Hoi mede tweakers,
Als eerst even toelichten wat de doel van dit topic is:
Puur jullie mening en/of ervaring met mobiel verzekering horen.
In januari heb ik een Mate 10 Pro via mobiel.nl gekocht icm een tele2 abonnement, en heb ik die ook laten verzekeren via Mobiel.nl bij wertgarantie.
De telefoon heeft mij in totaal 629€ gekost maar hij viel onder de 800€ categorie, want dat was de los prijs van het toestel.
Ik heb destijds ook congact gehad met mobiel.nl daarover en ze hebbe gezegd dat in geval van totaal los of diefstal dat ik gedekt was voor een vervangend toestel van het zelfde categorie, minus 50€ eigen risico.
Voorwaarden van wertgarantie is de volgende :
Ik vind de genoemd bedrag erg laag aangezien zij zelf aangeven dat ze de kosten van een telefoon van het zelfde type en kwaliteit vergoeden.
De Mate 10 Pro heeft nu een nieuwe waarde van 500€, andere vergelijkbare toestellen zitten ongeveer op dit range.
Ik heb dan een mail zowel naar wertgarantie als naar mobiel.nl gestuurd (zij verkopen die verzekering) waar ik aangeef dat ik niet eens ben met de vergoeding en ik leg ook uit de specificaties van de Mate 10 Pro en ik vraag welke telefoon van 350€ aan die eisen voldoet.
Dat is namelijk :
En in mijn ogen is een vergoeding van 500€ de juiste in dit geval, - 50€ eigen risico, dat is dan 450€.
Iemand hier ervaring mee?
Als wertgarantie en mobiel.nl mij niet verder willen helpen, wat zou een goede vervolg stap kunnen zijn?
Als eerst even toelichten wat de doel van dit topic is:
Puur jullie mening en/of ervaring met mobiel verzekering horen.
In januari heb ik een Mate 10 Pro via mobiel.nl gekocht icm een tele2 abonnement, en heb ik die ook laten verzekeren via Mobiel.nl bij wertgarantie.
De telefoon heeft mij in totaal 629€ gekost maar hij viel onder de 800€ categorie, want dat was de los prijs van het toestel.
Ik heb destijds ook congact gehad met mobiel.nl daarover en ze hebbe gezegd dat in geval van totaal los of diefstal dat ik gedekt was voor een vervangend toestel van het zelfde categorie, minus 50€ eigen risico.
Voorwaarden van wertgarantie is de volgende :
Telefoon is vorige maand gestolen, alles volgens de boekje gedaan en zo snel mogelijk aan Wertgarantie door gegeven, ze vroegen naar de aankoop bon van het toestel en het was bijna 2 weken stil, heb ik meerdere malen contact moeten zoeken en uiteindelijk is gisteren de beslissing genomen, ze dekken Max 350€.Maximum schadeloosstelling per schadegeval Vergoeding van de voor de reparatie van het defecte apparaat werkelijk bestede kosten inclusief arbeidsloon. Bij onherstelbare schade of bij totaalverlies (en indien afzonderlijk gekozen bij diefstal) vergoeden wij maximaal de kosten van een vervangend toestel van hetzelfde type en dezelfde kwaliteit. Er is sprake van een totaalverlies, wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde van het verzekerde apparaat op het tijdstip dat de schade optrad.
Ik vind de genoemd bedrag erg laag aangezien zij zelf aangeven dat ze de kosten van een telefoon van het zelfde type en kwaliteit vergoeden.
De Mate 10 Pro heeft nu een nieuwe waarde van 500€, andere vergelijkbare toestellen zitten ongeveer op dit range.
Ik heb dan een mail zowel naar wertgarantie als naar mobiel.nl gestuurd (zij verkopen die verzekering) waar ik aangeef dat ik niet eens ben met de vergoeding en ik leg ook uit de specificaties van de Mate 10 Pro en ik vraag welke telefoon van 350€ aan die eisen voldoet.
Dat is namelijk :
- Een Kirin 970 SoC of vergelijkbaar (Snapdragon 835 of 845)
- 6GB RAM / 128GB opslag UFS 2.1
- USB-C met USB 3.1
- 6" FHD+ OLED scherm
- Stereo geluid
- IP67 water en stof bestendigheid certificering
- Cameras met een 97 DxO mark punten
Toch vraag ik mij af als Mobiel.nl niet mijn aanspreek punt is, want zij verkopen die verzekering.Bedankt voor je e-mail.
Wat vervelend dat de toezegging en de uitkering van Wertgarantie niet overeenkomen. Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op de besluiten van de verzekeraar. Wij hebben de aanmelding bij Wertgarantie verzorgt, maar het verdere contact met hen loopt via de verzekeraar zelf. Wij hopen dat het probleem kan worden verholpen.
En in mijn ogen is een vergoeding van 500€ de juiste in dit geval, - 50€ eigen risico, dat is dan 450€.
Iemand hier ervaring mee?
Als wertgarantie en mobiel.nl mij niet verder willen helpen, wat zou een goede vervolg stap kunnen zijn?