Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 09:07

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ik zoek een?
Leuk 2.0 setje die ik voor muziek (genre: harder styles) ga gebruiken.

Wat is je budget?
Maximaal €850,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren zoals hierboven vermeld. Eventueel later uitbreiden naar een 5.1 set voor films en series maar dit is nu niet aan de orde i.v.m. gebrek aan ruimte hiervoor.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al verschillende setjes, sounderbara etc. voorbij zien komen. Mijn oog viel al vrij snel op de boekenplankspeakers van B&W, de 685S2. Echter vondt ik deze vrij duur. Laat het nu zijn dat deze speakers in de aanbieding zijn, €499,- voor een set.

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze speakers worden dus los verkocht, zonder versterker/receiver. Wat heb ik nodig om de speakers goed te laten functioneren? Heb ik bijvoorbeeld voldoende aan een stereoversterker en dat ik later altijd nog een 5.1/7.1 versterker koop mocht ik een home theatre opstelling willen? Ook ben ik benieuwd of de speakers bij mijn muzieksmaak passen welke veel bass (hoog/laag) bevatten, melodietjes en vocals.

Groetjes!!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Over de klank kan ik niets zeggen. Wel kan ik zeggen dat ze inderdaad een versterker nodig hebben. Of dat stereo of surround is, maakt qua geluid niet of weinig uit. De vraag die je jezelf moet stellen is op welke termijn je evt surround zou willen. Is dat, ik noem maar iets, >3 jaar, dan zou je voor stereo kunnen gaan, is dat < 3 jaar, zou ik sowieso voor surround gaan. Met name in de beeldverwerking zullen stappen gemaakt worden, waardoor een surroundreceiver sneller verouderd dan een stereo versterker. Prijstechnisch is surround al snel voordeliger, omdat de afzetmarkt groter is.

Verder dan aansluitingen, features en evt kleur hoef je niet te kijken.

Hou er wel rekening mee dat boekenplank speakers wellicht op een standaard of op oorhoogte aan de muur moeten, voor het beste resultaat. Vloerstaanders hebben per definitie een goede hoogte. Meestal ook een diepere laagweergave door de extra woofer en grotere klankkast. Een vloerstaander heeft dezelfde footprint als een boekenplank speaker op standaard.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 05-07-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ik ga aankomende zaterdag in de stad naar hifi-klubben om ze beluisteren. Ik neem dan ook wat muziek mee naar de winkel. In de toekomst ben ik wel van plan om over te stappen naar surround maar dan praat ik over >5 jaar. Zoals je al aangeeft is het dus beter om voor een stereoversterker te gaan aangezien er in beeldverwerking etc. veel kan veranderen in 5 jaar tijd.

Ik neem aan dat er ook stereoversterkers zijn die beschikken over bluetooth/3.5mm jack. de muziek zal voornamelijk gestreamd worden via bluetooth en wifi, spotify/apple music.

Mocht ik de speakers aanschaffen dan ga ik inderdaad voor de vloerstaanders: https://www.artencraft.nl...04tQU0EAQYAyABEgIpF_D_BwE

De b&w vloerstaanders zijn eventueel ook een optie, aangezien deze een betere laag en klank kast hebben. Ik ga hier zaterdag ook zeker even naar luisteren.

Ben benieuwd hoe de bass is bij de speakers aangezien een subwoofer niet praktisch is i.v.m. buren (woonachtig in een appartementen complex..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap het niet helemaal. Als je toch al weet dat je gaat vervangen over een paar jaar, maakt het dus ook niet meer uit of je een versterker of een receiver koopt op dit moment. Daarnaast moet je je afvragen of je het geluid van je tv of blu-rayspeler al wel via de nieuwe luidsprekers wilt horen. Is het antwoord ja, dan raad ik je aan om wel nu die receiver te halen, omdat deze over HDMI beschikken (stereoversterkers bijna nooit) en zaken zoals lipsync om beeld en geluid gelijk te laten lopen.

Ik woon trouwens ook op een appartement, op de bovenste verdieping en hoor van weerszijden en beneden nooit klachten over mijn vloerstaanders of subwoofer. En ik speel echt niet alleen maar zacht.

Als je gaat luisteren, vraag dan niet alleen om de boekenplankspeakers en de vloerstaanders van B&W, maar laat de verkoper er ook speakers van andere merken in de zelfde prijsklasse naast zetten en bijv. speakers die een klasse hoger of lager zitten. Zo weet je of je bij B&W een merk hebt dat een prettig geluid voor jou heeft en of je niet beter duurder/goedkoper/een ander merk had kunnen kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga zaterdag eens langs bij hifi klubben en ga eens luisteren naar meerdere speakers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou sowieso kiezen voor een surround receiver; of je nu al voor surround sound gaat of pas over vele jaren. Je roept dingen als bluetooth, wifi, Spotify. Dat zijn features die je op een stereo versterker zelden tegen zult komen terwijl dit op een surround receiver zo'n beetje tot de standaard features behoort.

Wat betreft de speakers sluit ik aan bij de voorgangers. Ga vooral luisteren want elk merk/model klinkt anders en wij kunnen niet bepalen wat voor jou lekker klinkt aangezien smaak qua geluid persoonlijk is. Ga gewoon alles wat er aan boekenplankspeakers en vloerstaanders en binnen je budget valt eens proberen en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Na meerdere speakers te hebben beluisterd zijn het toch de b&w 685’s geworden. Heb hierbij een denon pma-30 aangeschaft. Ben er super tevreden over!

Pagina: 1