Corporatie maakt fout in puntentelling woonduur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091683

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn dochter heeft zich ingeschreven bij woning net Groningen en heeft een woning aangeboden gekregen.
Wordt ze een uur later door de woningcorporatie.
Dat zij niet in aan merking komt voor de woning. omdat zij niet op het huurcontract van haar moeder staat en zodoende teveel punten heeft gekregen kinderen staan naar mijn weten toch nooit met naam op huurcontracten van hun ouders

M. V. G peter

Beste antwoord (via Señor Sjon op 05-07-2018 14:40)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:51

André

Analytics dude

In de voorwaarden:
Punten door wonen (woonduurpunten)
Woont u in een huurwoning van een van de Groninger corporaties en heeft u een huurcontract op eigen naam dan ontvangt u voor elke maand dat u in uw huidige woning woont een halve punt per maand extra. Bent u inwonend of staat het huurcontract op naam van een instelling, dan komt u hier niet voor in aanmerking.
Als inwonende krijg je dus geen extra punten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Mogelijk is de woningcorporatie er per abuis or door een verkeerd ingevuld formulier in eerste instantie vanuit gegaan dat ze al (mede)huurder van een corporatiewoning was. Dat kan afhankelijk van de lokale regels tot grotere kans (punten) leiden bij toewijzing van een nieuwe woning (typisch omdat je een andere corporatie woning achterlaat). Als bij nadere controle blijkt dat e.e.a. incorrect is dan is het logisch dat het wordt aangepast en het aanbod vervalt.

Het is inderdaad logisch dat kinderen geen medehuurder zijn.

Veel meer valt er niet over te zeggen bij gebrek aan concrete informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 05-07-2018 14:36 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:51

André

Analytics dude

In de voorwaarden:
Punten door wonen (woonduurpunten)
Woont u in een huurwoning van een van de Groninger corporaties en heeft u een huurcontract op eigen naam dan ontvangt u voor elke maand dat u in uw huidige woning woont een halve punt per maand extra. Bent u inwonend of staat het huurcontract op naam van een instelling, dan komt u hier niet voor in aanmerking.
Als inwonende krijg je dus geen extra punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
^^^^ Ze heeft dus teveel punten gekregen omdat men dacht/ingevuld heeft gekregen dat ze al medehuurder was. Overigens is de verhuurder de instantie waarmee je moet praten. Met zo weinig informatie als hit&run poster kunnen wij ook niet zoveel. Ik heb in ieder geval de titel wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 05-07-2018 14:43 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Wat ís de vraag eigenlijk?