R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
In https://www.msi.com/Mothe...NG-PRO-CARBON#support-hdd zie ik jouw genoemde SSD er niet precies tussen staan; wel de PX-AG256M6e-BK
Dus ja & nee; als de SSD in de BIOS zichtbaar is, zou het moeten werken. Dat zie je op dit moment niet dus de BIOS kan verkeerd ingesteld staan, de SSD kan kapot zijn, het slot kan kapot zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik kan nergens ook maar iets vinden in de BIOS over Nvme of iets dergelijks, en ik heb beide sloten al geprobeerdMAX3400 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:13:
Als het ding in de BIOS al niet zichtbaar is, heb je daar al een issue.
In https://www.msi.com/Mothe...NG-PRO-CARBON#support-hdd zie ik jouw genoemde SSD er niet precies tussen staan; wel de PX-AG256M6e-BK
Dus ja & nee; als de SSD in de BIOS zichtbaar is, zou het moeten werken. Dat zie je op dit moment niet dus de BIOS kan verkeerd ingesteld staan, de SSD kan kapot zijn, het slot kan kapot zijn.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
niet zichtbaar; in beide m2 sloten?
laatste uefi staat op het mobo?
het is een pci-e 2.0 ssd, heb je gekeken of je in de uefi de boel op pci-e 2.0 kunt zetten? dus van gen3 naar gen2?
En nu?NLBUURMAN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:17:
[...]
Ik kan nergens ook maar iets vinden in de BIOS over Nvme of iets dergelijks, en ik heb beide sloten al geprobeerd
Pagina's 26 t/m 33 doorgenomen van je handleiding over de combinatie M.2 / SATA / PCIe?
Pagina 43 & 44 doorgenomen ivm je basis BIOS-settings?
48? 53? 79? etc...?
Is het mogelijk om een iets duidelijker troubleshooting van jouw kant te posten? Inclusief basis-informatie over je BIOS-versie maar ook uberhaupt of die Plextor wel werkt (want dat moeten we nu aannemen)?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je probeert toch geen Windows 7 er op te zetten mag ik hopen? Die zal inderdaad geen pcie ssd zien.
Het komt wel vaker voor dat een pcie ssd niet in de bios wordt weergegeven.
voor de rest is alles zo kaal mogelijk; er zitten 2 reepjes ddr4 in, geen GPU, geen wifi-kaartje, daar heb ik al naar gekeken. enkel muis/toetsenbord hangt er aan als randapparatuur en de front panel switches.MAX3400 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:27:
[...]
En nu?
Pagina's 26 t/m 33 doorgenomen van je handleiding over de combinatie M.2 / SATA / PCIe?
Pagina 43 & 44 doorgenomen ivm je basis BIOS-settings?
48? 53? 79? etc...?
Is het mogelijk om een iets duidelijker troubleshooting van jouw kant te posten? Inclusief basis-informatie over je BIOS-versie maar ook uberhaupt of die Plextor wel werkt (want dat moeten we nu aannemen)?
uiteraard de manual er bij gehad, en ik heb geen idee of die plextor daadwerkelijk werkt, dat neem ik ook maar aan. Ook geen mogelijkheid om te testen helaas
voor de rest gaat er gewoon windows 10 op, dan hoort ie alsnog wel in de BIOS zichtbaar te zijn.
edit: na wat googlen vind ik verschillen in B&M poorten op de SSD; de SSD is niet omdraaibaar (past fysiek niet) maar zou het kunnen dat deze toch via het Sata-protocol communiceert?
[ Voor 8% gewijzigd door NLBUURMAN op 06-07-2018 08:59 ]
Zeker weten? https://www.msi.com/Mothe...-PRO-CARBON/SpecificationNLBUURMAN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:14:
aangezien er toch maar een X2 aansluiting op m'n moederbord zit
Kan zijn dat eerst het bios geupdate moet worden voordat een (recente) NVME gezien wordt.
- Support up to PCIe 3.0 x4 and SATA 6Gb/sNLBUURMAN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:14:
Navraag bij diegene waar ik de SSD gekocht heb leert dat de SSD bij hem ook niet werkte; hij dacht dat het aan incompatibiliteit lag met zijn moederbord. Inmiddels heb ik 't geld terug en ben ik dus op zoek naar een nieuwe SSD; is een A1000 van Kingston een optie? aangezien er toch maar een X2 aansluiting op m'n moederbord zit verwacht ik niet dat een dikke Samsung 970 Evo merkbaar sneller gaat zijn
Dit bord gaat gewoon elke moderne NVME op volle snelheid ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door SpiriTNL op 09-07-2018 11:54 ]
excuses, ik had 't verkeerd gelezen, dan lijkt het me weer een iets minder goede keuze.SpiriTNL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
[...]
- Support up to PCIe 3.0 x4 and SATA 6Gb/s
Dit bord gaat gewoon elke moderne NVME op volle snelheid ondersteunen.
Het gaat mij niet zozeer om de snelheid, in principe kan ik prima leven met een Sata SSD. Echter benut ik al mijn 6 sata-poorten; en wil ik dus een Pci-e schijf voor extra ruimte. Vandaar mijn keuze voor Nvme... en 125€ voor zo'n Kingston of 170 voor een Samsung vind ik nogal wat verschil