Hoi Allemaal,
Bij voorbaad allemaal al bedankt voor de hulp!
Ik wil dus naar een jaar of 8 weer eens een nieuwe PC gaan samenstellen en mijn doel ermee is voornamelijk strategy, en turnbased games spelen e.g. HOI4, en de Total War series. Shooters zoals BF1, of open games speel ik met vrienden op de PS4.
Ik ga er niet mee overklokken, vandaar mijn keuze voor een non-k processor.
Het idee is een kleine PC te bouwen vandaar de keuze voor de behuizingen. Twijfel alleen nog tussen het grote prijsverschil van de Ncase en de Nano S
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem rond de 1000 a 1100 euro, wil hem een keer zelf gaan proberen te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor die ik nu ook gebruikte (Dell 3415W), en verdere randapperatuur is ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De huidige videokaart of vergelijkbaar die ik erin heb zitten, plan ik uiteindelijk uit de V&A te kopen.
Daar ik denk, en als ik het goed begrepen heb, bij het type games dat ik speel processor kracht belangrijker is dan GPU. En daar het makkelijker is er een nieuwe Videokaart in te prikken. Sta daarom ook open voor andere opties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor andere merken, maar vanwege het stroomverbruik, opteer ik toch het liefst voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil, en enigzins zuinig is wel zo fijn!
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn focus ligt op het soepel kunnen spelen van de strategy games, en de tijd tussen turns t.o.v mijn i7-860 echt een stuk te kunnen verlagen. En vooral op het vlak van de CPU weer een poosje vooruit te kunnen, videokaart tussendoor vervangen is toch makkelijker.
Waar ik hulp bij zoek is:
- Gaat deze opstelling werken in deze small formfactor cases?
- Is de CPU echt een merkbaar verschil (op termijn) bij het soort games dat ik speel, wat ik begrepen heb is de CPU namelijk de doorslaggevende kracht bij dit (HOI, total war) soort games.
- Voeding, of kan ik net zogoed voor die van de BBG gaan?
En dan tenslotte natuurlijk de PC zoals ik hem nu samengesteld heb:
Bij voorbaad allemaal al bedankt voor de hulp!
Ik wil dus naar een jaar of 8 weer eens een nieuwe PC gaan samenstellen en mijn doel ermee is voornamelijk strategy, en turnbased games spelen e.g. HOI4, en de Total War series. Shooters zoals BF1, of open games speel ik met vrienden op de PS4.
Ik ga er niet mee overklokken, vandaar mijn keuze voor een non-k processor.
Het idee is een kleine PC te bouwen vandaar de keuze voor de behuizingen. Twijfel alleen nog tussen het grote prijsverschil van de Ncase en de Nano S
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem rond de 1000 a 1100 euro, wil hem een keer zelf gaan proberen te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor die ik nu ook gebruikte (Dell 3415W), en verdere randapperatuur is ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De huidige videokaart of vergelijkbaar die ik erin heb zitten, plan ik uiteindelijk uit de V&A te kopen.
Daar ik denk, en als ik het goed begrepen heb, bij het type games dat ik speel processor kracht belangrijker is dan GPU. En daar het makkelijker is er een nieuwe Videokaart in te prikken. Sta daarom ook open voor andere opties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor andere merken, maar vanwege het stroomverbruik, opteer ik toch het liefst voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil, en enigzins zuinig is wel zo fijn!
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn focus ligt op het soepel kunnen spelen van de strategy games, en de tijd tussen turns t.o.v mijn i7-860 echt een stuk te kunnen verlagen. En vooral op het vlak van de CPU weer een poosje vooruit te kunnen, videokaart tussendoor vervangen is toch makkelijker.
Waar ik hulp bij zoek is:
- Gaat deze opstelling werken in deze small formfactor cases?
- Is de CPU echt een merkbaar verschil (op termijn) bij het soort games dat ik speel, wat ik begrepen heb is de CPU namelijk de doorslaggevende kracht bij dit (HOI, total war) soort games.
- Voeding, of kan ik net zogoed voor die van de BBG gaan?
En dan tenslotte natuurlijk de PC zoals ik hem nu samengesteld heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 131,95 | € 131,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0) | € 331,48 | € 331,48 |
1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 57,87 | € 57,87 |
1 | NCase M1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 107,68 | € 107,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,57 |