Dr.Q's Gf3 mod (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
en zie hier: pics van mijn gf3 mod :P

www.chapeaux.demon.nl/topview.jpg

www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

heatsink was origineel een p-II (klamath) cooler die in een compaq zat op een p-II 300 zónder fans, de kwaliteit van de alu legering is in mijn opzicht dus zeer goed, verder weet ik niet zoveel te melden, ga nog wel wat met fanductzooi (zoals alpha doet) spelen maar ik ga eerst me hele pc maar weers eens op orde maken (fan hier weg, daar erbij e.d.)

naja, ik krijg dat img /img zooi niet aan de gang, volg de links en je zie ze wel

sink en core besprenkeld met AS, gegratineerd met M3 bout en moer, dit met flink wat kracht resulteerd in een flinke koeler op de core, ik kan nu alleen nog maar hoger geraken dmv een vcore mod die ik zeer binnenkort (wegens tijdgebrek) uit ga voeren.
(althans.. imho :P )

oh jah, mem draait nog niet op max imho, ik zie geen artifacts @ 550 mem maar 540 is zat.

als je vragen hebt stel ze dan... :P

(ik hoop dat alles werkt)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/topview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

mischien ff [] omheen zetten.

maar wel gaaf die mod :P

• Dr.Q
MERCI stunter :P

waarom dat bij mij niet lukte :?

Verwijderd

lange schroefjes joh :)

Verwijderd

één vraag: waar is dat nou voor nodig, je kan je eerste 2 pci sloten niet eens gebruiken zo , denk ik :?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Hoeveel procent is hij nu sneller in b.v. quake 3 op 1600*1200 ?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

eve over die geheugen sinks, waar mee zijn ze vast gemaakt en hoe ver zijn ze to oc?

alles is zeer strak. :P

PS, heb je me pic al? :)

• Dr.Q
Op dinsdag 17 juli 2001 19:56 schreef AirHead het volgende:
één vraag: waar is dat nou voor nodig, je kan je eerste 2 pci sloten niet eens gebruiken zo , denk ik :?
heuh... ivm aankomende voltage mod?

enne, ik heb toch alleen maar audio en NIC erin... :P (naast me gf3 dan)

• Dr.Q
Op dinsdag 17 juli 2001 19:58 schreef FMS het volgende:
eve over die geheugen sinks, waar mee zijn ze vast gemaakt en hoe ver zijn ze to oc?

alles is zeer strak. :P
memsinks zitten vast me AS epoxy, ik heb het mem ooit eens tot 560 geprobeerd @ game-4 van 3dmark, maar heel veel artifacts, ik denk echt dat 550 mem het maximum is (dus +- 280 mhz core ook wel, is het ook tenzij je sub-zero gaat)

edit: FMS: jah pic heb ik adres is
adres is www.chapeaux.demon.nl/g3 mod.jpg

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 17 juli 2001 19:59 schreef Dr.Q het volgende:

[..]

memsinks zitten vast me AS epoxy, ik heb het mem ooit eens tot 560 geprobeerd @ game-4 van 3dmark, maar heel veel artifacts, ik denk echt dat 550 mem het maximum is (dus +- 280 mhz core ook wel, is het ook tenzij je sub-zero gaat)

edit: FMS: jah pic heb ik adres is www.chapeaux.demon.nl/jouwpicnaam

(ff geduld nog ik upload em as we speak)
ik ga nu al 550 als de fan naast de kast op Max staat. als de hete lucht van die heat sinks weggevoerd word kun je wel hoger gaan... 565 zul je dan wel moeten halen.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 19:58 schreef Dr.Q het volgende:

[..]

heuh... ivm aankomende voltage mod?

enne, ik heb toch alleen maar audio en NIC erin... :P (naast me gf3 dan)
Ja, maar, ik dacht, een geforce 3 is retesnel. Is toch nog niet echt nodig om die op z'n staart te trappen :P

Verwijderd

Mooi >:)

• Dr.Q
hmmmzz fuck ik bedenk met net dat de airflow idd heel wat beter kan met die alpha style flow-routers zoals ik ze dan noem, ik ga nog even knutselen morgen :P (misschien dat ie dan wel hoger wil...)

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 18:29
Dit is die van FMS. Nice :)

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/g3%20mod.jpg

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik moet nu helemaal opnieuw beginnen, krijg deze week de nieuw A5, ik weet welke cooler, ik ga weer voor hetzelfde en de sinks, ik vond die van jou mooi, ik denk dat ik ook nieuw sinks op de originele doen.

ALS het goed is krijg ik dan wel nieuw A5 silicone.

PS die pic is niet van mij, het is van een vriend, die me gaat helpen, die van mij heeft een coolermaster er op. ik stuur die van mij ook, maar ik ga hetzelfde maken met de neiuwe kaart. (wel een koper sink) :9

• Dr.Q
Darn... kan iemand even dit topic renamen naar dr's gf3 rariteiten kabinet ? :P

nijs cooler daar maar ik mis jouw echte, FMS... :P

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb hetzelfde sink, maar coolersmaster cooler. ik hou van de stilte en ik heb al een BIG fan naast de kast, ik heb all the airflow i need.

( me like BIG sinks :9 )

• Quibus
  • Laatst online: 18-08 18:29
FMS heb jij ook koelpasta tussen je mem sinks en die cooler??

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dr.Q, ga je de ramplaatjes er nog afhalen?
Het koelcontactvlak kan nog groter als je die plaatjes eraf kan halen.

Haal je nou al 280 core?!

Niet op voorraad.

Verwijderd

Mijn Gf3 is al snel(en duur :( ) genoeg

• FMS
  • Niet online

FMS

Quibus

niet tussen de sink en de core, en mem zijn nu blood. wilde nieuw sinks erop doen, maar
ik krijg deze week een nieuw leadtekG3, dus daar op komen de sinks.

• Dr.Q
Op dinsdag 17 juli 2001 20:38 schreef edward2 het volgende:
Dr.Q, ga je de ramplaatjes er nog afhalen?
Het koelcontactvlak kan nog groter als je die plaatjes eraf kan halen.

Haal je nou al 280 core?!
heheh edward, ik ga eerst kijken hoeveel core ik haal alvorens ik die memplaatjes ga vervangen resp verder modden, en alvorens ik die core ga ocen eerst een vcore mod, maar goed ik zit nog te dubben om een alpha pep66 erop te epoxyen, want die schroeven zinnen met niet zo.. :(

• Dr.Q
anyway ik zal morgen ff kijken voor pics van de 8terkant, kun je de ravage daar zien (jah zeker, schroefkoppen en smd's die gesoldeerd zijn... :P ) maar goed, ik ga kijken of ik nog wat extra druk kan geven @ core, nah ik knal gelijk die pep66 erop... dan weet ik zeker dat ik em niet frituur na die mod met deze sink... :? :? dilemma'tje... :P

• Dr.Q
blaat, ik post vanavond ffies een zooi plaatjes van de hele kaart na de fanduct mod.

laters!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hey doc, kan je niet beter op dat mem direct van die torentjes gaan doen?..
Of is dat leadtech hitteblok echt kut om eraf te halen ?..., gewoon ff in de vriezer 8-)
Ow, euuh, FMS, heb je ook een foto van de achterkant van je GF3, ik snap nog steeds niet hoe jullie dat nou allemaal bevetsigen?..

• Dr.Q
fms heeft waarschijnlijk AS epoxy gebruikt, ik gewoon m3 bouten, heppie iets meer druk, maar niet 100% gelijk imho, ik ga die alpha ook epoxy'en, als die nodig blijkt :P

ik ben nu @ work aan het knutselen maar die fan heeft cfm's genoeg om tot de bodemplaat de komen dus ik hoef imho geen fanduct te plaatsen...

ik post het wel weer.

succes ermee!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hmm, dus dat ding van fms heeft geen bouten of wat dan ook, alleen maar die epoxy lijm, ow, das best eng, wanr dr hangt nogal wat gewicht aan, ik zal een kaarsje opsteken iig voor hem dan :P

Verwijderd

Dr.Q draai een nieuwe timedemo van Q3 1.29f in 1600x1200x32 max. details,
dus in console /timedemo 1
en dan demos en die Dm6-demo draaien!

En dan 't liefst in default core/mem-settings en daarna in je max core/mem-settings.... kijken hoeveel dat scheelt... ik neem aan dat een 1Ghz Athlon genoeg is om 't bij te benen... of wordt dat dan de bottleneck :?

Verwijderd

Hmm, dat ziet er beroerd uit Dr.Q :) . .
Wat klokt ie zo ? (want daar gaat het natuurlijk om)

edit:
Oeps, ik heb het antwoord al.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op dinsdag 17 juli 2001 19:52 schreef Dr.Q het volgende:
MERCI stunter :P

waarom dat bij mij niet lukte :?
Omdat je de FAQ niet gelezen heb ?
:)

leuke mod, ik zou niet zo 123 aan mijn geforce3 knutselen, bang dat ik hem sloop .. vind ik hem nog te duur voor..

http://mrfloris.com

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op dinsdag 17 juli 2001 19:54 schreef virtual het volgende:
lange schroefjes joh :)
lange schroeven of korte schroefjes, geen lange schroefjes....

[/mierenneuk]

maar zit er idd goed uit... Maar ik heb waterkoeling op mijn Ati >:)

if broken it is, fix it you should

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
DE HEATSINKS OP HET MEM DOET DE TEMP STIJGEN!!! ... is alleen een pr-stunt om het ding er bruut uit te laten zin...

EEN FAN GEMONTEERD OP DEZE MANIER WERKT NIET..

Zorg ervoor dat er hart van de fan-as... in het hart van de heatsink staat...anders krijg je werveling om je kaart heen en is dus je koeling zinloos...

Gebruik koper schroeven en kleinere om de fan te bevestigen... deze geleiden de warmte ...en warmen niet op zodat de warmte in de schroef blijft zitten en dus het koellichaam weer opwarmt!!!

Frees desnoods de radius van een ietswat bescheidere koeler uit het koellichaam...om ECHT te kunnen koelen...

De tip van Flip...

Voor de rest... 1000+ piek verkloten...nah mij niet gezien...

Verwijderd

Ik heb thuis precies en dan ook precies hetzelfde gedaan ... alleen dan met een geforce 2 mx .. ik had een cooler gebruikt uit een pentium 1 ... die even groot is als die van jou ... .

Soms maakt die wel hard geluid .. dat is echt kut ... .

• FMS
  • Niet online

FMS

anyway's, Heb net contact opgenomen met leadtek-Nederland, en ik krijg eind deze week de nieuw A5. Het is nog onduidelijk wat er met de A3 gaat gebeuren, hopelijk mag ik heb ook houden.

En ja de sink is vast gemaakt met epoxy, maar zoals ik al zei, ik heb een coolermaster cooler. dus weegt het wat minder. Die stofzuiger maakt alleen geluid maar helpt niet echt, besides ik heb genoeg airflow in me kast. :9

PS Heeft iemand interesse voor me A3 :7
(er zit geen sink op de geheugen nu, maar ik kan het weer op zetten)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:25
Op woensdag 18 juli 2001 13:30 schreef FMS het volgende:
anyway's, Heb net contact opgenomen met leadtek-Nederland, en ik krijg eind deze week de nieuw A5. Het is nog onduidelijk wat er met de A3 gaat gebeuren, hopelijk mag ik heb ook houden.

En ja de sink is vast gemaakt met epoxy, maar zoals ik al zei, ik heb een coolermaster cooler. dus weegt het wat minder. Die stofzuiger maakt alleen geluid maar helpt niet echt, besides ik heb genoeg airflow in me kast. :9

PS Heeft iemand interesse voor me A3 :7
(er zit geen sink op de geheugen nu, maar ik kan het weer op zetten)
Als ie gewoon draait heb ik wel intresse.

mail me ff om het over de prijs te hebben.

jobzuidema@hotmail.com
wacht deze is beter (msn mail): zuipema@hotmail.com

• Dr.Q
Op woensdag 18 juli 2001 13:07 schreef paulgielens het volgende:
DE HEATSINKS OP HET MEM DOET DE TEMP STIJGEN!!! ... is alleen een pr-stunt om het ding er bruut uit te laten zin...

EEN FAN GEMONTEERD OP DEZE MANIER WERKT NIET..

Zorg ervoor dat er hart van de fan-as... in het hart van de heatsink staat...anders krijg je werveling om je kaart heen en is dus je koeling zinloos...

Gebruik koper schroeven en kleinere om de fan te bevestigen... deze geleiden de warmte ...en warmen niet op zodat de warmte in de schroef blijft zitten en dus het koellichaam weer opwarmt!!!

Frees desnoods de radius van een ietswat bescheidere koeler uit het koellichaam...om ECHT te kunnen koelen...

De tip van Flip...

Voor de rest... 1000+ piek verkloten...nah mij niet gezien...
dude, ga iemand anders afzeiken wil je?

die schroeven zijn gewoon aluminium, boeiuh!

Ik heb deze koeler bewus zo gedaan.
Het plaatje is misschien ietwat misleidend omdat hier mijn tape-karton-duct niet op staat.

Kijk, ik heb de uitstekende (steekt dus uit) zo gemonteerd zodat deze over het blok hangt aan de rechter kant. Nu, ik heb dus met karton een ductje gemaakt dat de wind die naast het blok komt, ín het blok komt zodat je een stroming naar links krijgt. Die linkse stroming wordt nog eens versterkt door de fans verwerkt zijn in die pci brackets (dus geen slot style maar gewoon recht erop) dus die stroom knalt gelijk de kast uit... ook heb ik met wat tape de bovenkant van de sink wat afgedicht zodat je nog een hardere flow krijgt langs de vinnen...

nogmaals deze hele setup is na lang nadenken zo uitgevoerd, ik zal wel een keer nieuwe plaatjes schieten voor de duidelijkheid...

• Dr.Q
BLAAT ik heb een t-bird 800 slot-a gefixt, kijken of die wil lopen...

BLAAT!

:( (/me feels like a pile o' shit...) :(

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 10:58 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Dr.Q draai een nieuwe timedemo van Q3 1.29f in 1600x1200x32 max. details,
dus in console /timedemo 1
en dan demos en die Dm6-demo draaien!

En dan 't liefst in default core/mem-settings en daarna in je max core/mem-settings.... kijken hoeveel dat scheelt... ik neem aan dat een 1Ghz Athlon genoeg is om 't bij te benen... of wordt dat dan de bottleneck :?
Nou :?

• Dr.Q
locu:

ik ben druk bezig met me t-bird slot-a 800 (Jawohl :P ) dus ik heb even geen tijd voor me gf3, ga denk ik toch eerst die alpha pep eropzetten. AS epoxy en een lijmklem moeten wel genoeg zijn voor goede hechting,

iemand een idee of die gf3 core 250 gram kan houden?

• FMS
  • Niet online

FMS

Op donderdag 19 juli 2001 21:32 schreef Dr.Q het volgende:
locu:

ik ben druk bezig met me t-bird slot-a 800 (Jawohl :P ) dus ik heb even geen tijd voor me gf3, ga denk ik toch eerst die alpha pep eropzetten. AS epoxy en een lijmklem moeten wel genoeg zijn voor goede hechting,

iemand een idee of die gf3 core 250 gram kan houden?
geloof me, 250gram is no problemo.

• dondervogel
  • Laatst online: 04-07-2025
fms heeft waarschijnlijk AS epoxy gebruikt, ik gewoon m3 bouten, heppie iets meer druk, maar niet 100% gelijk imho, ik ga die alpha ook epoxy'en, als die nodig blijkt
Als je nou een bij je m3 boutjes ook veertjes gebruikt dan word de druk wel gelijk. het is wel een coole mod :9~

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• Dr.Q
veertjes :? ?

nah, het zit nu goed, ik heb een boel zitten kloten maar 3dmark 2k1 blijft nu stabiel @ 241mhz core en 550 mhz mem zónder vage pixels en shit. Nu mijn alpha van mijn classic slot-a op die t-birdie zetten, dan kan de rest ook omhoog, dan es kijken of ie lopen wil.

Update voor plaatje: heb nu de fan vastgeplakt aan de randen met wat sporttape.
Nu moet de lucht verder ook naar beneden alvorens het de sink kan verlaten (wat meer flow veroorzaakt).

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 18:16 schreef Dr.Q het volgende:
veertjes :? ?

nah, het zit nu goed, ik heb een boel zitten kloten maar 3dmark 2k1 blijft nu stabiel @ 241mhz core en 550 mhz mem zónder vage pixels en shit. Nu mijn alpha van mijn classic slot-a op die t-birdie zetten, dan kan de rest ook omhoog, dan es kijken of ie lopen wil.

Update voor plaatje: heb nu de fan vastgeplakt aan de randen met wat sporttape.
Nu moet de lucht verder ook naar beneden alvorens het de sink kan verlaten (wat meer flow veroorzaakt).
Als je toch klaar bent, plz check mij request dan ff :P

• Dr.Q
locu: ik heb mijn 800 t-bird nog niet oc-ed, en ik heb geen Q3 1.29f, op zijn vroegst volgende week, eerst de zooi klaarmaken (t-birdie met alpha dus).

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 14:22 schreef Dr.Q het volgende:
locu: ik heb mijn 800 t-bird nog niet oc-ed, en ik heb geen Q3 1.29f, op zijn vroegst volgende week, eerst de zooi klaarmaken (t-birdie met alpha dus).
ah, ok, d8 dat je daar al klaar mee was O+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik werd een beetje sprakeloos hiervan, gewoon a piece of art:

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/v8200watercooled.jpg

Water-cooling with 14°C coolant gives me nice temps and currently running stable at 260/560 without the voltage mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/gifs/v8200sdcool.gif

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 22 juli 2001 16:52 schreef edward2 het volgende:
Ik werd een beetje sprakeloos hiervan, gewoon a piece of art:

[afbeelding]

Water-cooling with 14°C coolant gives me nice temps and currently running stable at 260/560 without the voltage mod.

[afbeelding]
whoeha.
damn waar kun je die koelblokken kopen? :P

39

• BenJoep
  • Laatst online: 20-08 21:08
Das idd een mooi ding. Is al een keer ergens in een andere post geweest.

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
Op zondag 22 juli 2001 16:53 schreef Homedisc het volgende:

[..]

whoeha.
damn waar kun je die koelblokken kopen? :P
Dat is dus home-made. Jammer heh >:)

• dondervogel
  • Laatst online: 04-07-2025
mmmm hoe komt het dat smartdoctor zoveel toeren aangeeft bij het ventilatortje hij heeft toch geen ventilatortje?

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Das idd jammer, ik had het zo gekocht, maar dit is maatwerk van een prof.

Hij heeft vast. een GF3U ;)

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 22 juli 2001 16:55 schreef Genotix het volgende:

[..]

Dat is dus home-made. Jammer heh >:)
home-made? damn dan is het wel heeeeeeeeeel strak gemaakt, petje af.

39

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Op zondag 22 juli 2001 16:57 schreef edward2 het volgende:
Das idd jammer, ik had het zo gekocht, maar dit is maatwerk van een prof.

Hij heeft vast. een GF3U ;)
mooi gedaan,
wat is de url ?, zou graag eens alles lezen.

bedankt

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 22 juli 2001 20:05 schreef edward2 het volgende:
Here you go:

http://www.nvnews.net/ubb/Forum3/HTML/001707.html
damn heb het net even zitten lezen, 1 woord: W00t!!!!! echt vet knap gemaakt, je ziet ook dat hij een koperen koelplaat heeft genomen :P
Damn als die gast ze nou massaal ging maken kocht ik er ook wel eentje :P

39

• FMS
  • Niet online

FMS

Dit is zeker iets bijzonder, ik vindt het geheugen block zo mooi gedaan.
Zou die gast nog zon ding willen maken, of deze verkopen.?

Dit vind ik zo mooi, ga op me desktop zetten. O+

• Gamer

Gamer

Electrified

Op zondag 22 juli 2001 20:05 schreef edward2 het volgende:
Here you go:

http://www.nvnews.net/ubb/Forum3/HTML/001707.html
Thanks, weer wat leesvoer :) :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BenJoep
Wie kan ook van die mooie dingen maken. :) En zou die ze in massa-productie kunnen fixen dan. Dan wil ik er wel 1 kopen voor 5 piek :+

• Dr.Q
wedden dat swiftech hier binnenkort mee komt?
zo had je ook een sandwich pIII slot cpu peltier/h20 koeler van swiftech, heel erg apart, voor én acherkant gekoeld.

leuk gedaan, maar ik zie dat deze chap op 260 komt en ons fms met luchtkoeling op 265...bizar hoor...

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 22 juli 2001 22:00 schreef Dr.Q het volgende:
wedden dat swiftech hier binnenkort mee komt?
zo had je ook een sandwich pIII slot cpu peltier/h20 koeler van swiftech, heel erg apart, voor én acherkant gekoeld.

leuk gedaan, maar ik zie dat deze chap op 260 komt en ons fms met luchtkoeling op 265...bizar hoor...
en vergeet niet dat het een A3 is ;)

anyway, i ga hem verkopen,heb een gastje die er 800 voor wil neer leggen.

in de loop van volgnde week komt de A5, en ik heb al een cooler in gedachte, Thermalright SK-6 heatsink met een coolermaster cooler, ik ga die sink (hopelijk) met epoxy vast maken en dan komen de Geheugensinks (zijn eidelijk gekomen) er ook op.
ik heb de fan naast me kast op volle snelheid lopen dus aan airflow kom ik nie tekort.

over twee weken moet het klaar zijn.

wat denk je, zou het lukken met deze sink?
330 gram
Afbeeldingslocatie: http://www.rojakpot.com/Reviews/Cooler_Roundup/sk6.jpg

Verwijderd

Zeg Dr.Q hele mooie en gewaagde mod hoor, en een behoorlijk goed resultaat ook, kijk mensen DAT is dus tweaken:-).

• BenJoep
Op zondag 22 juli 2001 22:52 schreef Mister16v het volgende:
Zeg Dr.Q hele mooie en gewaagde mod hoor, en een behoorlijk goed resultaat ook, kijk mensen DAT is dus tweaken:-).
Een beetje geluk hoort ook bij het tweakern ;)

• BenJoep
Op zondag 22 juli 2001 22:09 schreef FMS het volgende:

[..]

en vergeet niet dat het een A3 is ;)

anyway, i ga hem verkopen,heb een gastje die er 800 voor wil neer leggen.

in de loop van volgnde week komt de A5, en ik heb al een cooler in gedachte, Thermalright SK-6 heatsink met een coolermaster cooler, ik ga die sink (hopelijk) met epoxy vast maken en dan komen de Geheugensinks (zijn eidelijk gekomen) er ook op.
ik heb de fan naast me kast op volle snelheid lopen dus aan airflow kom ik nie tekort.

over twee weken moet het klaar zijn.

wat denk je, zou het lukken met deze sink?
330 gram
[afbeelding]
Waar heb je die heatsinkies nou eigenlijk vandaan?

• Dr.Q
ik zit er nog steeds over te denken om die alpha pep66 erop de knallen... in mijn ogen loopt die core bij 245 al zodanig warm dat ie instabiel wordt (lees IGI gaat trippen/locken) Epoxy is toch de beste oplossing en met een lijmklem en wat moed krijg je een heel goed hectend resultaat, ff w8en totdat ik weer wat loot heb dan gaat ik maar eens die alpha kopen en erop epoxyen...

(iemand interesse in die sink? :P :P)

• Dr.Q
zodego... dat ging bijna mis vandaag...

Ik zit diablo II te spelen, KAPOW voeding slaat uit...

ik d8 van WTF!?!?!? ik gelijk dat ding van de stroom em op de werkbank...

na een hoop gekloot en heel wat uitgeslagen voedingen later bleek het mijn gf3 te zijn
(ik had er dus snel ff een v3 3000 agp in gepropt) ik dus helemaal in de stress van FOK dat ding toch kapot? last resort de agp conn. met alcohol schoonmaken en een schietgebedje gedaan, ze draait nu weer perfect...

ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt maar het is wel heel bizar...

• Gamer

Gamer

Electrified

dat is wat ze noemen geluk hebben :) :)

• Dr.Q
oke dan na (ruim) 2 maanden kutten enzo, zit er nu een 11,6 cfm 50mm fannetje op, sink is goed schoongemaakt met zure oplossing, weer (beste) dot AS2 erop (ivm kleine kras op sink) bouten weer aangedraaid, geschrokken van geschaafde pcb tussen 2 koperbaantjes, maar werkt nog goed, en klokken maar!

252/530 is the utter max. redelijk zat lijkt me zo haalde voorheen 245/544, mem zal wel aan 't slijten zijn en de coresink zal er wel niet goed op gezeten hebben (heb ook maar 2 aangrijppunten, de 2 M3 bouten dus).

anyway, mijn theorie is dat de sink door het zwakkere 50mm fannetje nu warmer loopt waardoor de atomen in de sink sneller bewegen met de bewegende atomen in de gf3 core en er zo een betere warmte overdracht plaatsvindt. (naja, het kan toch? :P)

ik verbaas me nog steeds over die kaarten die 274 halen met standaard koeling, zou de kwaliteit soms beter zijn geworden in die 2 maanden of hebben fabrikanten stiekem de vcore verhoogd bovne het nvidia reference voltage ? :P

het zal me benieuwen

een nieuwere batch speelt dus altijd mee he ! :)

CLOCK ON!
(en wees vooral niet bang om je soldeerpook te gebruiken met smd'tjes die eraf vallen >:) )

Verwijderd

Uhm, met een beetje moeite draait m'n gforce III met standaard koeling en een 12CM fan (die trouwens erg stil is) op 250/540.

Heb em nog niet to the max geclocked. Heb waterkoeling + peltier op me cpu, als ik nou ergens ff een heatsink kan lenen, dan kan ik die waterkoeling op de gf3 kluschen.

Met tie raps kan dat vrij veilig. Of als het past met nuts en bolts.

Don't want to spoil the fun hoor, niets zo mooi als een goede overclock. (hij staat trouwens te koop, hint hint)

• Dr.Q
zoals ik al zei, een goede batch helpt ook met ocen, heb jij toevallig ook een van de eerdere gf3's? dan zou ik toch vraagtekens moeten gaan zetten bij mijn sink kwaliteit :P

ik heb 11 cfm, jij 70-80, helpt ook wel denk ik :P

anyway, erg leuke OC :)

Pagina: 1