Mobiel.nl verzekering (wertgarantie) wil te weinig uitkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
Hoi mede tweakers,

Als eerst even toelichten wat de doel van dit topic is:
Puur jullie mening en/of ervaring met mobiel verzekering horen.

In januari heb ik een Mate 10 Pro via mobiel.nl gekocht icm een tele2 abonnement, en heb ik die ook laten verzekeren via Mobiel.nl bij wertgarantie.

De telefoon heeft mij in totaal 629€ gekost maar hij viel onder de 800€ categorie, want dat was de los prijs van het toestel.

Ik heb destijds ook congact gehad met mobiel.nl daarover en ze hebbe gezegd dat in geval van totaal los of diefstal dat ik gedekt was voor een vervangend toestel van het zelfde categorie, minus 50€ eigen risico.

Voorwaarden van wertgarantie is de volgende :
Maximum schadeloosstelling per schadegeval Vergoeding van de voor de reparatie van het defecte apparaat werkelijk bestede kosten inclusief arbeidsloon. Bij onherstelbare schade of bij totaalverlies (en indien afzonderlijk gekozen bij diefstal) vergoeden wij maximaal de kosten van een vervangend toestel van hetzelfde type en dezelfde kwaliteit. Er is sprake van een totaalverlies, wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde van het verzekerde apparaat op het tijdstip dat de schade optrad.
Telefoon is vorige maand gestolen, alles volgens de boekje gedaan en zo snel mogelijk aan Wertgarantie door gegeven, ze vroegen naar de aankoop bon van het toestel en het was bijna 2 weken stil, heb ik meerdere malen contact moeten zoeken en uiteindelijk is gisteren de beslissing genomen, ze dekken Max 350€.

Ik vind de genoemd bedrag erg laag aangezien zij zelf aangeven dat ze de kosten van een telefoon van het zelfde type en kwaliteit vergoeden.

De Mate 10 Pro heeft nu een nieuwe waarde van 500€, andere vergelijkbare toestellen zitten ongeveer op dit range.

Ik heb dan een mail zowel naar wertgarantie als naar mobiel.nl gestuurd (zij verkopen die verzekering) waar ik aangeef dat ik niet eens ben met de vergoeding en ik leg ook uit de specificaties van de Mate 10 Pro en ik vraag welke telefoon van 350€ aan die eisen voldoet.

Dat is namelijk :
  1. Een Kirin 970 SoC of vergelijkbaar (Snapdragon 835 of 845)
  2. 6GB RAM / 128GB opslag UFS 2.1
  3. USB-C met USB 3.1
  4. 6" FHD+ OLED scherm
  5. Stereo geluid
  6. IP67 water en stof bestendigheid certificering
  7. Cameras met een 97 DxO mark punten
Mobiel.nl schrijft terug:
Bedankt voor je e-mail.

Wat vervelend dat de toezegging en de uitkering van Wertgarantie niet overeenkomen. Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op de besluiten van de verzekeraar. Wij hebben de aanmelding bij Wertgarantie verzorgt, maar het verdere contact met hen loopt via de verzekeraar zelf. Wij hopen dat het probleem kan worden verholpen.
Toch vraag ik mij af als Mobiel.nl niet mijn aanspreek punt is, want zij verkopen die verzekering.

En in mijn ogen is een vergoeding van 500€ de juiste in dit geval, - 50€ eigen risico, dat is dan 450€.

Iemand hier ervaring mee?

Als wertgarantie en mobiel.nl mij niet verder willen helpen, wat zou een goede vervolg stap kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mobiel en Tele2 moeten dit oplossen met de verzekeraar. Want als ik je startpost correct interpreteer, is de telefoon behorend bij het abonnement en daardoor heb je een ander bedrag bijbetaald dan de losse toestelprijs.

Mobiel.nl is inderdaad wel je aanspreekpunt; misschien dat zij in ieder geval kunnen kijken tegen welke prijs een toestel geleverd kan worden doorze en dit dan met de verzekeraar overleggen om jouw schadeloosstelling "beter" te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AZ -> SF

[ Voor 162% gewijzigd door winkbrace op 06-07-2018 14:54 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Misschien dat ik het verkeerd lees, maar "Bij onherstelbare schade of bij totaalverlies (en indien afzonderlijk gekozen bij diefstal) vergoeden wij maximaal de kosten van een vervangend toestel van hetzelfde type en dezelfde kwaliteit."
Hetzelfde type: Mate 10 Pro (nieuw: €500)
Dezelfde kwaliteit: tweedehands, 6 maanden oud = 80% nieuwwaarde (gokje van mijn kant!)

Haal daar nog €50 eigen risico vanaf en je komt op €350.

Daarbij staat er ook nog een 'maximaal' in de zin. Geen idee wat dat woord precies voor consequenties kan hebben.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
Welkom bij het fenomeen verzekering. Net als een bank; da's een organisatie die je voor goed geld een paraplu leent, en als het begint te regenen vragen ze m terug.

Dingen die je uit je spaargeld kunt vervangen moet je nooit verzekeren.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:26
Tja de dagwaarde kan prima 400 zijn. - de 50 euro eigen bijdrage is 350 euro.
Verzekerinningen verschuilen zich achter allerlei regeltjes in hun AV. Daarom gooi ik ook mijn scooter na 1 jaar uit de anti diefstal en all risk. Puur omdat de dagwaarde dan per maand zo hard achteruit gaat. Dat het niet meer loont. En zal hij de minimale WA verzekering overhebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
@MAX3400 Jup, het toestel is door de korting van Tele2 goedkoper geworden, ik heb 629€ (anders was het 780€ geweest) voor betaald, echter ben ik geen tele2 klant meer.

Ik ga mobiel.nl nogmals op hun plichten als verkopen wijzen, maar zal ik ook flexibeler probeer te zijn, als de verzekering maar 350€ wilt uitekeren en mobiel.nl met een korting op mijn aankoop komt om het verschil tussen de uitgekeerd bedrag en wat ik verwacht te voldoen (100€ zoals ik het zie), zal ik ook prima vinden

@vanaalten & @loki504
Het mooie is, ik krijg de bedraag pas uitgekeerd wanneer ik de bon van een nieuwe toestel presenteer, dan wordt de verzekering ook overgedragen aan de nieuwe telefoon, dus kopen van een tweede hands is niet mogelijk.

En ik heb altijd probleem met interpreteren van die voorwaarden, Nederlands is niet mijn moeder taal, maar ik denk dat ze opzettelijk zo vaag terminologie gebruiken.

@SkiFan Jup, lesje wel geleerd hier.

Ik verwacht al wat de antwoord van wertgarantie Zou zijn, dus ik ga maandag bellen met het juridisch loket en misschien een afspraak inplannen.

Ik hou de post geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik heb net even snel in de AV gekeken en zie nergens dat na diefstal je eerst een bonnetje moet overleggen alvoren ze uitbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
Luinwethion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:01:
Ik ga mobiel.nl nogmals op hun plichten als verkopen wijzen
Een verzekering is een dienst en geen product. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed eigenlijk dat je bij een dienst naar de dienstverlener zal moeten voor klachten, en dat is wertgarantie en niet mobiel.nl.

Verder vrees ik dat wertgarantie met een nieuwwaarde van 500 euro, 80% gerekend minus 50 euro eigen risico, een fair uitbetaalbedrag geeft.

Nogmaals de dooddoener dan maar: telefoonverzekeringen zijn duur en keren weinig uit, zeker bij dingen die zo hard afschrijven als een Huawei-smartphone.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Richh schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:14:
[...]

Een verzekering is een dienst en geen product. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed eigenlijk dat je bij een dienst naar de dienstverlener zal moeten voor klachten, en dat is wertgarantie en niet mobiel.nl.

Verder vrees ik dat wertgarantie met een nieuwwaarde van 500 euro, 80% gerekend minus 50 euro eigen risico, een fair uitbetaalbedrag geeft.

Nogmaals de dooddoener dan maar: telefoonverzekeringen zijn duur en keren weinig uit, zeker bij dingen die zo hard afschrijven als een Huawei-smartphone.
Hangt helemaal van de constructie af. Zo moet ik voor mijn Scooter verzekering bij mijn verkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Richh schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:14:
[...]

Dat is dan ook mijn vraag, hopelijk komt wat verduidelijking bij het juridisch loket, want inderdaad als je bijvoorbeeld via independer een zorg verzekering afneemt is independer niet je contact punt maar ik kan me herinneren om een kassa aflevering over mobiel verzekering en wie daar aansprakelijk voor is als de verzekering niet wilt uitkeren (in mijn geval wilt die wel uitkeren maar dan een bedrag die ik niet mee akkoord ben) en in dit geval was de verkoper dan aansprakelijk.

Dat wilt natuurlijk niet zo veel zeggen, vaak lossen winkels dit soort problemen op onder media druk om gewoon een goede imago te geven, maar who knows.

In principe loop ik geen geld mis, over 1 jaar heb ik 138€ betaald en krijg in dit geval 350€ uitgekeerd daarnaast is de volgende telefoon ook verzekerd, alleen is meer om een principe kwestie van leef je voorwaarden na of maak ze duidelijker voor de klant.

Ik kijk er na uit want ik te horen krijg van het juridisch loket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Oké even een update.

Volgens het Juridisch loket: mobiel.nl heeft wel wat verantwoordelijkheden, zij faciliteiten niet alleen de verzekering service, zij promoten het actief tijdens de gehele proces van bestellen van je abonnement en je verlaat de pagina niet eens, je hoef alleen maar een vinkje aan te klikken.

Ook staat in de AV niks over de dagwaarde maar over de compensatie van een toestel van het zelfde type en kwaliteit, dat mijn aanschaf prijs lager was doet het niet toe want ik was verzekerd voor de originele hogere aanschaf prijs.

Ik ga een aangetekende brief sturen, ik heb inmiddels al een toestel gekocht, 470€, en ik ga eisen een vergoeding van 50€ meer, dus 400€ in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Als je zo zeker bent over bovenstaande punten moet je niet 400 eisen maar dus de prijs die het toen was waarop de verzekering is afgesloten.

Overigens dit soort wazige teksten zorgen er voor mij al voor dat ik afhaal bij dit soort bedrijven want je kan het op heel veel manieren interpreteren dat het altijd in jouw nadeel wordt uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Luinwethion Heeft het juridisch-loket deze tekst geschreven ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:47:
Als je zo zeker bent over bovenstaande punten moet je niet 400 eisen maar dus de prijs die het toen was waarop de verzekering is afgesloten.
Dat is natuurlijk vragen hoe ver wil je gaan, een vergelijkbare toestel van het zelfde type en kwaliteit kost niet meer de 800€ die de mate toen gekost heeft, maar het kost zeker meer van 400€. Dus iets tussen 500~450€ zou ik fair vinden, - 50€ eigen risico.
Hackus schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:58:
@Luinwethion Heeft het juridisch-loket deze tekst geschreven ?
Nee ik heb alleen telefonisch contact gehad, ze adviseren om zelf even te proberen, anders zou ik langs komen met alle papieren voor verdere onderzoek.

Nou mijn Nederlands is ver van perfect maar ik laat een collega even de brief corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53

SuBBaSS

-has Ryzen

Toestel in januari gekocht, die is dus al niet meer 'nieuw'.
Hoe je dan wel de volledige nieuwprijs verwacht is me een raadsel.
Zo werkt het gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
SuBBaSS schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:50:
Toestel in januari gekocht, die is dus al niet meer 'nieuw'.
Hoe je dan wel de volledige nieuwprijs verwacht is me een raadsel.
Zo werkt het gewoon niet...
Hangt er maar net vanaf. Mijn scooter krijgt bij diefstal en tal los de eerste 3 jaar gewoon de nieuw prijs vergoed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
Luinwethion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:55:
Ook staat in de AV niks over de dagwaarde maar over de compensatie van een toestel van het zelfde type en kwaliteit, dat mijn aanschaf prijs lager was doet het niet toe want ik was verzekerd voor de originele hogere aanschaf prijs.
Als de algemene voorwaarden zoals die via mobiel.nl te vinden zijn ook de algemene voorwaarden zijn waarover jij beschikt, dan staat er wel degelijk iets in over de dagwaarde:
Art. 3 Omvang van diensten
(...)
(3) Wanneer (...) de verzekerde zaken van de verzekerde gestolen zijn, dan zal de verzekeraar
overgaan tot het vergoeden van een vervangende zaak. (...) De waarde van de vervangende zaak is in
functie en/of kwaliteit tenminste gelijkwaardig aan de verzekerde zaak zoals de waarde is op het moment van diefstal (...). De vervangende zaak hoeft niet een nieuw apparaat te zijn. (...)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53

SuBBaSS

-has Ryzen

loki504 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Hangt er maar net vanaf. Mijn scooter krijgt bij diefstal en tal los de eerste 3 jaar gewoon de nieuw prijs vergoed.
Da's waar. Punt is dat je dat ook alleen maar kunt claimen als dat met nadruk in de voorwaarden staat.
In dit geval is dat niet zo en dat betekent dus automatisch: juridisch getouwtrek of akkoord gaan met het voorstel en die 150 euro 'verlies' nemen.

Het is allemaal hartstikke zuur voor TO maar zoals ook al door anderen aangehaald: verzekeringen (helemaal dit soort, zelf ruime ervaring met "Harmony Service Center" die ook in verzekeringen deed, jaren geleden was dat weliswaar) willen liefst helemaal niets uitkeren en stellen de voorwaarden vaak op zo'n manier op dat je als consument al snel aan het kortste eind trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
voske schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Als de algemene voorwaarden zoals die via mobiel.nl te vinden zijn ook de algemene voorwaarden zijn waarover jij beschikt, dan staat er wel degelijk iets in over de dagwaarde:

[...]
Interessant, zodra ik thuis ben ga ik het vergelijken met de documenten die ik destijds hen ontvangen, maar wat daar staat is wat ik in de OP heb geplakt.

-

Er is dus beentje hoop, ik had nog geen reactie van Weergarantie gekregen van mijn mail, nou kreeg vandaag een telefoontje en ze zeggen dat ze gaan kijken als de calculatie juist is, dat kan wel langer duren want dat moet naar de HQ in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Even een update.

Heb nog niks gehoord van verzekeraar, maar wel van de politie.

Against all odds... De telefoon is terecht, dit na 5 dagen van de brief die ik kreeg dat ze geen genoeg bewijzen hadden om verder in onderzoek te doen (omdat Politie te kort aan personeel heeft, kon ik de aangifte pas doen na 1 week van de gebeurtenis, all prive en openbare cameras in de buurt hadden de film van die dag zeker niet meer), hoe en waar is mij niet verteld, ook konden ze niks zeggen over de status van de telefoon.
ik vermoed dat de iemand de telefoon probeerde te verkopen misschien? Hij is geregistreerd bij stopheling.nl

Wanneer ik de telefoon mag ophalen is niet bekend, dus ik wacht ook even met doorgeven van de nieuwe status, als de telefoon in goede status is en ze nog niet uitgekeerd hebben, dan trek ik de claim in, anders is kwestie om te zien wat zij doen, de uitgekeerd bedrag terug betalen of de telefoon naar hun sturen.

Als de telefoon kapot is en ze nog niet betaald hebben, dan trek ik de diefstal claim in en open ik een reparatie claim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

loki504 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:40:

Dat is puur afhankelijk van verwachte levensduur en hoogte/prijs van het product. Nieuwe auto's (kentekendatum) gaan bij aantal verzekeringen zelfs tot 3 jaar met aanschafwaarde, daarna vervangwaarde en zit het tegen mogelijk dagwaarde. Andere verzekeringen stoppen zelfs al bij 6 maanden en gaan daarna vervangwaarde.

Een telefoon van een halfjaar (garantietermijn/gemiddeld gebruik) is relatief al mogelijk voorbij die 3 jaar van jouw scooter (stel 10-15 jaar).

Daarnaast, afhankelijk van je verzekering, zit je bij scooter/auto weer met het bonus/malus aspect, ook al krijg je na 3 jaar nieuwwaarde, is de kans best groot je ook meteen wat bonus mag inleveren en je per saldo toch nog een deel ervan terugbetaald. Een verzekering van een telefoon gaat niet omhoog nadat jij een claim in hebt gediend van diefstal.

Maar goed nieuws dat hij terecht is (nouja, bijna) :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:33

LankHoar

Langharig tuig

Dat gebeurt volgens mij echt niet vaak! Nu hopen dat ie in goede staat is. Overigens lijkt het me inderdaad wel handig om even af te wachten met het veranderen/intrekken van je claim. Sowieso kun je wachten tot je antwoord krijgt van het hoofdkantoor, want ben toch ook wel benieuwd naar hun reactie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luinwethion
Zo Final update.

Fout is gevonden, verzekeraar ging vanuit van een mate 10 Lite, niet de pro. Waar mensen werken kan fouten voorkomen, alleen duurde iets lang voor dat ik de juiste persoon te pakken kreeg.

Zij willen ook de volledige aankoop prijs van mijn G7 vergoeden, dus 476€, wat ik prima vind, zij hebben vorige week die 300€ uitbetaald en nu betalen ze de rest

Nou hoe zit met de andere telefoon?

Ik heb helaas geen bericht van de politie nog, het is blijkbaar ver van mijn woonplaats gevonden, laatste dat ik hoorde is dat een paar deuken en diepe krassen in het scherm.

Zosra ik die in handen krijg gaat die direct naar de verzekeraar, telefoon is volgens de beschrijving van de politie ook veel minder waard dan de uitgekeerde schade vergoeding.

Iedereen bedankt voor het mee denken en mee discussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Goed om te horen dat het is opgelost. En naar de verzekering sturen lijkt mij de beste optie. Al vermoed ik dat hun hem direct recyclen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
Verzekering is nu ook eigenaar ervan geworden, die subrogeert door de uitkering van de schade in jouw rechten.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
SkiFan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:02:
Verzekering is nu ook eigenaar ervan geworden, die subrogeert door de uitkering van de schade in jouw rechten.
Inderdaad, wat ze ermee gaan doen weet ik niet, volgende week mag ik het ophalen, zorg ik dat niks meer daarop staat en mag die door naar de verzekeraar.
Pagina: 1