Mail van en naar Outlook bounced

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProNoob13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 20:32
Hé Tweakers,

ik beheer een mailserver voor meerdere domeinen, maar sinds kort worden alle mails naar Hotmail en Outlook.com gebounced met de melding "Please contact your Internet Service Provider since part of their network is on our blocklist."

Het gaat om "mail-01.compleetweb.nl". Iemand hier ervaring mee, en/of een idee hoe je van zo'n blokkade afkomt? Gmail en andere domeinen werken prima.

...

Het gaat om een mailserver met postfix, dovecot en SpamAssasin, en op de domeinen staan SPF, DKIM en DMARC geconfigureerd.
...

Ik heb Microsoft op verschillende manieren geprobeerd te contacteren, maar geen van de support teams kon me verder helpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
...misschien moet je contact opnemen met je Internet Service Provider?

danwel hosting provider, uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Je titel zegt dat mails van outlook.com ook worden gebounced? Dat bedoel je denk ik niet.

Er is hier al veel geschreven over de manier waarop outlook.com met mail, al dan niet spam, om gaat. Velen voor je zijn er al tegenaan gelopen dat hun mail daar verdwijnt of wordt gebounced. Errug moeilijk om dat terug te draaien zo kun je in die topics lezen. Je kunt je afvragen hoe jouw VPS op die lijst is gekomen? Heeft een klant van je bulk verstuurd?

Compleetweb loopt bij DigitalOcean zo te zien, dus ik neem aan dat je de boel zelf hebt geconfigureerd?