenen dat je dus een 16bits kaartje hebt en geen 32bits en dan is het sterk afhankelijk van je CPUtype hoe snel die de data kan aanleveren/uitlezen.

Verwijderd

Ik heb het zelfde hoor.

2 van die kaartjes,en k heb du meter hangen.
Als ik een mp3'tje overgooi dan komt ie echt niet hoger dan 7 a 800 kb.

rara hoe kan dit?

• JeroenTheStig
klopt, ik heb een notebook. Celeron 500, 100 MHz FSB

Het kaartje is een 3com OfficeConnect 10/100 LAN PC Card

Lijkt me toch dat hij wel wat meer dan 1 MB over moet kunnen pompen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dit soort berichten kom ik hier wel erg vaak tegen.... heb er zelf ook wel eens last van en tot nu toe zijn er enkele mogelijke oplossingen naar voren gekomen:

- DMA voor je harddisks aanzetten
- Andere kabel proberen
- Kabel niet op een hoopje laten liggen maar even "recht" leggen, d.w.z. in een paar grote lussen maar niet in een klein bosje!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:45 schreef BoKToR het volgende:
klopt, ik heb een notebook. Celeron 500, 100 MHz FSB

Het kaartje is een 3com OfficeConnect 10/100 LAN PC Card

Lijkt me toch dat hij wel wat meer dan 1 MB over moet kunnen pompen
Staat er niet 1 LAN kaartje op 10Mbit??

Weet je wel 100% zeker dat ze een 100Mbit verbinding hebben??

• JeroenTheStig
ik weet zeker dat ik een 100 MBit verbindin heb, omdat het lampje '100' van mijn 3com brandt

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

en wat voor OSjes hebben we het over? Het is bekend dat bijvoorbeeld een Win9x client moeite kan hebben met een NT of 2k server.

En wat voor kaart zit er in de andere machine? Als dat een el-cheapo (Realtek) kaart is dan kan dat ook veel verklaren

Ik frut, dus ik epibreer

• JeroenTheStig
computer 1:
win 98 SE, 192 MB RAM, celly 500, 3com officeconnect 10/100

computer 2:
win 98 SE, 256 MB RAM, PII 400, SMC 9432

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:50 schreef limoentje het volgende:
Dit soort berichten kom ik hier wel erg vaak tegen.... heb er zelf ook wel eens last van en tot nu toe zijn er enkele mogelijke oplossingen naar voren gekomen:

- DMA voor je harddisks aanzetten
- Andere kabel proberen
- Kabel niet op een hoopje laten liggen maar even "recht" leggen, d.w.z. in een paar grote lussen maar niet in een klein bosje!
Crosskabel heeft me al 30 piek ofzo gekost..vonk wel genoeg he..
Enne..hij ligt aardig recht..nergens in bosjes ofzo.

Enne...wat was dma ook alweer? Sorry weet t echt niet meer whooops :+

• JeroenTheStig
direct memory access, dan kan je hd ongestoord zijn werk doen door gegevens rechtstreeks naar het geheugen door te sluizen, zonder dat je cpu in dit proces wordt betrokken

moet je ook aan hebben staan als je een vette brander erin hebt hangen, anders werkt het zeer waarschijnlijk niet

Verwijderd

uh..maar waar kan je dit instellen dan?

Owh ja..en hou zou het nou ect komen..dat mijn netwerk snelheid zo laag is?

K heb beide pc's op win98 draaien, en gebruik sygate.

De ene is 300mhz en ander 450.

k snapp er de balle niet van

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

hmm kan toch door vbeel redenen misgaan - OS zal er zeker ook oorzaak van zijn. Sinds ik hier heb ge=upgrade naar 2k trek ik 5x zo snel bestanden over (naar linux en nt4 bakken) als voorheen - Win9x is nu eenmaal niet geoptimaliseerd voor netwerk througput.
Dus.

Uit mijn hoofd weet ik ff niet of het erin zit, maar misschien zou je eens met sysmon kunnen kijken of je bv veel PageFaults e.d. hebt?

Ik frut, dus ik epibreer

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zo'n probleem hoor ik wel vaker, het is vooral heel bekend tussen bijvoorbeeld een 3Com 905 en een Compaq Netteligent, die hebben een iets andere packet instelling, en dat zorgt voor 80% colission... Maar, hoe dat hier zit vraag ik me af...

Ik had vandaag toevallig een PII300 Met 100Mbit en W2K aan een PIII1000 Met 100Mbit en W2K en ook daarhaalde het geheel maar 1MB/s, terwijl beide pc's 100MBit rapporteerden (zowel met HW-leds als met W2K Software config)

• JeroenTheStig
ik heb ook al geprobeerd om op 100 Mb/s half duplex en full duplex te draaien, het helpt allemaal niks.

Als ik systeemmonitor van zinloos 98 aanzet, dan loopt hij stabiel rond de 900 kByte/s. Dus collissions kunnen het niet zijn lijkt mij, want dan zul je wel meer pieken en dalen hebben.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? :'(

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 17 juli 2001 20:31 schreef BoKToR het volgende:
ps, je geeft 't zelf ook al aan ;)

Megabit of MegaByte :D
Solry.... lezen is ook een vak... :'(

ksnap nu waarom die tentamens zo k*t gaan! |:(

My weblog

Verwijderd

Windows 98 is een OS voor thuisgebruik en als netwerkclient (persoonlijk kies ik dan liever voor Windows NT, maar dat ik helemaal off-topic). Voor power-users die veel netwerkperformance willen, is het NIET geschikt, omdat Windows 98 daar niet voor geoptimaliseerd is.

Wat er al eerder gezegd is ... met Windows 2000 zou je al een performancewinst van 200% tot 500% kunnen boeken. Met Windows 98 zul je waarschijnlijk niet echt veel hoger komen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Owkee hier komt de uitleg :

Er zijn twee soorten PCMCIA kaartjes. 16 bits en 32 bits.

Bij Xircom speelt hetzelfde verhaal namelijk.

Daar heb je een "Realport" (16 bits) en een "Realport Cardbus (32 bits).

Beide kaartjes zijn 10/100. Dat ze 10/100 "ondersteunen" wil niet zeggen dat ze op 100 Mbit ook daadwerkelijk hogere throughput halen dan op 10 Mbit, alleen dat ze op die snelheid met andere apparatuur kunnen connecten. (Bijvoorbeeld een 100 Mbit only Hub)

De transfer over de 16 bits PCMCIA bus is dusdanig dat je dus ook niet veel hoger komt dan die 1MB/s.

Eigenlijk is het dus best wel misleidend, omdat je denkt dat dat PCMCIA kaartje ook daadwerkelijk 100 Mbit transfers doet.

Maar zie het zo : 16 bits PCMCIA = ISA 32 bits PCMCIA = PCI.

Een ISA 10/100 kaartje trekt ook lang niet zoveel MB/s als een PCI 10/100 kaartje, puur door het feit dat er niet meer over de bus kan.

Eigenlijk is het dus een 10 Mbit kaartje, alleen kan hij (voor compatibiliteits redenen) ook een link opbouwen op 100 Mbit.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt en je niet al te genaaid voelt.

Aannames zijn fataal.

• JeroenTheStig
:'( :'(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, sorry. I hate to be the bringer of bad news...

Maar je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent....

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1