Toon posts:

back-trace via proc :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik vaag ken beweert dat je processor een soort van signaal uitzend op het moment dat jij verbonden bent met internet. Hij zegt dat ze zo hackers kunnen opsporen. Je spoort op die manier de plaats van de pc op zegt hij.

Volgens hem is op die manier de hacker gepakt die de site van het witte huis heeft gekraakt.

Ik geloof van dit hele verhaal niks. volgens mij kunnen ze je alleen traceren via je ip/provider. en niet via de hardware die in je pc zit.

Ik heb hier en daar wat gezocht en de gozer die de site van het witte huis heeft gehack is gepakt omdat iemand anders zijn nick achterliet.

Ik heb weinig verstand van dit soort zaken maar mijn "gezonde" verstand zegt dat dit bull shit is. maar misschien ook niet.

Weet iemand hoe het echt zit ??

bvd.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Op zich kun je wel via de hardware gepakt worden: elke Pentium III heeft een aparte code ingebakken... die gewoon via software en dus ook over het Internet op te vragen is...

Maar dat verhaal dat jouw vage kennis vertelt is gewoon onzin. CPU's zenden geen signaal mee, hooguit software.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op zich kun je wel via de hardware gepakt worden: elke Pentium III heeft een aparte code ingebakken... die gewoon via software en dus ook over het Internet op te vragen is...
Alleen staat die d8 ik wel standaard uit :)

Maar zoals Brian al zegt, dis gewoon bull.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:15
stond meen ik eerst aan en dat hebben ze later eruit moeten halen.
Ik vind het ook niet kunnen. Dit is imo gewoon schending van je privacy. Net als die copieerbeveiliging die ze bij win XP willen gaan inbakken...
Dan zou er als je win installeerd een file met alle gegevens over je config in een database bij MS gestopt worden..als je dan op een andere pc dezelfde cd wil installeren vergelijkt ie de config met de database en als ie teveel afwijkt mag je niet installeren :?
Stel je voor zeg...ze hebben zelfs problemen met msn...stel dat dan die database eruit ligt..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 23:24 schreef Brian Dickens het volgende:

Maar dat verhaal dat jouw vage kennis vertelt is gewoon onzin. CPU's zenden geen signaal mee, hooguit software.
Dus als ik het goed begrijp kan met een bepaald programma de code van een pentium 3 processor worden opgevraagd en met die code kunnen "ze" je dus wel traceren.

En weet iemand hoe het precies zit met die hack van het witte huis?

En die code van een pentium is dat alleen bij een pentium 3 of ook bij ouder/nieuwere pentium varianten?

( Ik heb wel erg veel te vragen >:) )...maar ja.. zo hou ik andere van de straat ;)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 18:07 schreef red-dragon het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp kan met een bepaald programma de code van een pentium 3 processor worden opgevraagd en met die code kunnen "ze" je dus wel traceren.
Moet je wel de code aan hebben staan in de bios.
En die code van een pentium is dat alleen bij een pentium 3 of ook bij ouder/nieuwere pentium varianten?
Volgens mij alleen bij de P!!! Katmai, of de nieuwere versie's t ook hebben kan ik niet zeker zeggen.
De P4 heeft m volgens mij officieel niet.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik ben al wat wijzer maar ik ben er nog niet helemaal uit.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die jongen sprak zuiver Bullshit.

Je kan hooguit (en zelfs dat is ERG knap) een code van een proc achterhalen, een gegeven waar je alsnog geen fuck aan hebt.

Maar je proc laat nergens "sporen" achter als je dat bedoelt, ze hebben iig een ip nodig waar die persoon nog steeds op ingelogd is....

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik weet niet hoor, maar processoren draaien toch op een bepaalde kloksnelheid en zenden hierdoor toch ook ruis op die frequentie uit? Op die manier zou je op zich wel iemand kunnen traceren, alleen volgens mij komt die ruis niet erg ver.

Byteripper.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 18 juli 2001 01:08 schreef qball het volgende:

[..]

Alleen staat die d8 ik wel standaard uit :)
Dat maakt niets uit, is middels een ActiveX scriptje weer te activeren. Of middels andere software. Dat het in je BIOS uitstaat zegt dus op zich nog niets.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 20:32 schreef Byteripper het volgende:
Ik weet niet hoor, maar processoren draaien toch op een bepaalde kloksnelheid en zenden hierdoor toch ook ruis op die frequentie uit? Op die manier zou je op zich wel iemand kunnen traceren, alleen volgens mij komt die ruis niet erg ver.

Byteripper.
Nee.. kan me niet voorstellen dat die ruis doordringt tot het witte huis ;)

Iedereen die een beetje weet hoe zijn IP implementatie eruit ziet weet dat er niet zoiets als "processor codes" worden gestuurd.. alhoewel ik een beetje zou uitkijken, ik hou 't best wel voor mogelijk dat MS IE dit in toekomst bijv. bij diverse HTTP headers als browser identifier mee stuurt ofzo..

Als je het principe van nmap kent, dan weet je dat je wel bepaalde type machines kunt identificeren aan de "opmaak" van bepaalde IP packets, dit kan soms misschien helpen bij het tracen van hackers, maar hiervoor heb je wel een volledige log van de hack nodig op IP packet niveau denk ik.
Pagina: 1