Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aan website werken in de buitenlucht met...? Tablet, laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KurtH
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik zoek een?
Tablet, laptop of gelijkaardig.

Wat is je budget?
Voorlopig wil ik eigenlijk openstaan voor opties. Er een budget op plakken zou misschien opties afstrepen die helemaal geweldig zouden zijn.
Om toch een bovengrens te stellen zou ik 2000€ neerzetten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil in de buitenlucht artikelen kunnen schrijven voor mijn website (voorlopig draaiend op Wordpress). Ruwe tekst, geen opmaak of dergelijke, dus de app van Wordpress (voor android) zelf is al voldoende (bijvoorbeeld).
Ik kom dus al toe met een systeem op android, maar sta open voor volwaardige opties op bijvoorbeeld windows.
Bij het toestel moet dus ook een toetsenbord komen. Ofwel apart aangeschaft op bv bleutooth of een tablet/laptop waarbij het toetsenbord afgekoppeld kan worden.

Ideale scenario:
Binnen een week of twee op vakantie naar Frankrijk om er even tussenuit te kunnen zijn. In de voormiddag een uurtje of twee artikels schrijven en namiddag wat genieten. Dat schrijven doe ik dan liefst buiten, op een terras in de schaduw. Of in een lekkere stoel,...
Helemaal geweldig zou zijn als ik niet voorovergebogen over het scherm moet hangen, maar in een terrasstoel naar achter leunend kan werken. (Al lijkt me dat eerder haalbaar met een ziekenbedtafeltje dat je voor je heen kan klappen :/ )

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorlopig heb ik nog geen voorkeur en eerlijk gezegd ook geen idee in welke richting ik moet zoeken. Ik vrees dat ik op dit gebied niet meer helemaal mee ben.

Bijkomend
Toeters en bellen zijn altijd interessant:
  • Wifi
  • Bluetooth
  • Deftige batterijduur
  • Andere?

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Tablets vallen onder "Tablets en Telefoons" en laptops vallen onder "Computers", in ieder geval niet onder Consumentenelektronica. Waar dit topic heen moet is dan ook 50-50. Zeker omdat de eigen inzet (wat al zelf gevonden is) niet aanwezig is weet ik ook niet wat de collega's met dit topic gaan doen. Aangezien je naar Android neigt gooi ik dit topic naar Tablets en Telefoons.

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik zou voor een laptop gaan, die is toch veelzijdiger. Neem dan een Ultrabook zoals een Dell XPS, goede accu en power als je een video op je website wil, plaatjes bewerken met Photoshop, etc. En toch lekker ligt en compact.

P.S. Wordpress Android is een mooie backup op je smartphone als je snel even wat wil fixen.

• KurtH
FeaR schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:41:
Tablets vallen onder "Tablets en Telefoons" en laptops vallen onder "Computers", in ieder geval niet onder Consumentenelektronica. Waar dit topic heen moet is dan ook 50-50. Zeker omdat de eigen inzet (wat al zelf gevonden is) niet aanwezig is weet ik ook niet wat de collega's met dit topic gaan doen. Aangezien je naar Android neigt gooi ik dit topic naar Tablets en Telefoons.

CEA > ATT
Bedankt voor het verplaatsen.
Ik had door deze post verkeerdelijk begrepen waar ik het moest plaatsen.
Ik wou absoluut niet lui overkomen, maar gezien de verschillende opties die ik mij al kan inbeelden van wat ik de voorbije jaren al gelezen heb, had ik absoluut geen idee waar ik moest starten. Normaal doe ik mijn huiswerk zeker deftig, maar hier was echt een bomen/bos geval voor mij.

• KurtH
swhnld schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:28:
Ik zou voor een laptop gaan, die is toch veelzijdiger. Neem dan een Ultrabook zoals een Dell XPS, goede accu en power als je een video op je website wil, plaatjes bewerken met Photoshop, etc. En toch lekker ligt en compact.

P.S. Wordpress Android is een mooie backup op je smartphone als je snel even wat wil fixen.
Bedankt voor je input. Ik heb echter een hele deftige laptop (bouwkundig staaltekenaar met een MSI gaming laptop). Ik zie het alleen niet zitten om met een zwaar bakbeest op mijn schoot te werken. Iets licht en draagbaar zit meer in mijn gedachtegang. Dat had ik misschien moeten toevoegen aan mijn beginpost. |:(

Edit: Mijn excuses. Ik ga een onderscheid moeten maken tussen mijn bakbeest en een draagbaar ding voor wat ik zoek. Ik ga deze richting onderzoeken. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door KurtH op 05-07-2018 23:54 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@KurtH ook ik zou voor een deftige laptop gaan. (ultrabook) Anders kom je al gauw uit bij een Android Tablet uit en die markt is nou niet bepaald heel interessant de laatste tijd.

Aangezien het toch meer richting een laptop neigt, schopje van ATT naar LAA.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Let er wel op dat je een apparaat pakt met een goed scherm. Ernstig reflecterende schermen of schermen met een lage helderheid zijn niet werkbaar in de zon :) geniet van je vakantie!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb vorig jaar met een soortgelijke uitdaging gezeten. Een zo eenvoudig mogelijk apparaat om relatief eenvoudige content creatie te doen.

Voor mij is de uiteindelijke keuze gevallen op een Samsung tablet. De belangrijkste redenen hiervoor:
- Veel lichter dan een laptop en daarmee dus veel eenvoudiger overal mee naartoe te nemen.
- OLED scherm zodat ook in zonlicht situaties het scherm goed leesbaar blijft.
- Standaard uitgerust met toetsenbord cover met, voor het formaat, best prettige toetsen

Ik heb ook nog een 13" Windows laptopje (oud maar meer dan snel genoeg voor dit soort werk) maar eigenlijk gebruik ik die nooit; hij is toch nogsteeds een stuk zwaarder en daardoor minder handzaam dan een tablet.
Ik ben het dan ook zeker niet eens met de mensen die hier zeggen dat je voor een ultrabook moet gaan. Voor het beschreven gebruik is dat enorme overkill en dat ga je merken. Je neemt een ultrabook niet "even" mee en gaat daarmee kansen missen op het moment dat je inspiratie hebt. Dat heb je minder met een tablet.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mocht je voor een tablet kiezen, dan kan ik dit Bluetooth toetsenbordje van Logitech je van harte aanbevelen.

Kan ook (tegelijk) gebruikt worden voor je smartphone, er zit een soort van draaiknop linksboven om te kiezen welk apparaat je wilt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://assets.logitech.com/assets/64499/4/bluetooth-multi-device-keboard-k480.png

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 22:44
Microsoft Surface Pro 4 / Dell XPS / Apple 12” MacBook

Allen volwaardige opties, als ik het zo lees zou je met een Surface misschien wel de flexibiliteit hebben die je zoekt met daarbij wel het voordeel van een volwaardig besturingssysteem.

• KurtH
Dank aan allen voor het meedenken, maakt het vooral wat duidelijker qua opties!
418O2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:35:
Let er wel op dat je een apparaat pakt met een goed scherm. Ernstig reflecterende schermen of schermen met een lage helderheid zijn niet werkbaar in de zon :) geniet van je vakantie!
Wat bedoel je met een goed scherm? Oled zoals Croga aanraadt? Of bedoel je mat scherm/anti-spiegelend of iets dergelijks?
Croga schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:49:
Voor mij is de uiteindelijke keuze gevallen op een Samsung tablet.
Ik heb de Galaxy Tab S3 even bekeken. Die is echter al meer dan een jaar uit, ik ben niet zeker of deze nog interessant genoeg is voor zijn prijs. Ik neem hem voorlopig mee op in de opties.
Iva_Bigone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:00:
Mocht je voor een tablet kiezen, dan kan ik dit Bluetooth toetsenbordje van Logitech je van harte aanbevelen.
Thanks, zeker interessant om weten bij het beslissen.

Gisterenavond ben ik mijn zoektocht voorlopig geëindigd met bovenaan het lijstje:Deze moet ik echter nog eens nakijken hoe het zit met leesbaarheid buiten.

Verder had ik ook al gekeken maar voorlopig toch nog wat duur gevonden:
  • HP Spectre 360
  • Dell XPS 13/15
Ik heb vroeger eens een jaartje met Apple gewerkt en af en toe de IPad van mijn ouders vast. Ik kan er niet mee werken, dus dat valt al af.

Dit weekend verder zoeken :9

Edit: Ligt het aan mij of valt er in de pricewatch voor laptops niet te filteren op Oled? Dat gaat meer huiswerk worden :/
Edit: HP spectre 360 heeft een glanzend scherm, ook geen optie meer.

[ Voor 3% gewijzigd door KurtH op 06-07-2018 12:46 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

KurtH schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:18:
Dank aan allen voor het meedenken, maakt het vooral wat duidelijker qua opties!
Wat bedoel je met een goed scherm? Oled zoals Croga aanraadt? Of bedoel je mat scherm/anti-spiegelend of iets dergelijks?
Bij Laptops praten we vooral over mat of glanzend. Glanzende schermen zijn sterk af te raden.
Ik heb de Galaxy Tab S3 even bekeken. Die is echter al meer dan een jaar uit, ik ben niet zeker of deze nog interessant genoeg is voor zijn prijs. Ik neem hem voorlopig mee op in de opties.
Dat was ook mijn uitdaging.... Android tablets zijn lang niet zo up-to-date als Android telefoons. De S3 wordt dit jaar opgevolgd door de S4 maar voor het gebruik wat jij beschrijft ga je geen verschil merken. Het zijn voornamelijk zware spellen waar de S3 het af en toe lastig heeft.

Bij mij werd de S3 nog met zijn eigen Samsung toetsenbord geleverd wat wel een heel groot pluspunt is....
Gisterenavond ben ik mijn zoektocht voorlopig geëindigd met bovenaan het lijstje:Deze moet ik echter nog eens nakijken hoe het zit met leesbaarheid buiten.
Het grote nadeel bij al deze "Windows tablet" dingen is dat er glanzende schermen in zitten. De leesbaarheid is van allemaal twijfelachtig.
Ik heb vroeger eens een jaartje met Apple gewerkt en af en toe de IPad van mijn ouders vast. Ik kan er niet mee werken, dus dat valt al af.
Dat is ook mijn conclusie. Ik heb een iPad naast mijn S3 en die is leuk voor spelletjes maar meer ook niet. Bij een productieve use-case valt iOS bij mij steevast, bij iedere keer dat ik het uitprobeer, weer af.
Edit: Ligt het aan mij of valt er in de pricewatch voor laptops niet te filteren op Oled? Dat gaat meer huiswerk worden :/
Edit: HP spectre 360 heeft een glanzend scherm, ook geen optie meer.
Dat je niet op OLED kunt filteren bij laptops is niet zo raar..... Voor zover ik weet zijn er nog geen laptops met OLED scherm te krijgen.... Vandaar dat bij laptops ook de enige vraag is: Mat of glanzend. En in dat tweede geval: Valt af vanwege nauwelijks in zonlicht te gebruiken.

Overigens is ook dat nog een punt tégen de iPad; geen OLED scherm en dus veel slechtere weergave in zonlicht. Hoewel het extra filter wat er sinds 2 jaar gebruikt wordt wel helpt, is het verschil met de S3 nogsteeds gigantisch.

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:37
Heb je op je vakantie internet? Je zou is kunnen kijken naar een mooie chromebook. Zijn redelijk goedkoop en voldoen denk ik prima voor wat jij ermee wil doen. Bijkomend voordeel ze zijn vaak erg lichtgewicht met goede batterijduur.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Heb je al eens naar de iPad Pro 12,9 met Smart Keyboard gekeken? Een hele fijne tablet met ook nog eens een uitstekend scherm :)

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Surface Pro is een leuk apparaat maar niet handig als -op-schoot apparaat in mijn mening. Als je een tafel hebt is de type cover (die overigens apart aangeschaft moet worden) wel fijn. Je kan ook een los Bluetooth toetsenbord aansluiten als je een betere optie kan vinden. Surface heeft wel in alle versies een flink glanzend scherm. Ik gebruik mijn sp4 vaak buiten, maar alleen onder de overkapping. In de zon zie je niet veel meer

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wil je enkel artikelen schrijven en na de vakantie uploaden of moeten ze direct al op de site komen?
Je zou eens kunnen kijken om bijv. een Alphasmart Neo te kopen (staan regelmatig te koop voor misschien 20/30 euro). draait zo'n 700 uur op 3 batterijen :)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8138/8753097159_69827dd9f8_o.jpg
Niet mijn foto :)

En als het gelijk op de website moet komen na het schrijven, dan zou je nog kunnen kijken om de Alphasmart met een USB OTG kabel op je smartphone aan te sluiten, en dan kun je de geschreven tekst naar de benodigde app (wordpress?) sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door efan op 06-07-2018 19:11 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

ido schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:49:
Wil je enkel artikelen schrijven en na de vakantie uploaden of moeten ze direct al op de site komen?
Je zou eens kunnen kijken om bijv. een Alphasmart Neo te kopen (staan regelmatig te koop voor misschien 20/30 euro). draait zo'n 700 uur op 3 batterijen :)
[afbeelding]
Niet mijn foto :)

En als het gelijk op de website moet komen na het schrijven, dan zou je nog kunnen kijken om de Alphasmart met een USB OTG kabel op je smartphone aan te sluiten, en dan kun je de geschreven tekst naar de benodigde app (wordpress?) sturen.
Mooi ding! Grappig dat er dus al jaren een typewriter achtig apparaat bestaat wat niet eens heel populair is aan de prijs te zien.

offtopic:
foto maker heeft wel flink wat liefde voor de zee haha

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wellicht een convertible overwegen?

Typen (zeker van (creatieve) content) op een tablet blijf ik zelf lastig / weinig productief vinden - een convertible lost dat op.

Zelf heb ik een Acer Inspire One 10 gekocht à 140 euro (aanbieding).

pricewatch: Acer Aspire One 10 S1003-14XA Grijs

Ding draait gewoon volledig Windows, dus Office, een normale browser (handig om je teksten in een CMS te plaatsen en / of via sFTP te uploaden), Photoshop (als je dat al wil), etc...

Wel even een SD-card mounten als tweede harddisk, want anders zit je opslag snel vol...

Ding weegt niets, gaat een dag mee op een accu en kan dus ook zonder toetsenbord.

Of je in de zon beeld hebt, weet ik niet - maar volgens mij geldt dat voor alle schermen.

• KurtH
Momenteel kijk ik naar de Lenovo Yoga 530
Er staat 'glans' bij het beeldscherm, maar op de website van Lenovo staat 'Anti-glare'.
Voorlopig lijkt mij dit een goede keuze qua specs en al zeker qua prijs.
Voor wat het moet dienen is een i5 eigenlijk al te pittig, Er is ook een i3-7130U versie voor maar 599€. Of een i3-7130U met dubbel zo grote SDD (256Gb) voor 699€.

Ik zoek voorlopig nog wat verder.

Edit:
In dezelfde lijn met vrijwel dezelfde specs:Edit2:

Na lang zoeken is de keuze gevallen op de Dell XPS 13.
Volgens de pricewatch heeft dit een glanzend scherm, maar dit zou in de nieuwe versie met een anti-glare voorzien zijn (volgens de website van Dell). Voor de rest is elke review laaiend enthousiast en bij andere toestellen wordt de XPS steeds als betere optie aangehaald of als winnaar bekroond. Bijna een no-brainer.
Als enigste minpunt blijft dus het scherm in buitenscenario's. Blijkbaar zijn er best veel anti-glare/privacy folies die de invalhoek van licht beperken en zo reflecties afzwakken. Dit gaat dus mijn oplossing zijn als het anti-glare scherm toch nog teveel last heeft van reflecties.
Afwachten dus.

Bedankt aan allen die geholpen heeft!

[ Voor 53% gewijzigd door KurtH op 07-07-2018 23:11 ]

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Dell XPS 13, prachtig degelijk toestel maar heb je deze al eens vastgehad ?
13 inch blijft toch heel klein om op te werken of lezen vind ik.

• KurtH
karine1 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:35:
Dell XPS 13, prachtig degelijk toestel maar heb je deze al eens vastgehad ?
13 inch blijft toch heel klein om op te werken of lezen vind ik.
Ik was eens lang VandenBorre gewandeld (elektro zaak in België hier geen 200m verder) en vond een 14 inch te groot voor wat ik in gedachte had. De HP X360 13inch stond er ook en die leek me perfect qua formaat, dus ik ben inderdaad zeker dat het dit formaat wordt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik heb een XPS 13 model 2017 en ben er zeer tevreden mee. Wel zonder aanraakscherm, in een vorige laptop had ik dat en vond er geen toegevoegde waarde aan.

Verwijderd

KurtH schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Ik was eens lang VandenBorre gewandeld (elektro zaak in België hier geen 200m verder) en vond een 14 inch te groot voor wat ik in gedachte had. De HP X360 13inch stond er ook en die leek me perfect qua formaat, dus ik ben inderdaad zeker dat het dit formaat wordt.
Staar je niet blind op 13" of 14".

Ik heb een Dell 13,3" van 2 jaar oud en die is vrijwel net zo groot als mijn antieke 14" HP Elitebook.

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:00:
[...]
Staar je niet blind op 13" of 14".
Ik heb een Dell 13,3" van 2 jaar oud en die is vrijwel net zo groot als mijn antieke 14" HP Elitebook.
Die schermafmetingen moeten toch anders zijn ?

Verwijderd

karine1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Die schermafmetingen moeten toch anders zijn ?
Uiteraard, maar de casing kan indentiek zijn. Sterker een 13,3" kan zelfs groter zijn dan een 14" laptop.

Zie bijv. het verschil tussen de System76 Galago Pro 13,3" en 14". Identieke behuizing, verschillende schermformaten met dus verschillende bezels.

https://system76.com/laptops/galago
Pagina: 1