Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een perfecte totaal oplossing voor een aantal zaken in huis.
• Netwerk switch, zoals bijvoorbeeld PfSense voor het beheren van bepaalde poorten en firewall rules in het netwerk( dit heeft geen hoge noodzaak, dit kan ook met een simpele losse unit gedaan worden)
• Download station voor het downloaden van wat bestanden waarvoor ik mijn eigen pc niet wil gebruiken / aanzetten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende opties bekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
en hoop op een duw in de juiste richting.
1. Desktop pc met een AMD A6-6400K processor met daarbij 4GB aan ram geheugen.
2. Zotac IONITX-G-E met een Intel Atom N330 onboard en 4GB aan ram geheugen.
Harde schijven is voor mij van latere zorg, ligt ook aan het systeem wat het uiteindelijk gaat worden.
Over een eventuele raid configuratie ben ik ook nog niet uit. maakt op zich ook niet heel veel uit.
Harde schijven mogen ook per stuk geconfigureerd worden en/of aparte volumes.
Ik lees graag jullie input voor bovenstaande, en wat hier de beste manier voor is.
Ik ben op zoek naar een perfecte totaal oplossing voor een aantal zaken in huis.
- Foto back-up van 2 mobiele telefoons ( dit moet gebeuren op het moment dat de telefoon verbond is met het wifi netwerk hier in huis. Graag naar een locatie dat we er ook weer bij kunnen met een filebrowser.
• Netwerk switch, zoals bijvoorbeeld PfSense voor het beheren van bepaalde poorten en firewall rules in het netwerk( dit heeft geen hoge noodzaak, dit kan ook met een simpele losse unit gedaan worden)
• Download station voor het downloaden van wat bestanden waarvoor ik mijn eigen pc niet wil gebruiken / aanzetten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende opties bekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
- Synology/Qnap nas
- Opensource Nas software (Xpenology/Freenas/Nas4free/Openmediavault)
- Ubuntu server
- Windows server
1. Desktop pc met een AMD A6-6400K processor met daarbij 4GB aan ram geheugen.
2. Zotac IONITX-G-E met een Intel Atom N330 onboard en 4GB aan ram geheugen.
Harde schijven is voor mij van latere zorg, ligt ook aan het systeem wat het uiteindelijk gaat worden.
Over een eventuele raid configuratie ben ik ook nog niet uit. maakt op zich ook niet heel veel uit.
Harde schijven mogen ook per stuk geconfigureerd worden en/of aparte volumes.
Ik lees graag jullie input voor bovenstaande, en wat hier de beste manier voor is.