Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

accu voor laptop kopen. Waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 07-10 13:31
Voor een lenovo thinkpad t530 wil ik een nieuwe accu kopen.
Nou heb ik hier een oude liggen genaamd: Lenovo fru/p/n 45n1001
Gaat om een 4760 mAh accu.

nou vroeg ik mij af, moet ik nou precies dezelfde p/n batterij kopen als hierboven beschreven staat?
Waarom ik dit vraag ik dat ik ook hele andere type nr's heb voorbij zien komen (bijv op bol.com)
Maar de accu precies hetzelfde eruit ziet.
Dus ik twijfel nu of ik wel naar de goede punten kijk om de juiste accu te scoren.

Wat ik mij trouwens ook afvraag is hoelang de laptop op zo'n nieuwe accu draait
(we internetten er alleen wat op) en of het überhaupt wel nut heeft een nieuwe te kopen.

De oude accu kan ongeveer 2 uur de laptop trekken zonder netsnoer.
Maar hoelang een nieuwe?

67 jarige opa.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-10 11:11
Ik ben persoonlijk best fan van Yanec accu’s, te koop bij o.a. Replacedirect. 2 jaar garantie en meestal een hogere capaciteit dan het origineel.

• tweakmember
quote:
J-roenn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:02:
Ik ben persoonlijk best fan van Yanec accu’s, te koop bij o.a. Replacedirect. 2 jaar garantie en meestal een hogere capaciteit dan het origineel.
dankje voor je antwoord.
ik zie hier dat ze 2 verschillende type capaciteit accus leveren voor mijn laptop.
1 van 5100 mAh en 8400 mAh.

is dit 1 of ander manier om te rekenen in aantal uren bij alleen internet gebruik?
Zoveel mAh zegt mij namelijk niks.

67 jarige opa.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@tweakmember een vervangende accu met dezelfde capaciteit. Vaak kun je het typenummer van je laptop invoeren, en zie je welke accu er geschikt is

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J-roenn
quote:
tweakmember schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:09:
[...]

dankje voor je antwoord.
ik zie hier dat ze 2 verschillende type capaciteit accus leveren voor mijn laptop.
1 van 5100 mAh en 8400 mAh.

is dit 1 of ander manier om te rekenen in aantal uren bij alleen internet gebruik?
Zoveel mAh zegt mij namelijk niks.
die van 5200 mAh is ongeveer gelijk aan de originele, die van 7400 ongeveer 1,5x zoveel ( steekt wel een stuk uit de achterkant van de laptop! ), per laptop verschilt hoe zuinig ze met de stroom omgaan, maar die van 5200 zal dus ongeveer net zo lang mee gaan als de originele accu die er bij zit in het begin deed.

• tweakmember
quote:
J-roenn schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:46:
[...]

die van 5200 mAh is ongeveer gelijk aan de originele, die van 7400 ongeveer 1,5x zoveel ( steekt wel een stuk uit de achterkant van de laptop! ), per laptop verschilt hoe zuinig ze met de stroom omgaan, maar die van 5200 zal dus ongeveer net zo lang mee gaan als de originele accu die er bij zit in het begin deed.
ik zie trouwens dat ze nog meer hebben van verschillende merken.
https://www.replacedirect...tml?prrel=6403453#product

Maakt merk uit?
Lenovo accus zijn stuk duurder maar betekend dit automatisch dat de andere merken die goedkoper zijn, lager van kwaliteit zijn?
ook zie ik een 6 cell accu staan... doet dat nog iets toe aan de lengte van uren/gebruik?

tweakmember wijzigde deze reactie 13-07-2018 16:31 (51%)

67 jarige opa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-roenn
quote:
tweakmember schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:29:
[...]

ik zie trouwens dat ze nog meer hebben van verschillende merken.
https://www.replacedirect...tml?prrel=6403453#product

Maakt merk uit?
Lenovo accus zijn stuk duurder maar betekend dit automatisch dat de andere merken die goedkoper zijn, lager van kwaliteit zijn?
ook zie ik een 6 cell accu staan... doet dat nog iets toe aan de lengte van uren/gebruik?
het aantal cellen (en de grootte per cel) bepaald mede de capaciteit (de mAh), Lenovo is vooral duurder omdat het het originele merk is, Yanec doet wat mij betreft niet onder in kwaliteit van de originele accu's ( heb er op mijn werk zo'n 40 in gebruik en die accu's houden het met redelijk intensief gebruik allemaal minimaal 2 jaar vol, ongeveer net zo lang als de originele... met Blu Basic heb ik geen ervaring.

• tweakmember
quote:
J-roenn schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:32:
[...]

het aantal cellen (en de grootte per cel) bepaald mede de capaciteit (de mAh), Lenovo is vooral duurder omdat het het originele merk is, Yanec doet wat mij betreft niet onder in kwaliteit van de originele accu's ( heb er op mijn werk zo'n 40 in gebruik en die accu's houden het met redelijk intensief gebruik allemaal minimaal 2 jaar vol, ongeveer net zo lang als de originele... met Blu Basic heb ik geen ervaring.
dan ga ik een Yanec proberen.
thanks voor je hulp.

67 jarige opa.

• tweakmember
quote:
J-roenn schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:32:
[...]

ik heb eergister een yanec 7800mAh accu thuis gekregen, in de laptop geschoven en opgestard en de batterij indicator vertelde dat er nog 10% stroom in de accu zat dus heb ik direct de laptop aan het netsnoer gehangen om het op te laden.
Maar na paar uur kwam ik erachter dat de accu batterij indicator nog steeds 10% aangeeft.
Met andere woorden, het laad niet op. Ook de batterij word niet warm.
De indicator geeft wel aan "accu laad op" maar verder gebeurd er niks.
Ik ga zowiezo replacedirect bellen straks maar was dit bij jou in het begin ook zo?

edit: gezien het om een grotere accu gaat dan de originele, kan het zijn dat de indicator door de war geraakt? of zeg ik nu iets heel doms?

tweakmember wijzigde deze reactie 27-07-2018 12:38 (5%)

67 jarige opa.

• J-roenn
Sorry, ik lees je reactie nu pas, laadt de laptop wel op met de originele accu? In da geval zal ik contach opnemen met de winkel als je dat nog niet had gedaan. De extra capaciteit moet niet uitmaken of de accu wel of niet wordt geladen.
quote:
tweakmember schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:37:
[...]

ik heb eergister een yanec 7800mAh accu thuis gekregen, in de laptop geschoven en opgestard en de batterij indicator vertelde dat er nog 10% stroom in de accu zat dus heb ik direct de laptop aan het netsnoer gehangen om het op te laden.
Maar na paar uur kwam ik erachter dat de accu batterij indicator nog steeds 10% aangeeft.
Met andere woorden, het laad niet op. Ook de batterij word niet warm.
De indicator geeft wel aan "accu laad op" maar verder gebeurd er niks.
Ik ga zowiezo replacedirect bellen straks maar was dit bij jou in het begin ook zo?

edit: gezien het om een grotere accu gaat dan de originele, kan het zijn dat de indicator door de war geraakt? of zeg ik nu iets heel doms?
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True