Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifesteyl
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-03-2024
Allereerst voor de volledigheid een antwoord op de standaard vragen:

Ik zoek een?
Set werkgeheugen voor uitbreiden van huidige (totaal) 8 GB

Wat is je budget?
+/- 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Natuurlijk sta ik open voor alternatieven!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Pc voor foto/video bewerking en gaming.

Ik wil de huidige 8GB werkgeheugen in mijn pc graag uitbreiden, omdat dit (in mijn ogen) de grootste bottleneck is.
Nu heb ik geprobeerd via het internet wijzer te worden, maar ik ben nog niet 100% overtuigd.
Op dit moment heb ik 2x 4GB Corsair Vengeance LXP 2400MHz erin zitten, welke ik graag wil uitbreiden.
Het moederbord heeft nog 2 slots over, en mijn voorkeur gaat uit naar een uitbreiding waarbij deze opgevuld worden.
Mijn inziens in het zonde om er nogmaals 4x 4GB Corsair Vengeance LXP 2400MHz in te zetten omdat toekomstige uitbreidingen dan nog steeds vrij snel realiteit worden.
Ik heb een setje gevonden met een gunstigere prijs per GB met exact dezelfde geheugensnelheid, true latency en voltage.
Ben ik dan 'good to go' of zie ik iets over het hoofd waardoor het nog steeds aan te raden is om er Corsair Vengeance LXP 2400MHz (4/8GB) in te zetten?
Het gaat in dit geval om deze afweging:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/479646;438401/

Hoor graag van jullie! ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:45
Wat heb je nou? Want
Is iets anders dan
Op dit moment heb ik 4x 4GB Corsair Vengeance LXP 2400MHz erin zitten
Het moederbord heeft nog 2 slots over
En welk moederbord heb je met 6 geheugensloten?
Ben ik dan 'good to go' of zie ik iets over het hoofd waardoor het nog steeds aan te raden is om er Corsair Vengeance LXP 2400MHz (4/8GB) in te zetten?
Beter zet je hetzelfde ernaast maar nogmaals, welk moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifesteyl
Hmm, mijn excuses...
Dat was een uitermate treurige typo; moet natuurlijk zijn 2x (geen 4x).
Aangepast in de post.
Moederbord is dus geen hele exotische met 6 sloten, gaat om Asus Z170 PRO GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:45
Heb je gemonitord wat de bottlekneck is met de software en games die je gebruikt. Hiervoor kan je MSI Afterburner gebruiken. Meer geheugen is natuurlijk niet verkeerd maar wellicht zonde als dat de oorzaak van het probleem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifesteyl
Uszka schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:55:
Beter zet je hetzelfde ernaast maar nogmaals, welk moederbord?
Eigenlijk is dit al antwoord op m'n vraag.
Bedoel je hiermee dat is het beste 2x 4GB Corsair Vengeance LXP 2400MHz ernaast kan zetten, of is 2x 8GB Corsair Vengeance LXP 2400MHz nog een optie?

Kun je nog wat context schetsen: als alle specificaties overeenkomen, wat kan dan nog voor problemen zorgen?
Dit blijft voor mij onduidelijk.
Uszka schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:16:
Heb je gemonitord wat de bottlekneck is met de software en games die je gebruikt. Hiervoor kan je MSI Afterburner gebruiken. Meer geheugen is natuurlijk niet verkeerd maar wellicht zonde als dat de oorzaak van het probleem niet is.
Snap het punt en waardeer de achterliggende gedachte, maar gamen is momenteel nog niet aan de orde. De videokaart is een parallel project, want huidige is simpelweg Intel Graphics. Pc is namelijk aangeschaft zonder videokaart, deze zal dus ook nog ingevuld worden.
Het vraagstuk met betrekking tot werkgeheugen komt meer voort uit de system requirements van verschillende (grafische) software (Lightroom, Luminar, etc.) waar 8GB al aan de lage kant van het aangeraden spectrum valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hangt er van af wat je wil. Je kan er ook 2x8 naast zetten zodat je in totaal op 24 gb uitkomt. Dat heb ik zelf ook gedaan en het werkt prima.
Pagina: 1