Leadtek Geforce-2-MX 400 64MB

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:23
Nu heb ik net een Leadtek Geforce-2-MX 400 64MB gekocht bij Paradigit in Eindhoven. Nu heb dat ding geen cooler-fan wel zo'n standaard heatsinkje. Alleen prob. is nu dat overal op internet te vinden is dat Leadtek zijn MX planken uitvoerd met een sink & fan...maar waarom heb ik die dan niet... Is er iemand anders die ook eenzelfde kaart heeft en kan bevestigen dat die dingen zonder fan in de omploop zijn?

Tevens... heeft iemand ervaringen met het flashen van die bios... zelf heb ik dat met m'n TNT2 ultra weleens gedaan...alleen daar was het ook duidelijk welke biosbestanden je moest gebruiken. Die website van leadtek zelf is daar nogal vaag over welk type je moet gebruiken bij welke kaart.

Alvast bedankt...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik heb echt geen idee. Weet wel dat BIJNA alle video kaarten van Leadtek een cooler hebben. Kijk dan eens op www.leadtek.nl daar staat jouw type vast wel bij. Dan kijk je of die een cooler heeft!

• Scare360
Op dinsdag 17 juli 2001 19:55 schreef maartenb het volgende:
Ik heb echt geen idee. Weet wel dat BIJNA alle video kaarten van Leadtek een cooler hebben. Kijk dan eens op www.leadtek.nl daar staat jouw type vast wel bij. Dan kijk je of die een cooler heeft!
Heb ik dus gekeken alleen geen leadtek geforce-2 MX 400 64MB aanwezig... terwijl Paradigit toch nie echt een winkel is die loopt te fucken dact ik zo...? Zal toch wel iemand meer zijn die zo'n kaartje gebruikt?

Verwijderd

Zet je er toch effe een coolertje op :?

• Scare360
...Gaat er meer om dat ik niet genept ben met een of andere OEM versie plank... zal wel niet...maar blijft vreemd!

Pleur er meteen een koeler op zodra ik weet dat ik geen vreemde kaart heb... verhaal is toch vreemd of niet?

Hij draait perfect...en werkt ok onder Win2k dus dat is het hem niet. Gaat erom dat het gewoon een vreemde Leadtek kaart is...

Verwijderd

Yeh ... had zelfde probleem. 2 maanden geleden ding gekocht bij Computerland, erin geramd en draaien (als een jekko! had eerst Rage128). Dan natuurlijk gelijk op inet voor nieuwe drivers en biosjes kijken.

Heeee leuke plaatjes... UH!?! WAAROM HEB IK GEEN FAN?!?!? :(

2 weken geleden met zweethandjes maar ff sink eraf gekloot, doek geen 2de keer meer.
Maar inderdaad, er kwam een nVidia MX 400 tevoorschijn. PFFFFIIIEEUUWWWW! Dacht ff dat ik opgelicht was. :)

In de tussentijd heb ik nog bios geflashed naar MX64 versie (werkt wel alleen wat trager), nu laatste biosversie geflashed van http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/mx400.htm
(op het mooie plaatje dus inderdaad een mx400 met fan) :'(

Vragen bij mij zijn, waarom hebben wij geen fan en kan je zo'n ding aansluiten (op de kaart zit geen geen powersupply)

Andere goeie sites:
http://www.geforcefaq.com/faq.cgi
http://www.leadtek.com/faq.htm
en voor meer info:
http://www.tweakers.net/nieuws/16004
http://www.tweakers.net/nieuws/16559

Verwijderd

Staat er op de doos wel SH-Max, of MX64 oid.
Ik ben namelijk bang voor je dat ze je een Leadtek Geforce2 MX200 64MB hebben meegegeven, en die is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

• Scare360
[b]
In de tussentijd heb ik nog bios geflashed naar MX64 versie (werkt wel alleen wat trager), nu laatste biosversie geflashed van http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/mx400.htm
(op het mooie plaatje dus inderdaad een mx400 met fan) :'(

Vragen bij mij zijn, waarom hebben wij geen fan en kan je zo'n ding aansluiten (op de kaart zit geen geen powersupply)
Ten eerste... we hebben een Geforce-2 MX400 128 Bit versie met 64MB 5.5 ns

In Sisoft Sandra wordt mij vertelt dat het om een Leadtek Research Geforce-2 MX[NV11] gaat.

Standaard loopt ie bij mij op:
286,4 MHz Mem
199,7 MHz Core

!!!Zonder fan dus nogmaals!!!

We zijn zeker niet genept... iig een echte MX met 128 bits en redelijk snel geheugen!

Mijn meegeleverde bios versie is:
date 04/04/01
bios v 3.11.01.24.00

We zullens eens wat benchmarks gaan doen. Onder Halflife DoD 3.1 draait ie op 1024x768 met gemakk 70+ FPS (met een p2 450 192MB) Op een resolutie hoger...worden het er zelfs ietsje meer wat aanduid op een bottleneck van me oude p2 Proc.

Wat die powersupply betreft...volgens mij hebbie nog wel erg 12V aan boord...mag niet zo'n probleem worden.

• Scare360
OPHELDERING!!!

De OEM versie heeft geen actieve koeling, aldus die vriendelijk meneer bij Leadtek mij heeft wijsgemaakt... Op hun website wordt alleen info verstrekt over Retail versies vandaar de verwarring met het wel dan niet aanwezig zijn van de actieve koeler. Voor Bios updates etc. wordt verwezen naar de modellen +TV-Out, zonder DVI uitgang... MX400

Klaar ben je :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 10:07 schreef paulgielens het volgende:

[..]

286,4 MHz Mem
199,7 MHz Core
Bij mij looptie op:
167 MHz mem
199 MHz Core
(volgens Powerstrip)

Hoe kan dat nou??? :?
Ligt dat aan biosversie ofzo, of aan Powerstrip??? (ik heb WinFast GeForce2 MX SH MAX BIOS 04.02.2001 (V5.0))

Wat fps betreft trekt ie in UT tournament tussen 45 en ca. 70 fps bij 1024x768x16bits, alles op high, 16 bots, in map lavagiant. Vind ik best wel ok. :)

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 06:23
bij mij ook, en als ik ga overklokken kom ik niet verder dan 193mem / 225 core

hoe ken dat noe ??

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 18 juli 2001 10:07 schreef paulgielens het volgende:

[..]

Ten eerste... we hebben een Geforce-2 MX400 128 Bit versie met 64MB 5.5 ns

In Sisoft Sandra wordt mij vertelt dat het om een Leadtek Research Geforce-2 MX[NV11] gaat.

286,4 MHz Mem
199,7 MHz Core

!!!Zonder fan dus nogmaals!!!

We zijn zeker niet genept... iig een echte MX met 128 bits en redelijk snel geheugen!

Mijn meegeleverde bios versie is:
date 04/04/01
bios v 3.11.01.24.00

We zullens eens wat benchmarks gaan doen. Onder Halflife DoD 3.1 draait ie op 1024x768 met gemakk 70+ FPS (met een p2 450 192MB) Op een resolutie hoger...worden het er zelfs ietsje meer wat aanduid op een bottleneck van me oude p2 Proc.

Wat die powersupply betreft...volgens mij hebbie nog wel erg 12V aan boord...mag niet zo'n probleem worden.
Dit is dus duidelijk wel de 64 bits DDR versie.

Eppie

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

dubbelpost, gaan we lekker verder in [topic=191426] :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.