Toon posts:

Windows 10 icons verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn vraag kan worden samengevat in onderstaande schermafbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25umakk.png

Al mijn mappen zien er zo uit. Alle icons van alle soorten bestanden zijn verdwenen, en ik heb geen idee hoe dit is gebeurt, en vooral hoe dit te verhelpen. Daarnaast opent de 'Deze PC' map niet. Er blijft "Bijna klaar..." in beeld staan terwijl de groene laadbalk nooit vol geraakt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t. (denk ik?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het verwijderen en daarmee verversen van de icon cache heb ik reeds geprobeerd. Het veranderde niets..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pak een JPG, rechtermuis, Open With, applicatie kiezen, vinkje zetten onderin "always open"?

Blijft de vraag; heb je de afgelopen dagen updates gekregen van Windows, een andere applicatie, iets anders? Heb je dan ook eventueel een Restore Point om terug te zetten?

[ Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 06-07-2018 19:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check de SMART ook eens met iets als CrytalDiskInfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:32:
Pak een JPG, rechtermuis, Open With, applicatie kiezen, vinkje zetten onderin "always open"?

Blijft de vraag; heb je de afgelopen dagen updates gekregen van Windows, een andere applicatie, iets anders? Heb je dan ook eventueel een Restore Point om terug te zetten?
Een vinkje zetten doet niets. Het is ook niet enkel bij JPG bestanden, maar bij alle soorten bestanden.
Er is niets geüpdatet, niet recent in ieder geval. Ik heb ook geen Restore Point.
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:35:
Check de SMART ook eens met iets als CrytalDiskInfo.
Hier kan ik niet heel veel meer op antwoorden dan: SMART? en CrystalDiskInfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:53:
[...]

Hier kan ik niet heel veel meer op antwoorden dan: SMART? en CrystalDiskInfo?
SMART geeft aan of je HDD/SSD mogelijk een probleem heeft. Met dat programma kan je dat zien. Mogelijk laad de boel niet of langzaam omdat er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:04:
[...]

SMART geeft aan of je HDD/SSD mogelijk een probleem heeft. Met dat programma kan je dat zien. Mogelijk laad de boel niet of langzaam omdat er een probleem is.
Ik zie niets geks, en dat programma geeft 100% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:07:
[...]

Ik zie niets geks, en dat programma geeft 100% aan.
Dat is mooi. Dan moet het bijna wel softwarematig zijn. Al een virusscan gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je een nieuw windows account aanmaakt en daarop inlogt, zijn de iconen dan terug?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maykel_Melis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 22:12
Ik zat me af te vragen, staat 'bestands extensie' wel aan? Ik kan ze zien op de schermafbeelding maar misschien is dat wel nep en blijkt dat alle namen hernoemt zijn naar naam.jpg.piet, waar piet de (nieuwe) extensie is.

Als je op een bestand dubbel klikt, opent het bijbehorende programma zich of gebeurd er helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Maykel_Melis schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 04:12:
Ik zat me af te vragen, staat 'bestands extensie' wel aan? Ik kan ze zien op de schermafbeelding maar misschien is dat wel nep en blijkt dat alle namen hernoemt zijn naar naam.jpg.piet, waar piet de (nieuwe) extensie is.

Als je op een bestand dubbel klikt, opent het bijbehorende programma zich of gebeurd er helemaal niets?
Dit dus, openen je bestanden nog wel? Zo niet lijkt het me op een cryptolocker (of een ander virus oid wat de extensies verandert heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik vrees dat je gelijk hebt; je ziet de extensie, terwijl "hide extensions" aan staat. D'r zit dus nog een extensie achter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Het werkt allemaal prima. Foto's en programma's openen verder zonder problemen.

M'n virusscanner vind niets. Het opnieuw inloggen op een ander account moet ik nog even proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Monday 9 July 2018 @ 08:44:
[...]

Het werkt allemaal prima. Foto's en programma's openen verder zonder problemen.

M'n virusscanner vind niets. Het opnieuw inloggen op een ander account moet ik nog even proberen..
Ik neem aan dat je en backup hebt (van oa. de foto's)? Als je die terug zet, heb je het probleem dan nog steeds? Inloggen op een ander account kan inderdaad ook helpen. Als het dan wel werkt, dan zit zit het het issue in het gebruikersprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
Is het enkel bij JPEG extensies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhanToM__ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:45:
Is het enkel bij JPEG extensies?
Nee, bij alle extensies, op alle schijven.

Ik zal alle in dit topic benoemde acties binnenkort even uitvoeren. Het is de pc van mijn ouders, dus ben er niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
Grote kans, dat je te weinig vrije ruimte over hebt op je Windows schijf. Op dat moment verdwijnen icoontjes wel eens
Zelfde eens gehad bij mn ouders op de pc. Ruimte vrijgemaakt en icoontjes werden weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bangkirai schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:22:
Grote kans, dat je te weinig vrije ruimte over hebt op je Windows schijf. Op dat moment verdwijnen icoontjes wel eens
Zelfde eens gehad bij mn ouders op de pc. Ruimte vrijgemaakt en icoontjes werden weer zichtbaar.
Ik gok dat dat niet het euvel is. Het is een relatief nieuwe pc (nog geen jaar oud), en er worden geen zware programma's op gedraaid. Een beetje Word, mailen en browsen op internet en dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Als je je icon cache weg gooit en opnieuw opstart dan zou die alle icoontjes opnieuw moeten laden.

https://winaero.com/blog/...icon-cache-in-windows-10/

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
En als je nu bij folder options alles op default zet? En eventueel met CCleaner er even doorheen gaan.
Pagina: 1