Kan je informatie van internet halen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Allereerst weet ik niet zeker of dit hier hoort, maar dit leek mij het meest er mee te maken hebben.

Mijn vraag:

Een kennis van mij heeft ooit wat in leven meegemaakt wat niet niet zo leuk was. Dit kwam ook in de krant en werd veel gedeeld etc. (hij was even ineens verdwenen, dus iedereen wilde massaal hem vinden door te delen etc..).

Maar nu gaat het weer goed met hem, alleen blijven die berichten over hem wel boven aan staan als je zijn naam in google invoert. Lijkt me niet fijn als dat je dat je leven lang hebt. Op internet ben je dan altijd diegene van dat nieuws bericht.

Dus ik vraag mij af of je iets kunt doen om dat weg te halen.
Of moet je dan alle berichten waar in dat staat verwijderen, waardoor het minder zal worden.
Dus echt kranten benaderen of ze dat bericht willen verwijderen etc.

Vriendelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Misschien dat je hier wat aan hebt: https://veiliginternetten...et-vergeet-me-recht-van-/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Erg bedankt, ik ga eens een poging wagen!

Mochten jullie nog tips hebben met het aanvragen, waar google gevoelig voor is zeg maar, dan hoor ik het graag. Ik hoop dat ze een beetje emotionele gevoelens hebben daar.

Het is nu zo dat als je wilt solliciteren met je eigen naam (wat de meesten doen denk ik :) ), en ze googelen hem dat er dan direct staat 'pietje vermist' etc.. Terwijl dat al 3 jaar geleden is, en 3 dagen o.i.d. duurde.

[ Voor 3% gewijzigd door Canon_nl3 op 06-07-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik heb alle kranten ook benaderd die dat artikel uit 2016 nog online hadden staan.
Binnen een dag zijn er 5 van de 6 verwijderd, dus dat werkt ook goed!

Alleen nu toont Google die verwijderde artikelen. als het goed is verdwijnt dat toch ook na een tijdje?
(ik hoop dus ook dat Google gehoor geeft aan mijn vraag om de zoek resultaten helemaal weg te laten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 't schokkend vind dat er anno 2018 nog mensen rondlopen die zo naïef zijn te denken dat je iets van 't internet kunt halen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zEoqTk05NgVaVOuMCGYWbjhJ/full.png

Ja, natuurlijk kun je kranten benaderen en, mits ze wat goodwill tonen, halen ze die artikelen ook nog wel offline. En ja, je hebt het recht vergeten te worden bij zoekmachines etc.

Sowieso is de insteek van 't topic natuurlijk te gek voor woorden; zou mooi worden als je zomaar informatie van het web kon verwijderen. Ik zie een Trump en Putin al in hun handen wrijven :') En als zij het al niet kunnen, met alle respect, maar dan kun jij 't al helemaal niet. Natuurlijk niet.

Dit is vast niet wat je wil(de) horen en het is zéker geen leuk nieuws en al helemaal klote als je inderdaad slachtoffer bent hiervan; dat zal ik allemaal ook zeker niet ontkennen. Maar ik denk dat naïef 't nog zachtjes uitdrukt. Sorry.

Neemt niet weg dat je, zoals je zelf al ondervonden hebt, met een beetje inspanning misschien wel wat mensen kunt bewegen informatie offline te halen. Het zal vast een pleister op de wonde zijn (en maak zeker van je recht vergeten te worden gebruik!) maar "weg" zul je 't never-nooit krijgen. En je bent, m.u.v. zoekmachines, compleet overgeleverd aan de goodwill van degenen die de informatie online hebben gezet. Je kunt voor Facebook posts nog een rapport indienen en hopen dat de post daarmee verdwijnt en zo zijn er, afhankelijk van de site, nog vaak wel wat wegen te bewandelen maar dat is nogal specifiek per site.

Verder heeft dit niets met Internetmarketing & Social Media te maken en gooi ik je topic dus over de schutting naar Privacy & Beveiliging.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 07-07-2018 13:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
Nee, ik snap je helemaal. Iets is nooit helemaal weg.

Heb wel eens wat van die verhalen gehoord over naaktfoto's enzo. Die krijg je geloof ik nooit van internet af.

Maar het doel van dit topic is/was eigenlijk dat als je zijn naam invoert, dat je dan niet direct 1 pagina vol kranten koppen ziet uit 2016 van dat hij vermist was. Dat het op internet staat, en vindbaar is als je heel gericht zoekt is ook niet zo erg. Maar zo'n eerste indruk is niet ideaal.

Wat mij eigenlijk verbaasd is dat familie, vrienden (ik?) Niet eerder op het idee kwamen om eens een serieuze poging te doen zoiets minder zichtbaar te laten zijn. Of dus zelfs offline laten halen door de kranten te benaderen.

Maar goed, het lijkt de goede kant op te gaan!
Pagina: 1