Toon posts:

Vervanging Logic Board (MacBook Pro, 2016 13 inch)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week mijn MacBook aangeboden voor reparatie vanwege het toetsenbord probleem van sommige MacBook Pro's zonder Touch Bar die dateren uit 2016. Mijn MacBook heb ik ingeleverd bij Amac Rotterdam. Gisterenavond kreeg ik een e-mail met daarin de mededeling dat het Logic Board vervangen moet worden vanwege 'vochtschade'. Nog nooit is er water of iets in die zin over de MacBook heen gevallen, dus ik vind het vreemd dat de MacBook vochtschade heeft opgelopen.

Ik ben akkoord gegaan met de reparatie/vervanging van het Logic Board aangezien er werd aangegeven dat het probleem zich kan manifesteren (het niet werken van toetsen etc.) als ik mijn Logic Board niet laat repareren.

Nu is de vraag, raak ik al mijn gegevens kwijt als het moederbord wordt vervangen? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja. Het is standaard procedure om de laptop te wissen. Dat wordt ook aangegeven als het goed is als je hem inlevert.

Altijd vooraf een backup maken. Ze kunnen immers niet alles testen als er een wachtwoord op zit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Nee, als het goed is heb je een back up, en naar advies de stappen gedaan voor inleveren /reparatie of verkoop

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:31
De SSD is een losse module bij de NON TOUCH versie. Als het goed is zal je data dus helemaal bewaard blijven. Enkel bij de Touch Bar modellen zit de SSD op het logicboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Idutchman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:19:
De SSD is een losse module bij de NON TOUCH versie. Als het goed is zal je data dus helemaal bewaard blijven. Enkel bij de Touch Bar modellen zit de SSD op het logicboard.
Daar zou ik niet zondermeer van uitgaan bij dit soort reparaties...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Waarom stel je je vraag niet aan Amac? Het lijkt me mooi als zij beloven je data behouden blijft. Onze beloftes zijn wat minder waardevol lijkt me...

Verder hebben de meeste MacBooks een zekere mate van 'vochtschade', simpelweg door wisselen tussen koude en warme ruimtes, vochtige lucht, etc. etc. Ik heb het idee dat hier veel op wordt afgeschoven.

PS Denk volgende keer ook eens aan logic board reparatie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

rvanpruissen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:29:
Waarom stel je je vraag niet aan Amac? Het lijkt me mooi als zij beloven je data behouden blijft. Onze beloftes zijn wat minder waardevol lijkt me...

Verder hebben de meeste MacBooks een zekere mate van 'vochtschade', simpelweg door wisselen tussen koude en warme ruimtes, vochtige lucht, etc. etc. Ik heb het idee dat hier veel op wordt afgeschoven.
Amac heeft zo natuurlijk "geen kosten". Voelt mij ook iets te simpel afgeschoven op vochtschade. Ik ben in ieder geval op mijn hoede bij Amac. Lees niet veel soeps over reparatie gevallen via Amac :/

https://tweakers.net/shopreview/7472/a-mac/shopreviews/
https://tweakers.net/shopreview/9947/amac/shopreviews/

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 13-07-2018 08:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
Jeroenimoes schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:16:
[...]

Daar zou ik niet zondermeer van uitgaan bij dit soort reparaties...
Inderdaad zeker en vast niet vanuit gaan. Beide Switch en een andere grotere retailer hier in België doen er geen ruk om.

Ze zeggen het je ook wel netjes dat je zelf verantwoordelijk bent voor de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik snap het probleem niet zo, even een timemachine backup maken naar een externe schijf voordat je 'm inlevert?

Als het logic board vervangen wordt, daarmee ook de opslag. En dan is je data wel weg ja :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1