Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik ben gedetacheerd via een bureau bij een werkgever. Deze werkgever wil mij overnemen en heeft een bod gedaan op basis van het navragen van mijn huidige salaris aan het detacheringsbureau.

Mag een werkgever contact opnemen met mijn detacheringsbureau om mijn salaris op te vragen om op die wijze een minimaal hoger bod te doen?

Alvast bedankt voor de reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2018 20:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Ze mogen het natuurlijk vragen, maar het lijkt me niet dat je werkgever dit soort informatie zomaar prijs zou mogen geven. Ik begrijp ook niet zo goed waar het voor nodig is. Als ze het echt willen weten, dan kunnen ze het toch ook gewoon aan jou vragen. Of ze bieden gewoon wat ze voor je over hebben. Ze zitten echt in een luxepositie wat dat betreft, omdat jij er al een tijdje werkt weten ze dus precies wat je kunt, hoe je bent en wat ze aan je hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Salarisstrook overleggen

Er is al 1 en ander over gesproken

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 06-07-2018 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
Is het bij een detacheerder vaak ook niet zo dat de loonkosten sowieso bij de opdrachtgever bekend zijn. Meestal is volgens mij ook gewoon de opslag afgesproken en belasten ze de loonkosten gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[MAUS] schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:51:
Is het bij een detacheerder vaak ook niet zo dat de loonkosten sowieso bij de opdrachtgever bekend zijn. Meestal is volgens mij ook gewoon de opslag afgesproken en belasten ze de loonkosten gewoon door.
Ja dat weet ik dus allemaal niet. Dat zal best kunnen maar ergens voelt het voor mij alsof dit iets van privacy zal moeten zijn... Maar ik kan het dus verkeerd hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nogal een verschil of je het zelf overhandigd, of dat je huidige werkgever dat doet namens jou, zonder te vragen....

Betekent dat dat de bank, de verzekeraar, en elke commerciele partij gewoon mijn loonstrook mag opvragen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Absoluut niet tenzij je andere termen gebruikt.

Detacheerder rekent gewoon "flat fee" uurtarief aan opdrachtgever. Detacheerder trekt dan zelf kosten af en betaalt werknemer een loon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:27:
Allen,

Ik ben gedetacheerd via een bureau bij een werkgever. Deze werkgever wil mij overnemen en heeft een bod gedaan op basis van het navragen van mijn huidige salaris aan het detacheringsbureau.

Mag een werkgever contact opnemen met mijn detacheringsbureau om mijn salaris op te vragen om op die wijze een minimaal hoger bod te doen?

Alvast bedankt voor de reactie.
Eh, bij detachering is dat een tikkeltje grijs in de praktijk, maar daarbuiten is dit iets wat eigenlijk niet zou mogen. Een kandidaat-werkgever hoort enkel publiek beschikbare dan wel door de mogelijke werknemer aangereikte informatie te gebruiken. Het is contractueel beschermde én persoonlijke informatie. Het staat hen vrij daar toestemming voor te vragen aan een mogelijk werknemer, maar dat is het dan ook.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Natuurlijk niet. Het belang van de detacheerder is om jouw loon zo laag mogelijk te houden en van de klant een tarief te vragen wat zo hoog mogelijk ligt. Het verschil verdwijnt in de zakken van de detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo moeilijk is het niet om een redelijke schatting te doen. Of het daadwerkelijk gevraagd en gegeven is weet je nooit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gelezen maar dit gaat voornamelijk over het afgeven van een salarisstrook of niet.

Mijn vraag is gericht op het feit of bedrijven dit achter je rug om mogen vragen. Is net wat anders;) Maar thx voor de hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
https://www.accountant.nl...oorgeven-salarisgegevens/

En dan met name:
"Veel salarisadministratiekantoren en accountants geven salarisgegevens door aan pensioenfondsen, verzekeraars en premiepensioeninstellingen ten behoeve van het bepalen van de premie die de werkgever af moet dragen voor het pensioen van de werknemer.

Het doorgeven van deze gegevens aan verzekeraars of premiepensioeninstellingen kwalificeert echter als bemiddelen in de zin van de Wft, waarvoor op grond van artikel 2:80 van de Wft een vergunning moeten worden aangevraagd.
Dit interpreteer ik even grof dat je als ondermening een vergunning aan moet vragen om dit soort gegevens door te mogen geven aan derden. Zullen ze misschien wel hebben. Misschien ook niet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik denk dat ze een melding van een datalek moeten doen bij het AP als ze de gegevens doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Virtuozzo schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Eh, bij detachering is dat een tikkeltje grijs in de praktijk, maar daarbuiten is dit iets wat eigenlijk niet zou mogen. Een kandidaat-werkgever hoort enkel publiek beschikbare dan wel door de mogelijke werknemer aangereikte informatie te gebruiken. Het is contractueel beschermde én persoonlijke informatie. Het staat hen vrij daar toestemming voor te vragen aan een mogelijk werknemer, maar dat is het dan ook.
jouw tekst " Een kandidaat-werkgever hoort enkel publiek beschikbare dan wel door de mogelijke werknemer aangereikte informatie te gebruiken. Het is contractueel beschermde én persoonlijke informatie. Het staat hen vrij daar toestemming voor te vragen aan een mogelijk werknemer" dit leest als wetgeving, zelf geschreven of ligt er een bron aan ten grondslag?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Gezien de topicstart is het leed al geschied want er ligt een bod op tafel. Geen idee welke branche dit betreft maar ik zou met beide partijen geen zaken meer willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Hackus schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:56:
Zo moeilijk is het niet om een redelijke schatting te doen. Of het daadwerkelijk gevraagd en gegeven is weet je nooit
Waar baseer je op dat het 'niet zo moeilijk is' om een redelijke schatting te doen :? En wat noem jij een redelijke schatting? Is "tussen de 3000 en 5000 euro" een redelijke schatting?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als die klant van jouw werkgever je zó graag wil hebben dan zullen ze ook wel een beetje onderzoek doen (of zelfs al gedaan hebben) naar dat wat er markt conform is qua salaris?

Ik denk persoonlijk eerder dat je een probleem kán gaan krijgen met een overname beding wat is opgenomen in 't contract van je huidige werkgever mét die klant (maar ook dát is vaak te bespreken).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:02:
Gezien de topicstart is het leed al geschied want er ligt een bod op tafel. Geen idee welke branche dit betreft maar ik zou met beide partijen geen zaken meer willen doen.
De bouwsector, ik snap je punt volledig, zal ik ook zeggen als ik er verder af sta. Maar ik heb het naar mijn zin, en het niveau bedrijf investeert al in me terwijl ik nog niet eens bij hun in dienst was. Ik heb het naar me zin en het voelt goed, alleen de HR afdeling heb ik een naar gevoel bij... maar dat is ook een hele andere tak van sport dan bouwen;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

@wimmel_1 als er al contact is geweest, zal detacheerder ook al een bedrag hebben genoemd/geeist om werknemer zonder beding te laten doorstromen. Neemt niet onverwijld weg dat topicstarter als "handel" wordt gezien ipv "waardevol medewerker".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:05:
Als die klant van jouw werkgever je zó graag wil hebben dan zullen ze ook wel een beetje onderzoek doen (of zelfs al gedaan hebben) naar dat wat er markt conform is qua salaris?

Ik denk persoonlijk eerder dat je een probleem kán gaan krijgen met een overname beding wat is opgenomen in 't contract van je huidige werkgever mét die klant (maar ook dát is vaak te bespreken).
Overname bedding is al besproken, was gebaseerd op uren en die uren heb ik gemaakt;) Het aanbod wat ze doen is marktconform, maar het gaat mij om het proces dat ze doorlopen dat voelt niet fair. ( overigens is de aanbieding niet slecht maar kan beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:07:
@wimmel_1 als er al contact is geweest, zal detacheerder ook al een bedrag hebben genoemd/geeist om werknemer zonder beding te laten doorstromen. Neemt niet onverwijld weg dat topicstarter als "handel" wordt gezien ipv "waardevol medewerker".
Geldt dat niet voor iedere medewerker welke op detacheringsbasis werkzaam is? De klant vraagt om een dienst en wil deze dienst waarschijnlijk zélf goedkoper in kunnen gaan vullen. Dat die klant daardoor een stukje flexibiliteit moet gaan missen wordt initieel vaak over 't hoofd gezien (FTE: 1= géén, 2 = een half, pas met 3 wordt 't leuk). :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:01:
[...]

jouw tekst " Een kandidaat-werkgever hoort enkel publiek beschikbare dan wel door de mogelijke werknemer aangereikte informatie te gebruiken. Het is contractueel beschermde én persoonlijke informatie. Het staat hen vrij daar toestemming voor te vragen aan een mogelijk werknemer" dit leest als wetgeving, zelf geschreven of ligt er een bron aan ten grondslag?
Dit is waar privacy en personeelsdossier elkaar raken. Werkgevers kennen verplichtingen ten aanzien van beide. Een arbeidscontract is onderdeel van een personeelsdossier, derhalve onderhevig aan de verplichtingen die de werkgever daarbij draagt.

Nu is het wel mogelijk om gegevens uit een personeelsdossier dan wel het dossier zelf over te dragen aan een andere partij. Maar wel op basis van strenge voorwaarden. De werkgever, of dat nu een huidige of een vorige is, draagt immers aansprakelijkheid daarvoor. Heel eenvoudig geschetst, dit mag in het geval van faillissement, overname of fusie. Maar dat is het dan ook.

Dat personeelsdossier, in zijn volledigheid maar ook in onderdelen, omvat privacygevoelige zaken. Daar valt niet enkel een BSN onder, of NAW gegevens, maar ook salarisinformatie. Sinds 25 mei 2018 geldt er die "nieuwe" Europese privacywet. Die maakt heel veel zaken hard, maar dit aspect was dat al. Het juridische domein hiervoor is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming (UAVG).

Het staat vrij om een werknemer, of mogelijk werknemer, toestemming te vragen om gegevens op te vragen. Maar die toestemming is wel een vereiste. Er zijn goede redenen waarom instanties of bedrijven die informatie van die aard verwerken dan wel verder verwerken daar een mandaat voor moeten hebben, dan wel toestemming. Een gemiddeld bouwbedrijf, detacheringsbureau of uitzendbureau heeft dat niet. Als ik het mij goed herinner zijn daar Adecco, Randstad alsmede anderen een paar jaar geleden al best hevig voor op de vingers getikt geworden. Bij de een ging dat over identiteitsgegevens, weer bij een ander ging het om verstrekken van personeelsdossiers (waaronder salaris informatie bij overname werknemers) op aanvraag (dus geen toestemming), Randstad verwerkte en verstrekte zelfs medische gegevens bij registratie ziekmelding.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
MAX3400 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:54:
[...]

Absoluut niet tenzij je andere termen gebruikt.

Detacheerder rekent gewoon "flat fee" uurtarief aan opdrachtgever. Detacheerder trekt dan zelf kosten af en betaalt werknemer een loon.
downtime schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:56:
[...]

Natuurlijk niet. Het belang van de detacheerder is om jouw loon zo laag mogelijk te houden en van de klant een tarief te vragen wat zo hoog mogelijk ligt. Het verschil verdwijnt in de zakken van de detacheerder.
Uiteraard is het voor de detacheerder het prettigst als relevante gegevens niet bekend zijn bij de werkgever, echter is dit in de praktijk lang niet altijd het geval. Ben zelf wel eens bij een bedrijf over de vloer geweest waar de afspraak is zoals ik heb aangegeven. Het ging daar om een wat grotere klant en in plaats van per persoon een tarief afspreken is daar een contract waar is afgesproken dat per persoon een vooraf afgesproken percentage over de loonkosten mag worden berekend. Ook een goede vriend heeft al wel eens een jaar voor een detacheerder gewerkt en daar wist de uiteindelijke werkgever ook gewoon de loonkosten.

Vergeet ook niet dat het ook gewoon om uitbesteden van het risico gaat. De opdrachtgever weet ook wel dat ze extra moeten betalen, maar lopen daardoor minder risico. Het is dus ook helemaal niet gek als er vooral bij grotere bedrijven die gegevens gewoon bekend zijn.

Dit neemt overigens niet weg dat op het moment dat dit niet zo is het mij niet de bedoeling lijkt dat de detacheerder deze gegevens verstrekt. Maar op het moment dat je het idee hebt dat de voorwaarden acceptabel zijn en je zin hebt in het werken bij dat bedrijf zou ik er toch wel gewoon voor gaan. Verkassen kan altijd nog en niet aannemen van een leuke baan krijg je misschien spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:08:
Het aanbod wat ze doen is marktconform, maar het gaat mij om het proces dat ze doorlopen dat voelt niet fair. ( overigens is de aanbieding niet slecht maar kan beter)
Tja... HR.
Ik zou er niet te lang wakker van liggen en stevig met ze onderhandelen.
Zorg dat je er minimaal 10% boven komt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Bedrijf dat je overneemt (je huidige opdrachtgever) betaalt waarschijnlijk een fee aan je detacheerder. Deze fee is meestal gebaseerd op de gedorven inkomsten voor de detacheerder al jij uit dienst gaat. Jouw salaris speelt daarin natuurlijk een belangrijke rol. Jouw detacheerder verdient immers jouw uurtarief minus kosten, waar jouw salaris het grootste deel van is.

Om te kunnen controleren of de fee redelijk is, moet jouw opdrachtgever dus jouw salaris weten. Het is niet per se om jou een aanbod te doen, maar voornamelijk om de fee te checken. In dat kader is het dus relevant om jouw salaris door te geven.

Uiteraard staat het je vrij om verder zelf te onderhandelen over je nieuwe salaris he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morrar schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:43:
Bedrijf dat je overneemt (je huidige opdrachtgever) betaalt natuurlijk een fee aan je detacheerder. Deze fee is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de gedorven inkomsten voor de detacheerder al jij uit dienst gaat. Jouw salaris speelt daarin natuurlijk een belangrijke rol. Jouw detacheerder verdient immers jouw uurtarief minus kosten, waar jouw salaris het grootste deel van is.

Om te kunnen controleren of de fee redelijk is, moet jouw opdrachtgever dus jouw salaris weten. Het is niet per se om jou een aanbod te doen, maar voornamelijk om de fee te checken. In dat kader is het dus relevant om jouw salaris door te geven.

Uiteraard staat het je vrij om verder zelf te onderhandelen over je nieuwe salaris he....
Het tarief wat er nú voor hem betaald wordt is waarschijnlijk niet eens het bedrag wat er voor hém als persoon betaald wordt maar wat er voor één FTE wordt afgerekend. Als TS ziek is zal z'n werkgever (de detacheerder) er een ander poppetje neer moeten kunnen gaan zetten en als dát poppetje vervolgens op vakantie gaat dan zal er nóg een ander poppetje aanwezig moeten zijn bij de huidige werkgever (detacheerder).

Vaak wordt er in eerste instantie té licht gedacht door de "klant" (de opdrachtgever van de TS) en kan hij (TS), ná overname door die opdrachtgever, z'n taak ook niet meer vervullen zoals 'ie dat nú doet .....

Als ik alle overnames had aanvaard dan vrees ik dat ik gemiddeld aan de 100 uur per week had gezeten gedurende 53 weken per jaar..... Alleen al om 't werk áf te kunnen krijgen zonder dat er spraken geweest was van een 24/7 stand-by regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:43:
Bedrijf dat je overneemt (je huidige opdrachtgever) betaalt natuurlijk een fee aan je detacheerder. Deze fee is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de gedorven inkomsten voor de detacheerder al jij uit dienst gaat. Jouw salaris speelt daarin natuurlijk een belangrijke rol. Jouw detacheerder verdient immers jouw uurtarief minus kosten, waar jouw salaris het grootste deel van is.

Nee, dat hoeven ze niet. Sterker nog, ze kunnen ook zonder die gegevens prima indicaties opstellen. Voor HR is dat niet moeilijk, marktconformiteit, inschatting potentieel medewerker, berekening inzetbaarheid en doelstellingen, e.d.

De fee voor het detacheringsbedrijf is puur tussen potentieel-werkgever en dat bedrijf. De TS staat daar volledig buiten. Beide partijen zouden hem om informatie of informatie delen kunnen vragen, maar als ik zo vrij mag zijn, dan is voor waardebepaling overdracht HR bij beide wel erg armzalig.

Die fee zal hoogstwaarschijnlijk al lang een indicatie hebben, contractueel tussen die twee partijen. Misschien moet die bijgesteld worden, maar dat is een kwestie van hun contractuele relatie.

Het is enkel relevant om salarisinformatie te hebben/krijgen wanneer men laks, lui of ongeïnformeerd is. Daarbij, VAG/UAVG, men heeft geen mandaat om een onderdeel van een personeelsdossier tot component van een andere, eigen contractuele relatie te maken.

Enfin, juridisch gezien is het redelijk eenvoudig. Nee, de potentieel-werkgever mag dit soort informatie niet bij de huidige werkgever opvragen. Doen ze dat wel, dan draagt die laatste daar aansprakelijkheid voor. Geeft de werknemer toestemming, dan is er geen complicatie.

Het staat hen vrij de werknemer voor toestemming of de informatie direct te vragen. Dat mag. Dat hoeft niet gegeven te worden.

Ik zou er als TS gewoon als vrolijk mens bij opzij stappen. Maar jongens, UAVG en AVG, dat is mijn personeelsdossier, dat mag niet overgedragen worden. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Jullie kennen me, weten wat ik kan, weten wat ik aan tafel breng, en het is nou niet echt moeilijk om zaken te doen toch? Als er nog iets tussen jullie en het detacheringsbedrijf gehandeld moet worden, prima, maar dat staat los van jij en ik hier en nu. Nou, werk aan de winkel.

Het is een zakelijke relatie. Iedere partij dient daar eigen en andermans waarde te bepalen om die relatie te kunnen vormen.

De meeste bedrijven weten dit soort zaken ook tegenwoordig gewoon niet. Men doet maar wat, men zegt maar wat, niet eens met kwade intentie. Mag en moet wel rustig gecorrigeerd worden, en dat kan heel prima constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:26
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Het tarief wat er nú voor hem betaald wordt is waarschijnlijk niet eens het bedrag wat er voor hém als persoon betaald wordt maar wat er voor één FTE wordt afgerekend. Als TS ziek is zal z'n werkgever (de detacheerder) er een ander poppetje neer moeten kunnen gaan zetten en als dát poppetje vervolgens op vakantie gaat dan zal er nóg een ander poppetje aanwezig moeten zijn bij de huidige werkgever (detacheerder).
Hangt ook weer van de afspraken tussen detacheerder en klant af. Ik wordt ook gedetacheerd, maar als ik een paar weken op vakantie ben of door ziekte een paar dagen niet kan komen, wordt ik echt niet vervangen bij de klant, simpelweg omdat dat niet loont voor klanten. Iemand volwaardig aan de gang krijgen kost gewoon een paar weken, en dan loont vervanging alleen als iemand echt langere tijd uit de running is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik zou het bod weigeren, om twee redenen:

1. het is op een manier tot stand gekomen van “zo min mogelijk betalen”. En niet op basis van een autonome bepaling van jouw waarde.

2. het komt van een werkgever die zixh met praktijken onder 1. bezighoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 19:46
het is vrij simpel. Salarisgegevens zijn gevoelige persoonsgegevens, zoals bepaald in de Wbp (meldplicht datalekken). gevoelige of bijzondere persoonsgegevens mogen niet verwerkt worden. Dit kan alleen indien dit absoluut noodzakelijk is. Dus ja, voor een contractuele overeenkomst is er een verwerkingsgrond aanwezig, maar voor het doorsturen van persoonsgegevens lijkt mij dit niet het geval, tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt gegeven. Dit lijkt mij een behoorlijke overtreding, want het beïnvloed in een bepaalde mate je onderhandelingspositie. Ik zou het melden bij de detacheerder (verwerkingsverantwoordelijke), en zij dienen dit via een datalekkenprocedure op te nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Stephanvr op 07-07-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
En met die beschadigde onderhandelingspositie ga je niet meer tot het beste resultaat komen.

Tijd voor een andere werkgever, niet de twee die over jouw rug handjeklap spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Toen ik werd voorgesteld is er een uurtarief neergelegd op basis van een salarisindicatie. Gewoon bij de opdrachtgever op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Stephanvr schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:26:
Dus ja, voor een contractuele overeenkomst is er een verwerkingsgrond aanwezig,
Zelfs voor een contractuele overeenkomst (detacheerder, uitzender, w/e) is het doorgeven van het feitelijke salaris niet eens nodig. Het uurtarief is namelijk meer dan enkel het salaris van de medewerker die gecontracteerd wordt.
Pagina: 1