Ik heb een beetje rondgeneusd op het internet, maar ik kom er niet echt uit. Ik zoek een laptop die tussen de 14 en 15'6 inch zit. Hij moet het liefst erg licht zijn en een lange accuduur hebben. Ik heb geen zin om na 3 uurtjes alweer op te moeten laden.
Het grootste probleem is dat ik genoeg leuke laptops zie, maar of ze hebben alleen een Full HD scherm, of ze hebben een karige GPU (620 intel). Nu speel ik de meeste games op de console op dit moment, maar zou wel graag een spelletje op medium willen spelen. En dat hoeft niet in 4K , dat schaal ik wel terug naar Full HD als het moet.
Heb zelf de Huawei Matebook Pro X gezien. Dat lijkt voor de meeste mensen de ideale laptop, maar hij is gewoon slecht leverbaar. Of je betaald echt de hoofdprijs.
De Dell XPS 13 is een mooie laptop, maar de 4K editie is boven mijn budget, en de betaalbare optie met 16 GB heeft maar Full HD.
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk Internet, youtube, series kijken en lichte games zoals Football Manager en als het kan Battlefield e.d. (Mx150 GPU?)
Wat is je budget?
Ik zit rond de E1400,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk aan de eettafel, maar wil er ook wel eens mee op de bank zitten. Vandaar dat ik een voorkeur heb voor een lichte laptop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt een voorkeur, heb zelf een Acer laptop gehad, en voor dat geld was het best een goede laptop. Maar het was allemaal plastic fantastic en matig scherm.
Ook is een eis dat ik er 16 GB in zit, of dat ik tenminste naar 16 GB kan upgraden. Dit i.v.m. Football Manager , hoe meer geheugen hoe beter
Ook wil ik nu wel een laptop met een goed IPS scherm voor series of films.
Een Macbook heeft ook niet mijn voorkeur i.v.m. het OS.
Conclusie
Compact
Licht
14 of 15'6 inch
Lange accuduur (minstens een uur of 6 met browsen)
GPU waarmee je een klein beetje kunt gamen
Hogere resolutie dan Full HD
Niet teveel lawaai
+- 1400 euro
Het grootste probleem is dat ik genoeg leuke laptops zie, maar of ze hebben alleen een Full HD scherm, of ze hebben een karige GPU (620 intel). Nu speel ik de meeste games op de console op dit moment, maar zou wel graag een spelletje op medium willen spelen. En dat hoeft niet in 4K , dat schaal ik wel terug naar Full HD als het moet.
Heb zelf de Huawei Matebook Pro X gezien. Dat lijkt voor de meeste mensen de ideale laptop, maar hij is gewoon slecht leverbaar. Of je betaald echt de hoofdprijs.
De Dell XPS 13 is een mooie laptop, maar de 4K editie is boven mijn budget, en de betaalbare optie met 16 GB heeft maar Full HD.
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk Internet, youtube, series kijken en lichte games zoals Football Manager en als het kan Battlefield e.d. (Mx150 GPU?)
Wat is je budget?
Ik zit rond de E1400,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk aan de eettafel, maar wil er ook wel eens mee op de bank zitten. Vandaar dat ik een voorkeur heb voor een lichte laptop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt een voorkeur, heb zelf een Acer laptop gehad, en voor dat geld was het best een goede laptop. Maar het was allemaal plastic fantastic en matig scherm.
Ook is een eis dat ik er 16 GB in zit, of dat ik tenminste naar 16 GB kan upgraden. Dit i.v.m. Football Manager , hoe meer geheugen hoe beter
Ook wil ik nu wel een laptop met een goed IPS scherm voor series of films.
Een Macbook heeft ook niet mijn voorkeur i.v.m. het OS.
Conclusie
Compact
Licht
14 of 15'6 inch
Lange accuduur (minstens een uur of 6 met browsen)
GPU waarmee je een klein beetje kunt gamen
Hogere resolutie dan Full HD
Niet teveel lawaai
+- 1400 euro
Ter land, ter zee en in de kroeg