Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo allemaal,

Momenteel werk ik bij de AH op de broodafdeling. Volgend ga ik studeren en op kamers in de stad waar ik zal studeren.
Zat vorige week naar vacatures te kijken voor een baantje naast mijn studie en kwam de vacature van teamleider tegen bij AH in Rotterdam (ga daar studeren).

Vanochtend een gesprek met de manager van mijn huidige AH, en zij zei dat ik daar zeker kon solliciteren, maar dat teamleiders meestal niet extern worden aangenomen, maar dat die vacatures intern worden opgevuld, dus de kans dat ik daar aan de slag zou kunnen als teamleider zou niet heel groot zijn (zeker omdat ik geen ervaring heb als TL).

Nu deed ze mij het volgende aanbod: ik kan in mijn huidige winkel de opleiding tot TL volgen, want ze zoeken hier nog teamleiders en ze denkt dat ik het zou kunnen. Ik zou dan een dag in de week gaan werken (zaterdag / shift van 8 uur).

Nu mijn dilemma: ik kan dit aanbod accepteren, maar ik zit er mee dat ik volgend jaar op kamers ga in Rotterdam en ga ook bij een vereniging. Woon nu in Leiden, dus deur tot deur zou ik dan ongeveer 1,25 uur reistijd hebben.
In principe zal ik nog vaak naar huis komen in het weekend, dus zou ik deze baan nog kunnen combineren.
Alleen misschien dat ik op den duur niet meer zo vaak thuis kom en dan dus alleen voor het baantje terug kom en ben bang dat ik misschien andere dingen ga hebben op zaterdag waardoor ik niet kan werken en ik steeds vrij moet vragen. Dan ben ik natuurlijk niet meer rendabel voor AH.

Wat zouden jullie doen? Is dit goed te combineren denken jullie? Of gewoon in Rotterdam een baantje zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Doen, en dan vragen of je niet in een andere AH mag werken dichter bij je woonplaats.
Wel open over zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekker in Rotterdam een baan zoeken. Als je naar huis gaat kun je dan je tijd met familie/vrienden doorbrengen.

Bovendien kun je in Rotterdam ook doordeweeks nog aan het werk, het is heerlijk om gewoon weekend te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:13:
Hallo allemaal,

Momenteel werk ik bij de AH op de broodafdeling. Volgend ga ik studeren en op kamers in de stad waar ik zal studeren.
Zat vorige week naar vacatures te kijken voor een baantje naast mijn studie en kwam de vacature van teamleider tegen bij AH in Rotterdam (ga daar studeren).

Vanochtend een gesprek met de manager van mijn huidige AH, en zij zei dat ik daar zeker kon solliciteren, maar dat teamleiders meestal niet extern worden aangenomen, maar dat die vacatures intern worden opgevuld, dus de kans dat ik daar aan de slag zou kunnen als teamleider zou niet heel groot zijn (zeker omdat ik geen ervaring heb als TL).

Nu deed ze mij het volgende aanbod: ik kan in mijn huidige winkel de opleiding tot TL volgen, want ze zoeken hier nog teamleiders en ze denkt dat ik het zou kunnen. Ik zou dan een dag in de week gaan werken (zaterdag / shift van 8 uur).

Nu mijn dilemma: ik kan dit aanbod accepteren, maar ik zit er mee dat ik volgend jaar op kamers ga in Rotterdam en ga ook bij een vereniging. Woon nu in Leiden, dus deur tot deur zou ik dan ongeveer 1,25 uur reistijd hebben.
In principe zal ik nog vaak naar huis komen in het weekend, dus zou ik deze baan nog kunnen combineren.
Alleen misschien dat ik op den duur niet meer zo vaak thuis kom en dan dus alleen voor het baantje terug kom en ben bang dat ik misschien andere dingen ga hebben op zaterdag waardoor ik niet kan werken en ik steeds vrij moet vragen. Dan ben ik natuurlijk niet meer rendabel voor AH.

Wat zouden jullie doen? Is dit goed te combineren denken jullie? Of gewoon in Rotterdam een baantje zoeken?
Volgens mij ben je als teamleider verplicht om 12 uur in de week te werken (tenminste, in mijn tijd wat zo'n 5 jaar geleden was :P) Dat zou dan lastig combineren zijn. Ik zou kijken of je in Rotterdam niet iets kan vinden, dat moet volgens mij echt geen probleem zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik zou het doen,
Extra certificaten of diploma's zijn nooit mis.
Even een investering in je tijd maar krijgt er wel wat voor terug

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ruben1075 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:17:
Lekker in Rotterdam een baan zoeken. Als je naar huis gaat kun je dan je tijd met familie/vrienden doorbrengen.

Bovendien kun je in Rotterdam ook doordeweeks nog aan het werk, het is heerlijk om gewoon weekend te hebben!
Het probleem is alleen dat ik in Rotterdam geen baantje ga vinden dat net zo goed betaalt, en dat dit best wel goed op m'n CV staat en een ander baantje dat ik in Rotterdam vind waarschijnlijk niet.
chengbondkwok schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Volgens mij ben je als teamleider verplicht om 12 uur in de week te werken (tenminste, in mijn tijd wat zo'n 5 jaar geleden was :P) Dat zou dan lastig combineren zijn. Ik zou kijken of je in Rotterdam niet iets kan vinden, dat moet volgens mij echt geen probleem zijn :)
M'n ASM zei tegen me dat ze het prima vond als ik de zaterdagmiddag en avondshift werk. Dat is ongeveer 8 uur.
Edit: ze zijn op zoek naar kort parttimers, 6 - 12 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Het probleem is alleen dat ik in Rotterdam geen baantje ga vinden dat net zo goed betaalt, en dat dit best wel goed op m'n CV staat en een ander baantje dat ik in Rotterdam vind waarschijnlijk niet.

[...]

M'n ASM zei tegen me dat ze het prima vond als ik de zaterdagmiddag en avondshift werkt. Dat is ongeveer 8 uur.
Teamleider bij de AH is inderdaad geen verkeerd salaris. Je moet wel rekening houden met het OV: als je inderdaad alleen voor je werk naar Leiden terug moet, dan komen er weer reiskosten bij kijken (tenzij je je week OV om zet naar een weekend OV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
chengbondkwok schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Teamleider bij de AH is inderdaad geen verkeerd salaris. Je moet wel rekening houden met het OV: als je inderdaad alleen voor je werk naar Leiden terug moet, dan komen er weer reiskosten bij kijken (tenzij je je week OV om zet naar een weekend OV).
Heb een 40% korting abbo, dus dat kost dan ongeveer 10 euro retour. En anders idd een Weekend Studenten OV nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthur-M. Volgend jaar of komend schooljaar ?
Je kunt misschien vrijdag(middag) naar huis reizen, zaterdag werken en weer terug naar R'dam.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Hackus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:29:
@Arthur-M. Volgend jaar of komend schooljaar ?
Je kunt misschien vrijdag(middag) naar huis reizen, zaterdag werken en weer terug naar R'dam.
Komend collegejaar, dus vanaf september.
Denk dat ik het wel kan, maar zit er gewoon mee dat ik maar een keer week werk dus ook niet vaak vrij kan vragen want anders ben ik niet rendabel meer. Maar volgens mij is er nooit echt iets op zaterdagavond bij studentenverenigingen enzo dus ik verwacht dat het eigenlijk wel moet kunnen.
En het lijkt me zonde om dit aanbod niet te accepteren, want ik ga echt niet iets beters vinden in Rotterdam (zowel qua salaris als ervaring en C.V. ) met mijn werkervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door peakrever op 05-07-2018 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:13:

Misschien is de kans niet groot maar waarom zou je het niet gewoon proberen? Als je wordt afgewezen kan je alsnog plan B gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
emnich schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Misschien is de kans niet groot maar waarom zou je het niet gewoon proberen? Als je wordt afgewezen kan je alsnog plan B gaan doen.
Ik ga het ook proberen inderdaad, mijn baas zei ook dat ik dat zeker moest gaan doen.

Maar dit aanbod is aantrekkelijk: hele aardige assistent manager en de manager is ook erg aardig, daarbij ook een leuk team en ik kan het werk dan combineren met in het weekend naar huis gaan naar m'n ouders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:30:
[...]

Komend collegejaar, dus vanaf september.
Denk dat ik het wel kan, maar zit er gewoon mee dat ik maar een keer week werk dus ook niet vaak vrij kan vragen want anders ben ik niet rendabel meer. Maar volgens mij is er nooit echt iets op zaterdagavond bij studentenverenigingen enzo dus ik verwacht dat het eigenlijk wel moet kunnen.
En het lijkt me zonde om dit aanbod niet te accepteren, want ik ga echt niet iets beters vinden in Rotterdam (zowel qua salaris als ervaring en C.V. ) met mijn werkervaring.
Idd, en mocht het na tijdje niet lekker gaan, kun je (in overleg) misschien wel in R'dam bij Appie aan de slag.
(ik vind dit btw belangrijker dan een SV)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:08
Stel jezelf de volgende vragen:

Is het inkomen nog steeds leuk wanneer je de reistijd als arbeidstijd meerekent vs een baantje in Rotterdam. Zet dat af tegen het inkomen dat je nodig denkt te hebben voor je dagelijks leven + extraatjes.
Welke belasting verwacht je van je studie en je sociale leven (vereniging en familie).
Zal dit baantje jou helpen bij je studie of toekomstige baan, sluit het aan bij je studie? Of kun je gewenste ervaring beter ergens anders opdoen?

[ Voor 0% gewijzigd door Nukar op 05-07-2018 13:38 . Reden: typo's ]

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Ik zeg niet doen ivm reistijd. Bovendien, zo zwaar weegt dit niet op je cv.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nukar schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:36:
Stel jezelf de volgende vragen:

Is het inkomen nog steeds leuk wanneer je de reistijd als arbeidstijd meerekent vs een baantje in Rotterdam. Zet dat af tegen het inkomen dat je nodig denkt te hebben voor je dagelijks leven + extraatjes.
Welke belasting verwacht je van je studie en je sociale leven (vereniging en familie).
Zal dit baantje jou helpen bij je studie of toekomstige baan, sluit het aan bij je studie? Of kun je gewenste ervaring beter ergens anders opdoen?
Inkomen is dan nog steeds behoorlijk goed vergeleken met andere baantjes.
Heb niet heel veel inkomen nodig, want m'n huur, collegegeld en boeken worden betaald door m'n ouders. Met dit baantje zou ik dan bijna niet hoeven te lenen bij DUO denk ik, of in ieder geval een klein bedrag.
Studie is aardig belast, maar dat is door de weeks vooral. Er zijn bijna nooit activiteiten op zaterdagen bij verenigingen als zo naar mijn zus kijk.
Of het aansluit bij een toekomstige baan weet ik niet, maar ik zie mezelf nog wel bij Ahold werken op 't hoofdkantoor of bij een Unilever of andere multinational.
Denk niet dat ik momenteel ergens anders een betere werkervaring op kan doen met mijn leeftijd en C.V. tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
S0epkip schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:17:
Ik zeg niet doen ivm reistijd. Bovendien, zo zwaar weegt dit niet op je cv.
Reistijd is niet heel erg want kan dan gewoon thuis slapen. Of op vrijdagmiddag terug en zondagavond weer naar Rotterdam zoiets. Reistijd zie ik niet echt als een probleem, het eerste jaar sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Je geeft wel zelf steeds voordelen aan.
Denk dat je voor jezelf er al uit bent.
Dus doen!

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Waarom zou je het niet willen? Als je het niet volhoudt (lijkt het enige bezwaar wat je tot nu toe hebt genoemd) kun je altijd nog stoppen. Alles wat je nu leert heb je dan mooi meegenomen. Ik denk dat dit juist wel erg waardevol staat op je CV, je krijgt weinig kansen om ervaring als leidinggevende te krijgen, ik zou het wel weten als ik jou was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik ga in Rotterdam solliciteren, en als ik daar niet aangenomen word, blijf ik bij mijn huidige AH en ga ik hier de opleiding volgen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:24
Mijn advies zou zijn: doen. Zoals je zelf al zegt, het staat goed op je CV. Zeker met het oog op soliciteren NA je studie is ervaring als TL altijd goed. Mijn ervaringen uit de studententijd zijn dat in het weekend meestal weinig te doen is (maandag-donderdagavond zijn studentenavonden). En wellicht kun je inderdaad na een paar maanden (lees je opleidingscontract goed, ik weet niet hoe dat bij ah werkt) overplaatsing naar Roffa aanvragen of daar gaan soliciteren - en dan soliciteer je mét ervaring als TL. Zie de extra reistijd en reiskosten als investering op je CV! Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerlof92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:39
Je geeft aan dat je bij een vereniging gaat. Er vanuitgaande dat dit een actieve vereniging is zul je snel een leven opbouwen in Rotterdam en ook minder in het weekend naar huis gaan dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:00:
Ik ga in Rotterdam solliciteren, en als ik daar niet aangenomen word, blijf ik bij mijn huidige AH en ga ik hier de opleiding volgen denk ik.
Hoe lang duurt die opleiding? Als dat iets is van een paar maanden is de situatie een stuk beter te overzien dan wanneer dat een meerjaren plan is of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:49
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:30:
[...]
Maar volgens mij is er nooit echt iets op zaterdagavond bij studentenverenigingen enzo dus ik verwacht dat het eigenlijk wel moet kunnen.
Zelf 1,5 uur van mijn ouders gestudeerd en ik ging (vrijwel) ieder weekend werken daar. Ik zat ook bij een vereniging en dat was gewoon drinken van zondag t/m donderdag. Vrijdag en zaterdag was de sociëteit volgens mij zelfs gesloten (niet zeker, is alweer 15 jaar geleden) en in de stad was er voor studenten een stuk minder te beleven.

Voor mij was het prima te doen en ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Ik neem aan dat je niet iets hoeft te tekenen voor die "opleiding" en je dus nergens aan vast zit. Wel even duidelijk zijn over ontgroening en introductie etc. want de eerste weken/maanden kan het ook in de weekenden nog wel eens druk zijn...
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:27:
[...]

Reistijd is niet heel erg want kan dan gewoon thuis slapen. Of op vrijdagmiddag terug en zondagavond weer naar Rotterdam zoiets. Reistijd zie ik niet echt als een probleem, het eerste jaar sowieso niet.
Deed ik volgens mij toen ook doorgaans: vrijdag naar ouders, zondag terug (meteen de was gedaan en gestreken). En soms heul vroeg op zaterdagochtend met een stuk in m'n kloten naar thuis om te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 05-07-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Orion84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:34:
[...]

Hoe lang duurt die opleiding? Als dat iets is van een paar maanden is de situatie een stuk beter te overzien dan wanneer dat een meerjaren plan is of zo.
Opleiding duurt een jaar als je hem in een keer haalt.
barrymossel schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Zelf 1,5 uur van mijn ouders gestudeerd en ik ging (vrijwel) ieder weekend werken daar. Ik zat ook bij een vereniging en dat was gewoon drinken van zondag t/m donderdag. Vrijdag en zaterdag was de sociëteit volgens mij zelfs gesloten (niet zeker, is alweer 15 jaar geleden) en in de stad was er voor studenten een stuk minder te beleven.

Voor mij was het prima te doen en ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Ik neem aan dat je niet iets hoeft te tekenen voor die "opleiding" en je dus nergens aan vast zit. Wel even duidelijk zijn over ontgroening en introductie etc. want de eerste weken/maanden kan het ook in de weekenden nog wel eens druk zijn...

[...]

Deed ik volgens mij toen ook doorgaans: vrijdag naar ouders, zondag terug (meteen de was gedaan en gestreken). En soms heul vroeg op zaterdagochtend met een stuk in m'n kloten naar thuis om te werken.
Ik denk dat ik het ook wel kan combineren met het verenigingsleven.
Ik zal inderdaad nog met m'n manager bespreken dat er eerst nog ontgroeningen enzo zijn.

Zou ik ook aan hem kunnen vragen om per x datum te beginnen in deze functie en tot die datum vakantie opnemen? Moet er wel bij vermelden dat ik al erg veel vakantie had opgenomen de afgelopen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het verenigingsleven speelt zich doordeweeks af, en inderdaad niet in het weekend. Kijk naar Leiden, waar je in het weekend geen student op straat ziet. In Rotterdam zal dat niet veel anders zijn, want ook daar gaan de studenten in het weekend naar huis om mama de was te laten doen ;)

Het CV-argument lijkt mij weinig gewicht dragen; tenzij je echt heel specifiek een supermarkt- of retailopleiding volgt (wat mij met een WO-studie niet echt voor de hand lijkt liggen) zie ik werkelijk de toegevoegde waarde niet. Een niet-teamleidende-rol in het veld waarin je studeert, zou ik als toekomstig werkgever meer waarderen.

Enfin, vind je het leuk, verdient het goed en ben je toch in de weekenden in Leiden? Prima, leuk, doen. Maar ook in Rotterdam kun je vast een leuk bedrag bij elkaar verdienen. En bedenk ook dat je verwachtingen schept als je een opleiding van een jaar gaat volgen. Al trekt vast niet iedereen zich daar wat van aan.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Thijsmans schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:52:
En bedenk ook dat je verwachtingen schept als je een opleiding van een jaar gaat volgen. Al trekt vast niet iedereen zich daar wat van aan.
Je kan natuurlijk altijd na de opleiding intern solliciteren op een functie bij jou in de buurt, dat is ook een stap die iedereen kan begrijpen gezien de reistijd.

En laten we eerlijk zijn, in mijn studententijd had ik echt niet tijd te kort, nu met een vaste baan, gezin en kinderen e.d. is dat iets anders, maar toen ik studeerde? Ja, ik dacht dat ik het soms druk had, maar wat had ik het mis.

Ik zou zeggen: doen en dan na het behalen gaan solliciteren bij jou in de buurt bij dezelfde werkgever. Mooie bijbaan wel, zelf was ik heftruckchauffeur in het distributiecentrum van de AH (toen er nog geen Polen werken zoals nu, ik kwam toevallig laats een vacature tegen en het was vereist Pools te spreken :D ), gouden tijd was dat, vond het leuk werk en goed te doen naast de studie en het verdiende ook meer dan prima. Ik heb ook voor Heineken gewerkt in mijn studie trouwens, was ook een gouden bijbaan, met een vrachtwagen bier langs cafe's brengen en ik als bijrijder erbij, in elk café kreeg je bier en een gehaktbal _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:53:
[...]

Zou ik ook aan hem kunnen vragen om per x datum te beginnen in deze functie en tot die datum vakantie opnemen? Moet er wel bij vermelden dat ik al erg veel vakantie had opgenomen de afgelopen tijd.
Vragen kan altijd. Ik weet niet wat voor contract je hebt, maar het lijkt me in jouw situatie een vrij flexibel contract. Ik hoop dat ze dan ook niet zo moeilijk doen met enkele weekjes extra (onbetaald) "vrij".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:07

Oekol

waka waka hey hey

Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Heb een 40% korting abbo, dus dat kost dan ongeveer 10 euro retour. En anders idd een Weekend Studenten OV nemen.
Je zou dan ns weekend vrij kunnen overwegen. Hele weekend vrij reizen voor ik dacht 32 euro dat ik betaalde en 39 als je in 1e klasse zitten wilt. Kun je ook lekker in het weekend city hoppen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou ten eerste lekker solliciteren naar die in Rotterdam, met als onderbouwing DAT je van je huidige filiaal nu dit aanbod hebt liggen. Immers, als jouw huidige baas het ziet zitten om jou Teamleider te maken dan geeft dat een duidelijk signaal aan dat andere filiaal. Het kan er juist voor zorgen dat ze je makkelijker aannemen. Sowieso is AH heel makkelijk met het wisselen van personeel binnen filialen van dezelfde eigenaar, ik weet niet of je huidige en die in Rotterdam beiden Ahold of dezelfde franchise zijn, maar als dat zo is zou het nog makkelijker zijn. Wat heb je te verliezen met die sollicitatie uberhaupt proberen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:36
Thijsmans schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:52:
Het CV-argument lijkt mij weinig gewicht dragen; tenzij je echt heel specifiek een supermarkt- of retailopleiding volgt (wat mij met een WO-studie niet echt voor de hand lijkt liggen) zie ik werkelijk de toegevoegde waarde niet. Een niet-teamleidende-rol in het veld waarin je studeert, zou ik als toekomstig werkgever meer waarderen.
Hier ben ik niet persé mee eens.
Een rol als teamleider bij de AH laat zien dat je over bepaalde eigenschappen beschikt. Ik ken de inhoud van de functie niet, maar waarschijnlijk kun je goed overzicht bewaren, ben je communicatief sterk en kun je zelfstandig belangrijke beslissingen maken. Dat zijn (aantoonbare) eigenschappen waar je als werkgever jaren plezier van kunt hebben.
Een niet-teamleidende-rol levert misschien wat relevante kennis op, waardoor een werkgever in het begin wat minder hoeft te begeleiden, maar op de lange termijn zijn die (in totaal) enkele maanden werkervaring nauwelijks meerwaarde voor een werkgever.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peakrever
Even een korte update: ik mag op gesprek komen bij het filiaal in Rotterdam over 3 weken!!
Hopelijk komt daar iets positiefs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nog een update:
Kan ook solliciteren bij een gerenommeerde schoenenwinkel. Vind dat eigenlijk veel leuker dan een supermarkt en dan kan ik daarna doorgroeien naar een groter warenhuis (Bijenkorf), iets wat nu niet lukt omdat ik geen ervaring in de retail heb.
Probleem is alleen dat ik denk dat het salaris veeel lager zal zijn, waarschijnlijk iets boven het minimumloon. Alleen doe ik dan wel werk dat ik waarschijnlijk een stuk leuker vind en langer kan volhouden. En ik ben bang dat teamleider helemaal niet zo leuk is als ik denk uiteindelijk.
Aangezien sommigen van jullie ook zeggen dat het niet heel veel uitmaakt op je CV of je TL bent geweest of niet, begin ik toch wel te twijfelen. Enige voordeel van TL is dan het hogere salaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Arthur-M. schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:54:
Nog een update:
Kan ook solliciteren bij een gerenommeerde schoenenwinkel. Vind dat eigenlijk veel leuker dan een supermarkt en dan kan ik daarna doorgroeien naar een groter warenhuis (Bijenkorf), iets wat nu niet lukt omdat ik geen ervaring in de retail heb.
Probleem is alleen dat ik denk dat het salaris veeel lager zal zijn, waarschijnlijk iets boven het minimumloon. Alleen doe ik dan wel werk dat ik waarschijnlijk een stuk leuker vind en langer kan volhouden. En ik ben bang dat teamleider helemaal niet zo leuk is als ik denk uiteindelijk.
Aangezien sommigen van jullie ook zeggen dat het niet heel veel uitmaakt op je CV of je TL bent geweest of niet, begin ik toch wel te twijfelen. Enige voordeel van TL is dan het hogere salaris.
Volgens mij moet je je op jouw leeftijd je echt nog niet (teveel) bezig houden met je CV. Salaris kan wel belangrijk zijn (weet je wat bier tegenwoordig kost?). Maar goed, lol in je werk kan ook veel bepalen. Die afweging kunnen wij niet voor je maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Enige voordeel van TL is dan het hogere salaris.
Wat denk je van de vaardigheden die je ontwikkelt als leidinggevende? Dat en cursussen die je krijgt aangeboden helpen je weer verder bij je carrière.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Leidinggevende skills ook al is het 'maar' het niveau van AH met aansturen van parttime personeel is als CV meer waard dan een goede verkoper bij een gerenommeerde schoenenwinkel. Daarnaast heb je volgens mij veel meer flexibiliteit bij de AH en heb je meer doorgroeimogelijkheden en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Als jij later je studie afgerond hebt, heb je dan meer aan 4 jaar leidinggevende functie vervullen of 4 jaar al je targets halen met retailverkoop?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Belangrijkste dat je als ‘leidinggevende’ leert is dat niet alle mensen hetzelfde zijn.

Je doet veel mensenkennis op maar je leert jezelf ook beter kennen. Tzt voel je ook aan met welke mensen het makkelijker is om een bepaalde richting en doel te bereiken,
en met wat voor mensen je heel moeilijk door een deur kunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

chengbondkwok schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Ik ben momenteel teamleider in een Plus supermarkt en daar is het zeker geen verplichting om minimaal een x aantal uren te werken. Je 'moet' flexibel zijn, eigenlijk puur uit collegialiteit naar je mede-teamleiders.

Ik zou het persoonlijk wel doen, maar let op: het lijkt allemaal best makkelijk van buitenaf, maar als je op een drukke avond 18 of 20 man in de gaten moet houden, delegeren, controleren, timemanagement enz; is dat zowel fysiek als mentaal best een uitdaging. Ik heb een paar weken geleden 5 dagen achter elkaar gedaan en ik was helemaal op.

Mijn persoonlijke beweegreden om teamleider te worden (kom zelf uit de vulploeg, 4 jaar) was in eerste instantie dat het leuk op je CV staat. Nu heb ik daar ook andere redenen bij gevonden, namelijk het loon. Weet niet onder welke CAO de TS valt, maar ik ben in 1 klap 32% extra gaan verdienen per uur. Als je dit doortrekt naar 21+ qua leeftijd, zit je op de 2300 euro bruto p.m. voor een 40 uur tellende werkweek. Dat is niet niks, zeg maar :+. Nog een reden is de enorme learning curve die je bewust en onbewust doormaakt op onder andere het gebied van het aanspreken van mensen, communiceren etc. Het sociale stukje dus. Je tijd beheersen en ad-hoc met oplossingen komen zijn ook dingen waar je goed in kan en ook moet gaan groeien.

Nu combineer ik dit verhaal met een HBO opleiding. Eerlijk is eerlijk, als je aardig wat tijd aan je studie moet besteden (zoals bijna iedereen dus), kan het combineren van de 2 heel zwaar zijn. Ik heb dat gelukkig bijna nooit en werk dus ook gemiddeld 15 tot 20 uur per week.

Oja, voor het geval je geen geboren leider bent (zoals ik): de eerste weken zijn gewoon k*t. Je wil iedereen tevriend houden maar ik besef nu langzaam ook dat dit niet altijd mogelijk is. Desondanks zou ik wel gewoon jezelf blijven. Ik hoor van collega's/vrienden dat ze het erg fijn vinden als ik leiding geef, omdat ik geen Adolf speel maar toch duidelijke grenzen hanteer.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 29-07-2018 16:25 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
Wat voor studie of opleiding ga je doen?
Want of iets ‘leuk op je cv staat’ is nogal afhankelijk of dit werk aansluit bij je studie.
In mijn richting wordt bijvoorbeeld geen acht geslagen op ervaring als leidinggevende in een supermarkt, totaal ander soort team/medewerkers.
Maar ik zie je een schoenenwinkel baan als interessant aangeven, dus misschien ga je iets in de retail hoek doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ieder weekend _verplicht_ naar huis moeten om te gaan werken in een supermarkt zou ik zelf niet doen. Het doet naar mijn mening verder ook niks op je CV. Je hebt de tijd voor de uni gewerkt, toen ben je aan de uni begonnen en had je even geen werk omdat je je op je studie wilde focussen en allicht de daarbij horende comissies.

Als je tijd over hebt na je studie (welke studie?) kan je zeker in een stad als Rotterdam gemakkelijk werk vinden als student, veel bedrijven hebben vacatures voor werkstudenten. Dit is dan ervaring die veel nuttiger op je CV staat dan de grootgrutter uit de stad van je ouders. Het voordeel van een bedrijf met werkstudenten is dat die bekend zijn met de tentamen periodes waarbij je geen tijd hebt om te komen werken omdat je dan moet leren en fit zijn voor de tentamens.

Zelf als student van Amsterdam naar Delft verhuisd en direct alles overgeheveld van Amsterdam naar Delft zodat ik mij helemaal kon richten op het opbouwen van een leven daar.

Veel succes op je studie komend jaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:08
Hier een oud TL van de AH (~3 jaar geleden gestopt en 7-8 jaar geleden de opleiding gedaan), inmiddels 3 jaar aan het werk op universitair niveau.

Allereerst ben ik het erg oneens met de mensen die hier aangeven dat het CV/ervaringstechnisch niet interessant is om een aantal jaren als TL te werken. Zoals enkele anderen hier al aangeven leer je juist heel veel over communiceren, plannen en leidinggeven. Je ontwikkeld hiermee dus veel 'soft' skills die je in vrijwel elke bedrijfstak nodig hebt of kunt gebruiken en die jou juist onderscheidend maken ten op zichtte van andere kandidaten met een vergelijkbare opleiding.
Daarnaast zie je dat in sollicitatiegesprekken vaak wordt gevraagd om te laten zien (met voorbeelden) waarom jij over bepaalde kwaliteiten beschikt (bijv. goed samenwerken, resultaatgerichtheid etc.) (zie ook STARR-methode). Vaak zijn dit kwaliteiten die je als TL al ruimschoots hebt laten zien en die je dan ook goed als voorbeeld kunt gebruiken om te laten zien hoe jij een bepaalde situatie afhandelt. Qua ervaring denk ik dus dat je er veel aan kunt hebben en het werk ook langere tijd uitdagend en interessant zal blijven.

Wat betreft het reizen en bij een vereniging zitten: het is prima mogelijk, maar vergt wel planning en discipline. Toen ik studeerde reisde ik 1x per week (gewoonlijk als de sociëteit gesloten was) op en neer om een avond te werken en werkte ik daarnaast 4-8u in het weekend (zaterdag en/of zondag, afhankelijk van de planning). Ikzelf heb dit nooit heel zwaar gevonden aangezien je best tot rust kunt komen tijdens het stukje treinen. Als ik het echter over zou moeten doen zou ik wel veel eerder/ zo snel mogelijk proberen over te stappen naar een AH in je studiestad. Dit vergroot je eigen flexibiliteit enorm en scheelt je een bak aan reistijd.

Als het nu niet mogelijk is om meteen in Rotterdam aan de slag te gaan zou ik de kans grijpen 'thuis'. In een stad als Rotterdam moeten er jaarlijks genoeg plekken voor een TL vrijkomen en deze zullen ze graag willen vullen met een ervaren TL, je kunt dan ook alsnog je best doen om zo snel mogelijk een overstap te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor iedereen die hier aangeeft dat een TL ervaring erg goed staat op een CV:

Dat zal bij de meeste opleidingen echt in het niet vallen bij relevante ervaring in je gebied waarin je wil gaan werken. "Leiding geven" stelt als TL in een supermarkt natuurlijk geen drol voor.

Hoera, je kunt een stel 15-17 jarigen managen. Dat is precies wat we zoeken in een kandidaat die (voorbeeld) onze servers moet gaan upgraden.

Ik denk dat je ik de tijd die je besteedt om TL te worden véél beter kan werken aan een sideproject voor je studie. Dat is relevant.

Ik zie hier vaak genoeg CV's belanden van mensen die "bestuur" zijn geweest, "lid van een of andere jaarclub" of weet ik het wat. Een recruiter ziet ook zo wel dat dat gewoon CV vulling moet zijn. Daar prik je zo doorheen. En het maakt je (afhankelijk van de functie) weinig tot niets beter dan de andere kandidaten).

Als je het niet doet voor het extra salaris, dan zou ik die rol als TL lekker laten liggen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 19:47
Jeroenneman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:28:
Dat zal bij de meeste opleidingen echt in het niet vallen bij relevante ervaring in je gebied waarin je wil gaan werken. "Leiding geven" stelt als TL in een supermarkt natuurlijk geen drol voor.

*knip*

Ik zie hier vaak genoeg CV's belanden van mensen die "bestuur" zijn geweest, "lid van een of andere jaarclub" of weet ik het wat. Een recruiter ziet ook zo wel dat dat gewoon CV vulling moet zijn. Daar prik je zo doorheen. En het maakt je (afhankelijk van de functie) weinig tot niets beter dan de andere kandidaten).
Man, wat een negatieve instelling. Bovendien geen nuttige informatie voor de TS want er zijn maar een paar opties die we overwegen.

Ik weet zeker dat de TS als hij klaar is met zijn studie de leidinggevende positie zeker positief is (ook omdat daar schijnbaar een opleiding aan hangt) en het een beter CV oplevert dan de andere opties (Niets doen, schoenenwinkel). Dit heeft siddler ook mooi samengevat.

Je argument slaat kant nog wal, je gaat er namelijk vanuit dat de TS zomaar een (betaald) project kan doen wat in lijn ligt met zijn/haar studie en die kans is a) niet genoemd en b) meestal niet realistisch

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een stukje eigen ervaring: tijdens mijn studie in Den Haag er voor gekozen om mijn bijbaan bij Centerparcs in de supermarkt aan te houden, vlak bij mijn ouderlijk huis. Daar zaten ook mijn vrienden en toenmalige vriendin. Leuke job, leuke collegas, maar daardoor de echte studententijd gemist en idd, het zet totaal geen zoden aan de dijk als je na je studie een andere richting dan retail op gaat.

Moest ik het nu over doen, zou ik zeker de boel opgezegd hebben en een baantje lokaal gezocht hebben. Teamleider is leuk en zal best ok verdienen, maar wat levert het nou helemaal extra op voor wat je er tegenover moet zetten? De flexibiliteit die vereist wordt door het op en neer reizen is gewoon kut, soms wil je gewoon met vrienden of die leuke chick op een terras ziten if whatever. En hem niet hoeven te peren om de zweep over een stel domme puisterige vakkenvullers heen te halen.

Kijk ook vooral op je opleiding wat je klasgenoten daar als bijbaan doen. Ik had destijds ook nachtdiensten bij KPN kunnen draaien, beetje hun netwerk in de gaten houden terwijl je films kijkt op groot scherm of studeert. Verdiende ruim het dubbele van Centerparcs. Niet gedaan. Had toen wel een stuk beter geweest.

Edit: en AH mag zeggen wat ze willen, maar in essentie is het een werkgever die alleen maar naar kosten kijkt. Ben je te duur of te oud, vlieg je er uit. Deden ze 25 jaar terug al en nu nog steeds. Het is niet voor niks dat ze jonge hulpkrachten wel vragen en ouderen niet. Daarbij staat of valt het met het team waar je in komt. Vergis je ook niet in echte Rotterdammers, die zeggen gewoon waar het op slaat. En die vakkenvullers die daar rondlopen zijn veelal van buitenlandse roots met dito temperament en problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 30-07-2018 20:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Kaaswagen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:39:
[...]

Man, wat een negatieve instelling. Bovendien geen nuttige informatie voor de TS want er zijn maar een paar opties die we overwegen.

Ik weet zeker dat de TS als hij klaar is met zijn studie de leidinggevende positie zeker positief is (ook omdat daar schijnbaar een opleiding aan hangt) en het een beter CV oplevert dan de andere opties (Niets doen, schoenenwinkel). Dit heeft siddler ook mooi samengevat.

Je argument slaat kant nog wal, je gaat er namelijk vanuit dat de TS zomaar een (betaald) project kan doen wat in lijn ligt met zijn/haar studie en die kans is a) niet genoemd en b) meestal niet realistisch
Wat is dit voor onzinreactie? Ik geef puur aan dat er nuttiger dingen zijn om het CV op te leuken. Er zit echt nog een flinke muur van mogelijkheden tussen TL en "niks doen".

Als je een beetje effort toont dan zijn er altijd projecten te doen. Misschien zelfs een Honours traject als je goed genoeg bent.

Ik zou me als TS niet blind staren op TL, maar vooral zoeken naar betere opties. En lets be real, als je een tweetal jaren werkervaring hebt, dan kan niemand het ook maar een zak schelen wat je aan nevenactiviteiten hebt gedaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Jeroenneman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:28:.

Dit toch even nuanceren. Bij veel van de hoger aangeslagen startfuncties (bv. management trainnee bij de grote multinationals; strategy consultant bij de grote strategiehuizen) zijn zaken als bestuur van een grote studentenvereniging zeker een grote plus. Sterker nog zonder dat soort nevenactiviteiten sta je al 1-0 achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
Bedankt voor jullie reacties!
De studie die ik ga doen is bedrijfskunde (WO). Het nadeel van die studie is, is dat er heel veel concurrentie is. Dat betekent dat ik wel iets wil doen wat niet iedereen doet, en hoewel TL misschien niet heel erg speciaal is, is niet iets wat iedereen doet. Ik kan later ook nog naar een echte studie-gerelateerde baan wisselen, maar in mijn eerste twee jaar wordt het denk ik moeilijk om iets te vinden in m'n studierichting, en hopelijk helpt ervaring als TL dan ook weer om wél een bijbaan in m'n studierichting te vinden. Als ik het gesprek over twee weken een beetje goed doorloop, zou het zo kunnen zijn dat ik in Rotterdam aan de slag kan, en dan heb ik alles in Rotterdam zitten (nu nog een kamer regelen.. is moeilijker dan ik dacht in Rotterdam.. |:( :X, maar dat regel ik sowieso want misschien heb ik al iets)

@The Eagle: Uiteraard is AH een bedrijf dat naar de kosten kijkt, maar als TL krijg je een vast contract na een jaar, dus als TL heb je wel baanzekerheid.

@Jeroenneman: Wat voor dingen vind jij dan nuttig om in het eerste jaar naast je studie te doen? Voor veel studiegerelateerde bijbanen moet je een X aantal studiepunten behaald hebben (zoals bij bv. de kleine consultant) dus daar kom ik nog niet voor in aanmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Arthur-M. schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 04:26:
.

@Jeroenneman: Wat voor dingen vind jij dan nuttig om in het eerste jaar naast je studie te doen? Voor veel studiegerelateerde bijbanen moet je een X aantal studiepunten behaald hebben (zoals bij bv. de kleine consultant) dus daar kom ik nog niet voor in aanmerking.
Bij de Radboud Universiteit had je een campus detacheringsbureau. Daarbij had je eigenlijk altijd vacatures die aansloten bij wetenschappelijke projecten, of die betrekking hadden op de ontwikkeling van het onderwijs. Via een studievereniging is ook veel te regelen qua projecten als die een goede band hebben met bedrijven in de regio.
Bij een bedrijfskunde studie past TL wellicht wel als CV opleuker, maar je moet jezelf wel blijven afvragen of de dingen die je nu allemaal probeert écht zo belangrijk zijn op de lange termijn. In tegenstelling tot anderen hier zou ik veel meer waarde hechten aan een goede stageplek en iemand die zijn CV gewoon goed kan beargumenteren. With or without TL. Je zit pas in je eerste jaar joh! Vergeet ook niet een beetje te genieten van je studieperiode. Al die zorgen over trainingen, persoonlijke ontwikkeling etc etc die mag je later nog tig keer invullen.

Als je in je latere werk gewoon laat zien dat je competent bent, dan kom je er ook zonder nevenactiviteiten wel. (Al is het natuurlijk altijd makkelijker met een beetje werkervaring).

Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:14
Mijn parttime leidinggevende ervaring (gecombineerd 2,5 jaar), welke ik opdeed in de hotellerie, naast mijn Hbo opleiding, heeft direct veel deuren voor mij geopend direct na afstuderen.

Als leidinggevende begon ik eerst basic als een soort shiftleader gefocust op je operationele dienst en na enkele maanden begon ik functioneringsgesprekken te voeren, sollicitatiegesprekken te voeren, mensen aan te nemen, stagiaires te begeleiden, stageverslagen na te kijken, voortgangsgesprekken met stagebegeleiders te voeren, targets monitoren en uitzetten en personeelsbezetting regelen.
Als je als 'teamleider/leidinggevende' dicht bij je manager komt te staan, zal hij je meer taken delegeren en zal je dus meer leren.

@Jeroenneman Die hier roept dat het alleen maar 15-17 jarige scholieren aansturen is, is vooral heel erg kortzichtig en een tikkeltje denigrerend.

Persoonlijk denk ik zeker wel dat het wel een toegevoegde waarde heeft. Het zegt namelijk iets over jou als persoon. Ben je een feestbeest en wil je elk weekend uit? Dan is het niet handig. Ben je iemand met een (vroege drang) naar persoonlijke ontplooiing? Dan is het wellicht interessant voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Cheezborger schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:59:
.

@Jeroenneman Die hier roept dat het alleen maar 15-17 jarige scholieren aansturen is, is vooral heel erg kortzichtig en een tikkeltje denigrerend.

Persoonlijk denk ik zeker wel dat het wel een toegevoegde waarde heeft. Het zegt namelijk iets over jou als persoon. Ben je een feestbeest en wil je elk weekend uit? Dan is het niet handig. Ben je iemand met een (vroege drang) naar persoonlijke ontplooiing? Dan is het wellicht interessant voor jou.
Ik kan niet oordelen over andere leidinggevende posities, maar heb zelf lang genoeg in de Albert Heijn rondgelopen om te weten wat een TL inhoud. En aangezien er in elke stad wel tig AH's zitten, met iedere vestiging weer enkele TL's is het nu ook geen "uniek" stukje op je CV.

Dat is niet kortzichtig of denigrerend bedoelt, maar realiteit. Er zijn velen malen leukere en verantwoordelijkere dingen te doen tijdens je studietijd dan rondlopen in de supermarkt, voor een iets hoger tarief, maar waarbij je meer uren moet maken, ruilen lastiger is, en je qua leiding geven nu niet heel veel bijsteekt. Wat denk je dat Ahold doet? Flink investeren in studenten die na 4 jaar weer weggaan?

Het is niet "wordt vooral geen TL", maar "Kijk rond of je andere dingen kunt doen, en hou dat TL aan voor als je niets kunt vinden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arthur-M. schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 04:26:
Bedankt voor jullie reacties!
De studie die ik ga doen is bedrijfskunde (WO). Het nadeel van die studie is, is dat er heel veel concurrentie is. Dat betekent dat ik wel iets wil doen wat niet iedereen doet, en hoewel TL misschien niet heel erg speciaal is, is niet iets wat iedereen doet. Ik kan later ook nog naar een echte studie-gerelateerde baan wisselen, maar in mijn eerste twee jaar wordt het denk ik moeilijk om iets te vinden in m'n studierichting, en hopelijk helpt ervaring als TL dan ook weer om wél een bijbaan in m'n studierichting te vinden. Als ik het gesprek over twee weken een beetje goed doorloop, zou het zo kunnen zijn dat ik in Rotterdam aan de slag kan, en dan heb ik alles in Rotterdam zitten (nu nog een kamer regelen.. is moeilijker dan ik dacht in Rotterdam.. |:( :X, maar dat regel ik sowieso want misschien heb ik al iets)
Mijn vermoeden is dat er binnenkort in de Herman Bavinckstraat wel iets vrij zal komen :X
ZOnder gekheid, da's best een leuk stekkie om te wonen. Mrs Eagle zat daar toen we elkaar leerden kennen. Lekker rustig en vlakbij de Erasmus en uitvalswegen. EN je zit in 15 min op Blaak voor de treinen.
@The Eagle: Uiteraard is AH een bedrijf dat naar de kosten kijkt, maar als TL krijg je een vast contract na een jaar, dus als TL heb je wel baanzekerheid.
Big if my friend, big if. Assumption is the mother of all fuckups.
Het lijkt mij dat je gewoon alles wilt doen wat geld oplevert en wat in je studieschema past. In het eerste jaar heb je veel vrij maar zijn er ook gewoon periodes waarin je eigenlijk alleen in het weekend wilt werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Nog een update:
Mijn eerste bijbaantje was bij de Bijenkorf in Rotterdam (15 jaar geleden). Het is niet zo moeilijk om daar werk te krijgen. Je salaris zal wel lager zijn dan TL en ik weet niet of de toeslagen van toen, nu nog gelden. In mijn tijd was koopavond en zaterdag 130% en zondag 200%.

Daarna ben ik de horeca in gegaan, ook in Rotterdam. Als je snel een sociale kring op wilt bouwen, is dat de manier. Echter zit je wel met veel avond/nacht diensten en is de verleiding groot om te veel te feesten ipv op je studie te focussen. In de horeca zal je rond de €10 netto verdienen (dit is dus inclusief je vakantiegeld en vakantiedagen gerekend), €9,20 per uur brutto geloof ik. Als je bij een beetje drukke kroeg of druk restaurant werkt, heb je ook nog een beetje tip. Je zal wel onderaan moeten beginnen, dus als glazenhaler of luikloper.

Er is overigens genoeg werk voor jongeren in het centrum van Rotterdam, zowel retail als horeca. Als je sociaal bent aangelegd, kan je in de horeca ook snel doorgroeien. In mijn ogen is de horeca op sociaal vlak een betere leerschool dan retail.

Daarnaast, heeft mijn tijd als leidinggevende in de horeca deuren voor me geopend, puur door die ervaring (opleiding nooit afgemaakt). Denk aan account management, trader, inkoop, business development. Moet wel zeggen dat mijn talenkennis daar ook aan heeft bijgedragen, ik spreek 5 talen. In deze functies is er ontzettend veel werk en bij allemaal is het belangrijk dat je sociaal vaardig bent en goed kan plannen.

[ Voor 16% gewijzigd door Eli3l op 31-07-2018 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Over het wel of niet nuttig zijn van "TL bij AH" op je CV kan ik je wel zeggen dat de TL bij mijn vorige werkgever enkel TL was omdat hij dat als jobstudent reeds gedaan had. Voor de rest ware alle medewerkers in dat team ouder en een deel ook meer ervaren. Gewoon omdat die ex-collega al wist hoe je mensen moet behandelen had hij een stap(je) voor.

n=1 verhaal uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
@Jeroenneman: Mijn idee is ook om eerst als TL te beginnen, en daarna weer andere baantjes proberen te krijgen. Ik wil dit ongeveer 2/3 jaar doen en daarna een goede stage regelen en een ander baantje, gerelateerd aan mijn studie vinden.

@Cheezborger: Deed jij ook een opleiding in de hotellerie of iets heel anders?

@The Eagle: AH is tot nu toe altijd flexibel geweest qua werktijden en roosters, dus ik verwacht (en hoop) dat dit ook zo zal blijven.

@Eli3l: Ik probeer steeds te solliciteren bij De Bijenkorf, maar wanneer ik solliciteer krijg ik in de bevestiging steeds maar mijn halve sollicitatie. Dus de motivatie of mijn CV wordt niet geupload ofzo, de hele tijd heb ik dit. Net ook weer gesolliciteerd op een nieuwe vacature maar dan verstuurt hij m'n CV niet mee, enkel de motivatie... 8)7 :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:14
Arthur-M. schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:47:
@Jeroenneman: Mijn idee is ook om eerst als TL te beginnen, en daarna weer andere baantjes proberen te krijgen. Ik wil dit ongeveer 2/3 jaar doen en daarna een goede stage regelen en een ander baantje, gerelateerd aan mijn studie vinden.

@Cheezborger: Deed jij ook een opleiding in de hotellerie of iets heel anders?

@The Eagle: AH is tot nu toe altijd flexibel geweest qua werktijden en roosters, dus ik verwacht (en hoop) dat dit ook zo zal blijven.

@Eli3l: Ik probeer steeds te solliciteren bij De Bijenkorf, maar wanneer ik solliciteer krijg ik in de bevestiging steeds maar mijn halve sollicitatie. Dus de motivatie of mijn CV wordt niet geupload ofzo, de hele tijd heb ik dit. Net ook weer gesolliciteerd op een nieuwe vacature maar dan verstuurt hij m'n CV niet mee, enkel de motivatie... 8)7 :|
@Arthur-M. Nee, deed geen hotellerie opleiding. De werktijden in de hotellerie waren ideaal voor mij. Ik zit zelf ook aan de bedrijfskundige kant (Facility Management / Inkoop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

chevaid schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:31:
Waarom zou je het niet willen? Als je het niet volhoudt (lijkt het enige bezwaar wat je tot nu toe hebt genoemd) kun je altijd nog stoppen. Alles wat je nu leert heb je dan mooi meegenomen. Ik denk dat dit juist wel erg waardevol staat op je CV, je krijgt weinig kansen om ervaring als leidinggevende te krijgen, ik zou het wel weten als ik jou was :+
Inderdaad, leidinggevende ervaring staat wel goed op je CV hoor, waar dan ook. In ieder geval beter dan vakkenvuller ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Inderdaad, leidinggevende ervaring staat wel goed op je CV hoor, waar dan ook. In ieder geval beter dan vakkenvuller ;)
Klopt, stond prima, werd ook wel wat over gevraagd in m'n sollicitaaties erna na het studeren (hele studietijd TL geweest). Daarnaast veel dingen met de studievereniging (dus niet studentenvereniging) gedaan, daar werd ook veel naar gevraagd, vonden ze erg interessant en een teken van commitment.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
Arthur-M. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Inkomen is dan nog steeds behoorlijk goed vergeleken met andere baantjes.
Heb niet heel veel inkomen nodig, want m'n huur, collegegeld en boeken worden betaald door m'n ouders. Met dit baantje zou ik dan bijna niet hoeven te lenen bij DUO denk ik, of in ieder geval een klein bedrag.
Studie is aardig belast, maar dat is door de weeks vooral. Er zijn bijna nooit activiteiten op zaterdagen bij verenigingen als zo naar mijn zus kijk.
Of het aansluit bij een toekomstige baan weet ik niet, maar ik zie mezelf nog wel bij Ahold werken op 't hoofdkantoor of bij een Unilever of andere multinational.
Denk niet dat ik momenteel ergens anders een betere werkervaring op kan doen met mijn leeftijd en C.V. tot nu toe.
Maar wat zegt deze werkervaring dan? Ik denk dat je te zwaar tilt aan de functie van teamleider bij een AH. Je kan makkelijker de tijd in een baantje stoppen in Rotterdam en lid worden van studieverenigingen (en daar een functie bekleden), of commissies op de studentenvereniging. Denk dat zoiets nog beter op je CV zal staan dan teamleider bij de AH.

Wat al eerder in het topic werd gezegd als bijbaan: horeca. Ideale bijbaan als student zijnde, verdient best goed met fooi en je bouwt er daarnaast snel een sociale kring mee op. Kom je af en toe ook nog eens uit de bubbel van het verenigingsleven in het eerste jaar. ;)

Er zijn trouwens wel een aantal verenigingen die in het weekend ook vaker activiteiten hebben. Dus afhankelijk van je keuze kan dat ook nog eens anders uitvallen.
Clavat schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:18:
Ik zou het doen,
Extra certificaten of diploma's zijn nooit mis.
Even een investering in je tijd maar krijgt er wel wat voor terug
Extra certificaten en diploma's? Alsof die ook maar enigzins relevant zijn als hij een WO studie doet en vervolgens gaat werken? Dan kan je de tijd wel beter besteden.

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 31-07-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 19:47
Jeroenneman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:29:
[...]

Wat is dit voor onzinreactie? Ik geef puur aan dat er nuttiger dingen zijn om het CV op te leuken. Er zit echt nog een flinke muur van mogelijkheden tussen TL en "niks doen".

Als je een beetje effort toont dan zijn er altijd projecten te doen. Misschien zelfs een Honours traject als je goed genoeg bent.

Ik zou me als TS niet blind staren op TL, maar vooral zoeken naar betere opties. En lets be real, als je een tweetal jaren werkervaring hebt, dan kan niemand het ook maar een zak schelen wat je aan nevenactiviteiten hebt gedaan.
#laat

Dat was zeker geen onzinreactie, jij presenteerde een zeer negatieve instelling van "TL bij de AH is niet relevant voor je CV". Er zijn ondertussen al best wat reacties die aangeven dat het merendeel van de mensen het daar niet mee eens is. Volgens mij redeneer je vanuit je eigen situatie, niet als beginnende student.
Panini schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:43:
[...]
*knip*
Extra certificaten en diploma's? Alsof die ook maar enigzins relevant zijn als hij een WO studie doet en vervolgens gaat werken? Dan kan je de tijd wel beter besteden.
Ja zeker, alle kwalificaties om met mensen te werken zijn eigenlijk altijd wel relevant, zeker als starter. Ik ben het wel met je eens dat een certificaat op niveau en in de juiste richting beter is - die zijn alleen wat moeilijker te vinden als je nog niet bent begonnen met studeren.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 01:11
Als je in het weekend je vuile was meeneemt krijg je het waarschijnlijk gewassen en gestreken terug van je moedertje. Zo deed ik het in mijn tweede jaar toen ik zaterdag voor mijn bijbaantje terug naar huis ging.

Ja, mijn moeder is veeeeel te lief voor me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Vandaag een dagje gesolliciteerd: eerst bij Nespresso en daarna bij de AH. Bij AH in Rotterdam aangenomen, kan worden overgeplaatst per volgende maand.
Twijfel nog wel een beetje: Nespresso als verkoper lijkt me ook heel leuk en het salaris is erg goed (even goed als TL bij AH). Bij AH moet ik waarschijnlijk eerst nog een half jaar/jaar met het salaris wat ik nu heb werken en pas daarna gaat het omhoog. Mede daardoor twijfel ik nog een beetje.
Pagina: 1