Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk thuis met goede wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt:
Internet (ziggo) komt binnen in de meterkast via de Connect Box van Ziggo wordt het internet door het huis verdeeld:
Wifi snelheid is een drama, daarom wil ik een extra AP of Router plaatsen in de woonkamer en op de 1e etage.

WLAN, gaat nu kabel naar TV in de woonkamer, Himedia box naast de TV in de woonkamer en een kabel gaat rechtstreeks naar een laptop op de 2e etage.

situatie zoals waar ik naar toe wil

begane grond:
AP of iets dergelijks in de woonkamer voor optimale WIFI verbinding.
wlan naar TV, naar Himediabox (1kabel met switch werkte niet, vlgs mediamarkt omdat netflix een eigen IP adres vraagt. Dit zou eventueel wel met een router kunnen?)

1e etege:
AP of iets dergelijks voor optimale WIFI verbinding
Wlan kabel naar TV

2e etage Wlan kabel naar laptop

op basis van de info die ik hier reeds had ontvangen zat ik in eerste instantie te denken aan AP van Ubiquiti. Echter heb ik dan te weinig WLAN aansluitingen op de Ziggo Connect Box.
Wat is dan nu wijsheid?
Is het bv een optie om een router met wifi in de woonkamer te zetten en 1 op de 1e etage en vanuit deze routers de tv's aansluiten plus de Himedia box? werkt netflix dan wel? heb ik dan wel goeie wifi? welke Router is dan te adviseren?

Hoor graag jullie advies en als ik niet duidelijk ben geweest of iets ben vergeten hoor ik uiteraard ook graag.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan er gewoon nog een switch/router tussen zetten uiteraard :) (Die heeft Ubiquiti ook)

[ Voor 16% gewijzigd door DennusB op 05-07-2018 16:12 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 20:43
Volgens mij haal je wlan en lan door elkaar, waardoor ik je vraag niet helemaal snap... Mijn eerste gedachte is idd 1 of 2 extra accespoints op plekken waar je een kabel hebt liggen (maar het is een gok)

Verwijderd

Topicstarter
@arvidbeheerder dat kan heel goed dat ik deze door elkaar haal, ben echt een leek.

als ik een kabel gebruik voor de laptop op de 3e etage/zolder
een kabel voor een acces point op de 2e etage
en een kabel voor een acces point op de 1e etage/begane grond

dan heb ik reeds 3 aansluitingen van de 4 in gebruik,
Heb ik dus 1 aansluiting over voor een TV op de 1e etage, voor de Himedia box en een TV op de 2e etage.
Hoe los ik dat op? wetende dat een switch niet werkt ivm Netflix.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:45
@Verwijderd kijk eens naar de "KPN Wifi versterker"
Dit is een Wifi accespoint met ingebouwde switch, ding is kant en klaar ingesteld in principe (al zou ik ze wel ff zelf instellen met eigen netwerknaam (SSID) en wachtwoord).

Hoe heb je de kabels lopen allemaal dan die nu overal heen gaan?
Komen deze centraal in de meterkast? Of is b.v. de kabel naar de 1e etage, en vanaf daar doorgelust naar de 2e etage?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk
geen enkele kabel is doorgelust.
Er loopt er 1 direct naar de 3e etage/zolder voor de laptop. en er lopen 2 kabels vanaf de Ziggo connect box naar de woonkamer op de beganegrond. 1 voor de tv en 1 voor de Himedia box.
Switch heb ik dus geen goede ervaringen mee icm Netflix

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
waarom zou een switch niet werken met netflix?

je kan toch zoiets doen modem->switch-> apparatuur en accespoints.

En koop wel accesspoints voor je wifi en geen routers, dat maakt het weer lastiger.
Lees je even in in het verschil tussen een switch, een router en een accesspoint

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:45
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:49:
@Annuk
geen enkele kabel is doorgelust.
Er loopt er 1 direct naar de 3e etage/zolder voor de laptop. en er lopen 2 kabels vanaf de Ziggo connect box naar de woonkamer op de beganegrond. 1 voor de tv en 1 voor de Himedia box.
Switch heb ik dus geen goede ervaringen mee icm Netflix
Oké alles komt dus centraal in de meterkast uit, geen probleem verder :)

Ik zou zeggen bestel eens 2 van de door mij genoede kpn wifi versterkers.
Deze doen imgp snooping en denk dat het daar mogelijk fout ging bij je vorige switch (dat deze dat niet ondersteunde).

Die AP's van kpn zijn prima 3x3 mimo dingen met nette ingebouwde switch.
Als je er 2 besteld zou ik ze als eerste op de BG zetten bij je tv (kost je dus 1 kabel ipv 2) één op de zolder, kijk dan eens hoe je verbinding is op de tussenverdieping, is dat nog waardeloos kan je evt nog een derde aanschaffen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk ik heb vannochtend 2 van die KPN wifi versterkers besteld.
Zo gauw ik mijn eerste ervaringen heb zal ik ze hier mededelen
Alvast bedankt voor je input.

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk SUPER!!
We hebben nu in het hele huis goede wifi ontvangst.
Ik heb zelfs op de 2e etage films met de himedia box via wifi gekeken.
TOP!
nogmaals bedankt voor je input!
Pagina: 1