Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Hyper-V]Performance vm's op striped volume

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 01:07

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een server waar ik eerst ESXi op draaide en daar vervolgens een aantal VM's. Dit werkte goed. Ik wilde eens gaan kijken naar Hyper-V dus ik heb alles gebackupd en heb op dezelfde server nu Windows Server 2016 met de Hyper-V role draaien.

Ik heb mijn data schijven (2x 1TB, 1x 1,5TB en 1x 3TB) in disk management als een striped volume gemaakt. Nu draai ik vervolgens een aantal VM's maar ik vind de performance van die VM's maar bagger. Duurt lang om ze op te starten en als ze alle drie tegelijk "bezig" zijn dan gaat alles nog trager.

Nu vroeg ik mij af of deze traagheid afneemt op het moment dat ik geen striped volume meer heb waar de vm's op draaien maar gewoon als 4 losse schijven heb draaien. Iemand enig idee of tips?

Met Google kom ik niet verder helaas.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Een aantal VM's, is 3, 4 ?
Losse disk gebruiken (per vm) is sowieso sneller, maar als je er een SSD bij kan zetten, dan zou je eens naar Storage Spaces kunnen kijken (i.c.m. Write Back caching naar de SSD en hot-tiering).

Zie bv:
https://blogs.technet.mic...n-windows-server-2012-r2/

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 01:07

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Het worden een VM of 7 in totaal en die gebruiken dan allemaal hetzelfde striped volume. Hoe weet je dat losse disks gebruiken sowieso sneller is?

Ik heb nog 2 SSD's rondzwerven. Eentje van 60GB en eentje van 120GB. Ik ben me nu aan t inlezen over jouw suggestie.

[ Voor 9% gewijzigd door Techno Overlord op 06-07-2018 10:22 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Techno Overlord schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:42:
Met Google kom ik niet verder helaas.
Meet eerst eens waar de vertraging exact zit...

Is dat read of write naar je disk-subsystem? Of misschien toch memory of cpu-bound?

Pas als je weet waar de vertraging optreed kun je bepalen waardoor deze veroorzaakt wordt. Met die informatie kun je dan iets verzinnen om die vertraging weg te nemen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Had je onder ESXi ook datzelfde striped volume?
Is er niet ondertussen een disk aan het overlijden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de VM's geconverteerd van ESX naar HPV? Of opnieuw geinstalleerd? Welk type disk heb je; VHD of VHDX?

/edit: over iSCSI (Gbit) naar een Syno 414 met 3-disk RAID5, haal ik bij write IO (installleren van een Windows 10 of 2016) pieken van 780Mbit.

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 06-07-2018 13:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1