Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Dag mede tweakers,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen om als hobby te gaan fotograferen. Nu ga ik een reis maken van 4 weken in Thailand. Waar ik nieuwjaar ga vieren, duiken, Monkey beach, maya bay enzo ga bezoeken. Ik wil niet gaan wisselen van lenzen en zit er aan te denken om alleen de 18-55MM mee te nemen om niet van lenzen te wisselen. Ik ben alleen bang dat ik daar niet genoeg aan heb. Wie heeft hier ervaring mee en kan evt wat tips geven.

Wat heb ik:
Canon 80D
CANON EF-S 18-55MM IS STM F/3.5-5.6
CANON EF 70-300MM F/4-5.6 IS II USM
LOWEPRO FLIPSIDE TREK BP 350 AW
Yongnuo YN685 met flitskap

Wat fotografeer ik nu:
Natuur
Dieren
Industrie

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:12
Misschien nog een wat lichtsterkere lens? Als de zon in Thailand onder gaat, gaat dat vrij snel.. Zelf heb ik voornamelijk een portret lens gebruikt (panasonic leica 25mm) waarmee ik hele leuke foto's heb gemaakt, maar miste toch zeker een goede wideangle prime.. De zoomlens (panasonic 14-140mm) eigenlijk niet veel gebruikt op de groepsfoto's na :)

En tip: Bewaar je camera en toebehoren in de douche/toilet, zit vaak een deur die de kou van de airco buiten houd waardoor het daar wat warmer is, anders is de kans groot dat je lensen beslaan zodra je naar buiten gaat ( de koele lucht blijft nog best lang in je cameratas zitten).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
Ik heb jarenlang met een 28mm 1.8 en daarna jaren met alleen een 18mm op APS-C geschoten. Geen zoom dus. En ook op vakanties. Als je daar voor kiest dan is dat je stijl op dat moment. Heel af en toe miste ik zoom. Bij dieren bijvoorbeeld, maar als je een 18-55 hebt dan is er nog iets zoom. Het maakte voor mij wel een stuk relaxter omdat je geen keuzes hebt om te wisselen. De 18 mm. Was een Ricoh GR net aps-c. Die is ook nog wens superklein. Echt heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ronker schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
Dag mede tweakers,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen om als hobby te gaan fotograferen. Nu ga ik een reis maken van 4 weken in Thailand. Waar ik nieuwjaar ga vieren, duiken, Monkey beach, maya bay enzo ga bezoeken. Ik wil niet gaan wisselen van lenzen en zit er aan te denken om alleen de 18-55MM mee te nemen om niet van lenzen te wisselen. Ik ben alleen bang dat ik daar niet genoeg aan heb. Wie heeft hier ervaring mee en kan evt wat tips geven.

Wat heb ik:
Canon 80D
CANON EF-S 18-55MM IS STM F/3.5-5.6
CANON EF 70-300MM F/4-5.6 IS II USM
LOWEPRO FLIPSIDE TREK BP 350 AW
Yongnuo YN685 met flitskap

Wat fotografeer ik nu:
Natuur
Dieren
Industrie
Waarom ben je bang daar niet genoeg aan te hebben. Als ik je objectieven zo bekijk zijn ze prima voor wat je beschrijft. Er is altijd beter en mooier, maar daar zit een prijs kaartje aan.

Objectieven wisselen doe ik zelden tijdens vakanties. Heb ook niet de drang om alles wat ik zie vast te leggen en als ik keer iets niet kan vast leggen dan zij het zo. Kan mij bijvoorbeeld prima vermaken met een Sony A7R III + Loxia 35 tijdens een stedentrip.

Zo kijk ik wel op 500px, flickr naar foto's die op de te bezoeken locaties gemaakt zijn. Bekijk bijvoorbeeld EXIF informatie dit geeft al een beeld wat het bereik is wat je kunt meenemen. En gelijk inspiratie opdoen, en natuurlijk vakantie voorpret ;-)

TIP: ga dus niet iets kopen om te kopen. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 07-07-2018 11:33 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
@Ronker Tip: beide lenzen meenemen. Evt. de flitser thuislaten. Als je lenzen wisselen vreselijk vindt en desondanks liever een DSLR dan een bridge hebt, dan beide lenzen verkopen en een Canon 18-135mm of een superzoom kopen. (persoonlijk houd ik niet van dat soort lenzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Thanks voor de tips. Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik alles mee neem of dat ik wat thuis ga laten.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1